Workpipe

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
smoorder
Dichter des Forum

Workpipe

Bericht door smoorder »

Heeft er iemand een "werkpijp",
zo'n pijp die je rookt terwijl je bomen omlegt, hout zaagt, hout draait, leest, kookt, de echtelijke plichten vervult, de kippen eten geeft, je tabak en druiven snoeit, kortom, een meubelstuk dat steeds in je mondhoek hangt, behalve als je zwemt of slaapt ?
mijn werkpijp is een Bartlettkopie :) voor onder de douche, en een -yep, praise the Lord- Falcon met rechte steel voor de meeste andere activiteiten die in mijn werkhuis plaatsvinden.
Helaas heb ik nog geen tabak gevonden die geurloos genoeg is om mijn "interieur" niet te beschadigen i.c. ma femme te vermurwen om binnenshuis te mogen roken ...
benieuwd naar jullie "werkpijp"; type en vooral : handenvrije vorm ...
S

Victor Baarn

Bericht door Victor Baarn »

Ik rook alleen in de rust-stand dus heb geen werk-pijp nodig. Maar wel genoten van je post :lol:

Een pijp met het model bent-rhodesian is in ieder geval geschikt als huis- tuin- en keukenpijp.

Zoiets dus:
Afbeelding

Werner

Bericht door Werner »

Heb ik! Ik vond er zelfs een plaatje van op het internet, dus ik kan 'm laten zien. Het is de meest rechterpijp op onderstaande foto, een La Rocca Nero (niet eens een heel bijzonder merk). Zowaar is 't ook nog een bent Rhodesian, omdat ik dat ook de meeste prettige vorm vindt om tijdens het omzagen van bomen (...of wat mij dan ook bezig houdt) tussen de tanden geklemd te houden.

:)

Afbeelding

gezel

Re: Workpipe

Bericht door gezel »

Al mijn pijpen zijn goed werkende pijpen. :sherlock:
Pijpen die niet goed werken vliegen er uit. ;p

robby

Bericht door robby »

inderdaad heb ik ook .
3 amphora's die ik er meestal voor gebruik of een bari viking .
ook wel een paar die ik zelf heb gemaakt .
het hangt er vanaf wat ik ga doen , en als ik de pijp even aan de kant kan leggen of niet .
from all the things i lost
i miss my mind the most

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Ja. Meestal de pijpjes die ik op rookwedstrijden koop (mits ze een filter hebben). Dat zijn de pjpen die in de winkel rond de 50-75 euro zouden moeten ozsten, maar op wedstrijden voor 20-25 inschrijfgeld worden verkocht.
Dat zoiets uit mijn kaken valt tijdens een schilderklus o.i.d. vind ik minder erg, dan wanneer dat met een Winsløw gebeurt.

Plaats reactie