Tin Description: Small mellow discs of spun tobacco each a complete blend.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents: Virginia
Perique
Cut: Curly Cut
Packaging: 50g Tin
Blend Notes: Discontinued Blend. Last production was in Denmark.

In dit topic schreef ik er al wat over, maar ik vind deze tabak toch wel zijn eigen plek in dit forumgedeelte waard.
Het gaat hier om een 'gereanimeerd' blik. Uitgedroogd toen ik het binnen kreeg en daarna op vocht gebracht. Of de smaak lijkt op tabak uit een luchtdicht blik, of op een vers blik laat ik even in het midden bij gebrek aan vergelijkingsmateriaal. Misschien kunnen de mensen die het geluk hadden deze blend in zijn hoogtijdagen mee te maken hier wat over zeggen.
De geur in de weckpot (waarin ik de tabak nu bewaar) is muffig. Ik ruik wel tabak, maar deze komt oud over, en dat is ie uiteraad ook. Dit belooft in eerste instantie dus niet veel goeds. Het roken valt echter totaal niet tegen. De suikerkristalletjes (nee, geen schimmel

Verder is het geen ingewikkelde tabak zoals ik hem nu proef. Een VaPer die niet is wat hij ooit was, dat is me wel duidelijk, maar wel een die ondanks het uitdrogen en de ouderdom toch goed te roken is. Ik krijg het idee dat ik toch een aardig (doch niet compleet) beeld krijg van de smaak zoals ie in de jaren 60 was.
Ik heb me trouwens suf gezocht om het blik te dateren. Het enige concrete is dat hij tussen 1949 en 1979 in de schappen heeft gelegen, afgaande op de banderol. Het is geen blik uit de latere Deense periode, maar 'made in England' wat me doet vermoeden dat hij in de fabriek van George Dobie zelf is gemaakt. Op basis daarvan gok ik dat hij uit de 60 jaren komt.