Brand HU Tobacco
Blended By Hans Wiedemann
Blend Type Burley Based
Contents Burley, Oriental/Turkish, Virginia
Flavoring None
Cut Flake
Packaging 50gr tin
Country DE
Production Currently available
Verpakking / Geur vanuit de verpakking
De tin note is zacht en subtiel. Als ik mijn neus in het blikje steek en eens goed snuif, ruik ik gras, iets chocolade-achtigs, wat fruit en een beetje kruidigheid
Smaak
Na het aansteken proef ik eerst duidelijk de virginia's, grassig en lichtzoet. Na enkele minuten komt de heerlijke burley goed in beeld : aards en chocolade-achtig. Met wat frisse kruidigheid, die ik vermoedelijk kan toeschrijven aan de oriëntaalse tabak is het geheel mooi in balans. De burley speelt de hoofdrol, wat mij betreft de lekkerste burleysmaak die ik tot nu toe in een tabak heb aangetroffen. De smaken blijven tot de bodem van de bowl aanwezig.
Brandbaarheid
Makkelijker dan dit wordt het niet op flakegebied: de flakes vallen gedeeltelijk uit elkaar, slechts opvouwen en in de ketel schroeven is voldoende. Aansteken gaat heel makkelijk en de flakes blijven moeiteloos branden.
Roomnote
Hiervoor geldt een beetje hetzelfde als voor de tin note. Niet opdringerig, maar wel aangenaam.
Prijs
Een blikje van 50 gram kost €9,50
Een zak van 250 gram €37,35
Conclusie
Voor mij is dit zo'n tabak die ik iedere keer nog lekkerder vind dan de vorige bowl en die ik dagelijks wil roken.