GEORG JENSEN

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Vandaahl
Contacteer:

GEORG JENSEN

Bericht door Vandaahl »

Dit weekend bezig geweest met het opknappen van een Georg Jensen - Granat.

De pijp had gelukkig geen ernstige 'bijtwonden' :wink: . Maar er zat toch wel veel koolaanslag op de kop. Helaas bleek tijdens het weghalen ervan dat de kop ernstig verbrand was. Er was zelfs een stukje weggebrand. Ik heb ongeveer een milimeter van de kop weg moeten schuren om het gat redelijk weg te werken. Daarna de kop weer gebeitst. En vervolgens gesealed met 'Leinölfirnis'. De steel had alleen een flinke schuur- en polijstbeurt nodig.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

remi

Bericht door remi »

Mooi man en ook erg goed gelukt zo te horen en zien, maar hoe maak jij het mondstuk schoon dan ik gebruik cif om het tedoen maar dit is toch wel een pokkekarwij moet toch makkelijker kunnen ? Hoor het graag alvast bedankt.

boyenne

Bericht door boyenne »

Mooi, heb je genoten van het werk?
boyenne Afbeelding

Paasei

Bericht door Paasei »

@remi,
Ik persoonlijk gebruik geen tandeborstel voor het schuren met cif.
Een afwassponsje, met aan 1 kant zo'n groene ruwe laag.
In de palm van mijn linkerhand, ruwe laag omhoog, cif erop, en met de steel in de rechterhand erover wrijven. (andersom voor linkshandigen...)
Op die manier gaat het volgens mij sneller, je kan nl meer snelheid maken met het schuren over een langere afstand. Sponsje vormt zich daarbij nog een beetje naar de curven van de steel.

Vandaahl,
weerom een schitterende verwezenlijking !
Koninklijke Eikel Des Forums.

stoffel

Bericht door stoffel »

ik gebruik schuurpoeder, heb ook een verbrande pijp, heb er gewoon baai in gerookt, en in het verbrande laagje heeft zich nu een koollaag gevormd
heil Donar god van de donder!

Joey Peters

Bericht door Joey Peters »

stoffel schreef:ik gebruik schuurpoeder, heb ook een verbrande pijp, heb er gewoon baai in gerookt, en in het verbrande laagje heeft zich nu een koollaag gevormd
Slim!
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

mooi geworden Maurice !
Afbeelding Pijpmaker.

Bruyère

Bericht door Bruyère »

wat een klasse, schitterend hoe vanonder deze ogenschijnlijk hopeloze pijp zulk een prachtexemplaar te voorschijn komt.
Naar het schijnt zijn er ook niet-pijprokers... Raar...

Bommel

Bericht door Bommel »

Weer een fraai stukje huisvlijt met een geweldig resultaat.
Afbeelding

georg Jensen lover

Georg Jensen voor mijn schoonpa

Bericht door georg Jensen lover »

Ik heb een Georg jensen 034 1st edition limited edition gekocht uit de winkel Al Pascia in Milaan Italie. Kosten 180 euro is dit een dure prijs? kwa vorm lichtgebogen en een wat bredere kop leek me wel super. Mijn Pa rookt al zoiets en vindt dat fijn.
Kan iemand me mischen wat vertellen over Georg Jensen en deze pijp. Kan er weinig over vinden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Winslow Collector

Re: Georg Jensen voor mijn schoonpa

Bericht door Winslow Collector »

De GJ's worden zeldzamer en zeldzamer, want ze worden al jaren niet meer gemaakt. Ik ben ook voortdurend op een "zoek er nog eens eentje queeste" voor een vriend van mij die het liefst Jensen's rookt.

Je hebt een mooie pijp gekocht. Duur? Tsja,als jij de pijp dit bedrag waard vindt, niet naturlijk. Maar ik heb vorig jaar bij Peter Heinrichs in Bergheim 4 GJ's gekocht voor rond de € 220 (totaal voor alle vier). Met daartussen zelfs 2 bijzondere modellen.

De pijpen werden gemaakt door Georg Jensen, een Deen. Met zijn zoon heb ik zeer regelmatig contact, dat is Per Georg Jensen, productmanager ("tobacco professor") bij Mac Baren in Svendborg, Denemarken. Per werkte vroeger met zijn vader samen in de pijpenbusiness, maar was daar niet gelukkig. Per's hart lag bij de tabak en de ontwikkeling daarvan. Toen Georg Jensen stierf heeft Per dan ook resoluut alle pijpen weggedaan. Ik heb hem al vaak gevraagd of hij niet nog een doosje op zolder heeft liggen, het antwoord is altijd "nee".

Dus het zal moeilijk worden info te vinden. Als je goed zoekt op internet vind je her en der nog weleens wat info of een folder. En er is een prachtig boek over Scandinavische pijpenmakers, waarin uiteraard een hoofdstukje aan Georg Jensen is gewijd. Ik zal vanavond eens even in dat boek neuzen of er iets bijzonders in staat.

En het vinden van de pijpen zelf wordt ook steeds moeilijker. Succes.

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Fraaie pijp, hoor. Ooit had ik er een stuk of vijf, die nu bij W.C.'s vriend liggen geloof ik :wink: . Het is al even geleden, maar ik heb een tijdje de gewoonte gehad om iedere tabakshandel die ik zag binnen te lopen. Liefst het soort zaken die duidelijk al langer bestaan en in een wat kleinere plaats: bijna altijd hing er wel een rek met verstofte pijpen waar ze graag van af wilden en zo ben ik ook aan die Jensens gekomen. Het zal nu lastiger zijn, maar ik ben er van overtuigd dat je nog steeds dat soort zaakjes kunt vinden.

georg Jensen lover

Bij de internet shop in milaan hebben ze er nog 19 zie maar op de site :

http://www.alpascia.com/group.asp?detail=14254

Die ik heb gekocht zijn er maar 360 van gemaakt is een limited edition. productiejaar 1992 die pijp is gemaakt toen mijn schoonpa mijn leeftijd had wel leuk. Ik rook zelf geen pijp maar vind het wel interresant mischien dat ik ooit ook wel eens een pijppie voor mezelf ga kopen.

dank je wel voor jullie reacties kan ik mijn schoonpa er een mooi verhaal bij vertellen. Hij rookt volgens mij wel een pijp met filter en deze is zonder filter hoop dat dat geen probleem is.

georg Jensen lover

Nog een vraagje mijn schoonpa rookt altijd clan die oranje bruine pakjes. soms die lightblauwe.
Is er nog een speciale lekkere tabakssoort om zijn nieuwe pijp mee in te wijden?

thx voor alle reacties

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Honderden -> http://www.pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=1750 :mrgreen:

Als je wilt mag je je overigens nog even voorstellen in het daarvoor bedoelde topic, het wordt altijd als plezierig ervaren als we een beetje weten wie, wat en waar.

Welkom alvast !
Afbeelding

georg Jensen lover

Dank je !! heb er een gepost.

Eliminator
Moderator

Re: GEORG JENSEN

Bericht door Eliminator »

Meerdere Georg Jensen topics samengevoegd, gelieve voortaan voor al uw Georg Jensen vragen en opmerkingen, dit topic gebruiken
Afbeelding

Plaats reactie