Alvader
- Alvader
Alvader
Gegroet,
Bij deze wil ik me even kort voorstellen: mijn naam is Matthew Mom, 31 jaar en sinds enige minuten een nieuw lid van dit geweldige Forum. Ik woon in Doesburg Gelderland en heb na vele jaren nerveus aan een shaggie gelurkt te hebben deze smerige gewoonte in de wilgen gehangen en ingeruild voor het pijproken. Het onthaastende karakter en de smaak die pijp roken met zich meebrengt sluit perfect aan op de wijze waarin ik van het leven wil kunnen genieten.
Tot zover een kleine introductie, de rest volgt vanzelf aangezien er hier genoeg is om over te kletsen en te debatteren.
Mvg Matthew.
Bij deze wil ik me even kort voorstellen: mijn naam is Matthew Mom, 31 jaar en sinds enige minuten een nieuw lid van dit geweldige Forum. Ik woon in Doesburg Gelderland en heb na vele jaren nerveus aan een shaggie gelurkt te hebben deze smerige gewoonte in de wilgen gehangen en ingeruild voor het pijproken. Het onthaastende karakter en de smaak die pijp roken met zich meebrengt sluit perfect aan op de wijze waarin ik van het leven wil kunnen genieten.
Tot zover een kleine introductie, de rest volgt vanzelf aangezien er hier genoeg is om over te kletsen en te debatteren.
Mvg Matthew.
Laatst gewijzigd door Nekker op 28 feb 2012 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topic titel aangepast aan gebruikersnaam
Reden: topic titel aangepast aan gebruikersnaam
'There was never a winner who wasnt a beginner'
- Luys
- Moderator
- Wallace
Re: Gegroet levensgenieters!
Van harte welkom 

De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.
- Nekker
- Erelid
Re: Alvader
Een hartelijk welkom, altijd blij als een enthousiast iemand zich aanmeld. Hoe heb je ons forum ontdekt? 

Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- Japa
Van harte welkom!
- culann
Welkom op dit mooie forum Alvader!
- pijpliefhebberrobin
- jarnogab
Hartelijk welkom Alvader/Matthew.
Als je na enige minuten lid-zijn dit forum al fantastisch vindt, wacht dan maar tot je hier wat langer vertoeft! Een schat van informatie, vriendelijke mensen, steeds bereidwillig... kortom: the right place to be!!
Als je na enige minuten lid-zijn dit forum al fantastisch vindt, wacht dan maar tot je hier wat langer vertoeft! Een schat van informatie, vriendelijke mensen, steeds bereidwillig... kortom: the right place to be!!
Groeten,
jarnogab
jarnogab
-
Hartelijk welkom.
- Bart Iron
- Moderator
Welkom! 

- Dubois
Wees welgekomen!
"I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgement in all human affairs." Albert Einstein
- Eliminator
- Moderator
- Alvader
Dank jullie allemaal voor de verwelkoming!
Om op de vraag van Nekker antwoord te geven: het forum heb ik ontdekt door de hulp van mijn trouwe vriend Google
, ik was al een tijdje op zoek naar een plek waar ik veel informatie over pijproken kon vinden en telkens kwam ik dan op dit forum. Nu ik officieel mijn eerste pijp aan het inroken ben vond ik het dan ook maar eens tijd om mijzelf te registeren. Vandaar.
Aansluitend een antwoord op de vraag van pijpliefhebberrobin; FoW ken ik idd, mooie schaalmodellen. Zelf ben ik momenteel Dust Tactics aan het airbrushen en nog altijd bezig met het schilderen van Space Hulk 3rd edition. Als ik dat klaar heb, moet ik mezelf nog door een hele berg Warmachine heen worstelen..
Om op de vraag van Nekker antwoord te geven: het forum heb ik ontdekt door de hulp van mijn trouwe vriend Google

Aansluitend een antwoord op de vraag van pijpliefhebberrobin; FoW ken ik idd, mooie schaalmodellen. Zelf ben ik momenteel Dust Tactics aan het airbrushen en nog altijd bezig met het schilderen van Space Hulk 3rd edition. Als ik dat klaar heb, moet ik mezelf nog door een hele berg Warmachine heen worstelen..

- Bart Iron
- Moderator
Ben je al vader of ben je vader van allen?
- Luys
- Moderator
Ik denk, en zijn vervolg post wat verderop bevestigd dat ook wel een beetje, dat 'ie al stiekem rondgeneusd heeft zonder account: sfeer proeven, nuttige info opzuigen, en vervolgens gedacht heeft: "Tof forum, laat ik wat actiever worden!". En ik vermoed dat hij daarin niet enig is...jarnogab schreef:Hartelijk welkom Alvader/Matthew.
Als je na enige minuten lid-zijn dit forum al fantastisch vindt
Pijproker des forums
- Bommel
- Markerbeer
Ook van mij een hartelijk welkom
“A pipe is the fountain of contemplation, the source of pleasure, the companion of the wise; and the man who smokes, thinks like a philosopher and acts like a Samaritan.”
-Edward George Bulwer-Lytton, 1st Baron Lytton
-Edward George Bulwer-Lytton, 1st Baron Lytton
-
-
In Doesburg zit je als pijproker redelijk strategisch, tussen Willem
Schimmel, Zutphen en Lenssen, Arnhem realiseer ik mij.
- Martin Romijn
- Contacteer:
- St Patrick
Welkom hier op een zeer mooi en leerzaam forum... Veel lees en leerplezier gewenst.

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- janneman
- Contacteer:
En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Alvader
Nog geen vader, omme nabij 22 september zal het gaan gebeurenBart Iron schreef:Ben je al vader of ben je vader van allen?

Mijn Forumnaam komt welliswaar wel van vader van allen als in alvader, een van de vele namen onder wie wodan bekend stond. Ik ben nogal een fanatieke vikingfan en vind de mythologie van de vinkingen fantastisch! (overigens heeft dat niets met politieke voorkeur te maken, aangezien er groeperingen zijn die de germaanse en viking overlevering in een verdrongen politieke context zien)
Idd alleen was ik mijzelf er echter niet van bewust, wel van het feit dat hier in Doesburg de primera meer plakplaatjes verkoopt dan pijptabak en de enige echte tabakszaak die we hebben daar stonden de verschillende tabaksmerken al letterlijk 12 jaar op het schap, afgaand op het prijskaartje waar onze florijn nog op vermeld stond.robvoorburg schreef:In Doesburg zit je als pijproker redelijk strategisch, tussen Willem

- Eliminator
- Moderator
Lenssen ken ik zelf niet, maar robvoorburg kennende zul je je daar ook zeker vermaken,... maar Schimmel moet je zeker een keer heen als pijproker, toch zeker één van de meest deskundige zaken die ik ken en met een meer dan respectabele voorraad (zeker in vergelijking tot een Primera
)
By the way,... ben je als 'viking'-fan heel misschien ook een tikkeltje 'metal'-fan ? (niet dat het één met het ander te maken heeft,... maar mocht er wél een raakvlak zijn),.... dan ken je vast "Amon Amarth",...en mocht dat niet zo zijn,... check it out !

By the way,... ben je als 'viking'-fan heel misschien ook een tikkeltje 'metal'-fan ? (niet dat het één met het ander te maken heeft,... maar mocht er wél een raakvlak zijn),.... dan ken je vast "Amon Amarth",...en mocht dat niet zo zijn,... check it out !
-
mochten daar ook blikken tussen zitten, die zijn vacuum heb je een paar mooie oude en waarschijnlijk zeer fijne tabakkendaar stonden de verschillende tabaksmerken al letterlijk 12 jaar op het schap, afgaand op het prijskaartje waar onze florijn nog op vermeld stond.
Groet,
Tom
Tom
-
- maboc
- Bommel
En hele goedkope niet te vergeten.metaltommy schreef:mochten daar ook blikken tussen zitten, die zijn vacuum heb je een paar mooie oude en waarschijnlijk zeer fijne tabakkendaar stonden de verschillende tabaksmerken al letterlijk 12 jaar op het schap, afgaand op het prijskaartje waar onze florijn nog op vermeld stond.
NOTE: Tabak blijft heel lang goed mits het vacuum is, en rijpt vaak nog na in de verpakking.
Concentreer je op blikken en niet pouches want die drogen gaan de tijd wel uit.
- belphegor
Walkom alvader.
Veel plezier hier. Maarja dat komt wel goed.
Veel plezier hier. Maarja dat komt wel goed.
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
In the presence of greatness the humble can only bow