Davidoff - Blue Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Davidoff - Blue Mixture

Bericht door Joey Peters »

Brand: Davidoff
Blender: Orlik Tobacco Company
Tin Description: This blend of broad cut Black Cavendish, toasted Burley and Virginia Cut Plug offers a refreshing cool, enjoyable exhilarating smoke. It develops a slightly sweet aroma that lingers pleasantly in the air.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents: Burley
Black Cavendish
Virginia
Flavoring: Other / Misc
Cut: Ready Rubbed
Packaging: 50g Tin

http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... B&TID=3637

Afbeelding


Heb deze nu op. Zeer aangename tabak. Met menthol, maar dat proef je bijna niet. Het is iets koeler in de mond maar niet zo heel bijzonder koel.

Ik ga denk ik nu over op de versie met Ahorn siroop. Of toch nog een Peterson Irish oak.

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik heb afgelopen weekend deze tabak gekocht en ook gerookt. Ik vond de kwaliteit best wel goed. Omdat ik nog niet goed geoefend ben in pijproken was de rook voor mij in de mond wel af en toe scherp.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Ik merkte ook dat ik na een paar maanden weer begon met roken dat de Davidoff blue ook een beetje beet op de tong. Maar na 3 pijpen was dat weer weg.

Proeft u de menthol? Ik merk alleen dat het iets koeler is maar echt een smaakje zou ik niet willen zeggen...

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Ik proef meer een beetje vanille. Maar ik kan de smaak moeilijk plaatsen.
Ik weet ook niet of het pure tabak is of (licht) gearomatiseerd.

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Het is een zeer licht gearomatiseerde tabak. Misschien dat er inderdaad een heel klein beetje vanille bij zit maar ik denk haast dat het de tabak van nature is. Het is echt een goede selectie tabakken (vind ik iig)

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Davidoff

Bericht door Tati60 »

Joey Peters schreef: Het is echt een goede selectie tabakken (vind ik iig)
Ik ben al een tijd verslingerd aan blue mixture van Davidoff. Heb je de andere varianten (green, red) ook al geprobeerd en zo ja, hoe smaken die ?

Gebruikersavatar
Joey Peters
Berichten: 1347
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:46
Locatie: Heerlerheide

Bericht door Joey Peters »

Nee die heb ik nog niet geprobeerd. Misschien was ik wat voorbarig om te zeggen dat het een goede selectie tabakken is; maar mij lijken de andere tabakken ook wel goed smaken. (zelfde tabak, ander aroma) :?
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils

Gebruikersavatar
AlbertE
Berichten: 431
Lid geworden op: 02 sep 2009 20:16

Bericht door AlbertE »

Gisteren een blikje gehaald en zojuist open getrokken (er waren weer twee blikjes leeg dus er mag weer wat nieuws open). De eerste kennismaking is uitstekend. Het blikje ruikt heerlijk. Het eerste pijpje smaakt ook goed, de tabak brandt prima. De menthol heb ik nog niet ontdekt, maar dit is pas het eerste pijpje. Voel hem een beetje op de tong. Maar de eerste indruk is erg goed, ben benieuwd of ik hem lekkerder ga vinden dan de Davidoff English Mixture die ik momenteel ook open heb en die met, ondanks de wat negatieve geluiden op tobacocreviews, heel erg lekker vind.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eerste post aangevuld
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Aanvankelijk was ik met deze best tevreden. Nu 2 blikjes later moet ik dat een beetje bijstellen.
Mocht ik toevallig zonder tabak zitten en in een winkel komen waar de keuze beperkt is en deze er tussen staat, dan zal ik hem gewoon kopen, anders niet.

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Davidoff - Blue Mixture

Bericht door lestat »

hij is voor mij een beetje saai. Ik vind er niet veel smaak aan (natuurlijk of chemisch). Slecht zal ik hem zeker niet noemen, maar niet iets waar ik voor naar de winkel ren
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

robvoorburg
Berichten: 12673
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Davidoff - Blue Mixture

Bericht door robvoorburg »

Tel daar dan nog de prijs bij op, want dit is het duurste merk onder de pijptabakken.

Gebruikersavatar
Tati60
Berichten: 289
Lid geworden op: 05 sep 2009 22:54
Locatie: Hasselt (BE)

Re: Davidoff - Blue Mixture

Bericht door Tati60 »

Ja, ik ben er ontertussen ook weer vanaf... Je hebt gelijk: voor een tijdje kan dit, maar een blijver is het ook voor mij niet.
Vriendelijke groet,
B.

_____________________________
Nothing is more fulfilling than doing something you truly enjoy, whether with the enthusiasm of a novice or the deep appreciation of an old hand.

Plaats reactie