De geur is heerlijk, ik hou van geurige en iets zoetige tabak soorten. Ik vind alleen de smaal erg tegenvallen, weinig smaak voor zo'n dure tabak.
Hij is dus ook zeker niet scherp maar proeven doe ik hem nauwelijks.
Leuke tabak voor in de ochtend

Inderdaad een nieuwe van Mac Baren, Smoking-Rob.smoking-rob schreef:Samen met jouw voornaam toch maar mooi eentje uit de HH serie![]()
Maar toch helemaal nieuw voor mij verder.
Ook zie ik nergens Mac Baren staan?
Zou je ook een foto van de tabak willen plaatsen?
Bij deze nog een foto van de tabak,smoking-rob schreef:Samen met jouw voornaam toch maar mooi eentje uit de HH serie![]()
Maar toch helemaal nieuw voor mij verder.
Ook zie ik nergens Mac Baren staan?
Zou je ook een foto van de tabak willen plaatsen?
Bedankt voor de tip, ik heb hem direct losgemaakt ... ruikt direct al krachtigersmoking-rob schreef:Ziet er smakelijk uit![]()
Voor wat betreft smaakbeleving, dat wil bij mij ook nog wel eens varieren: tijdstip van de dag, welke pijp, buiten of binnen, neus beetje dicht enz.
Wel verdient het aanbeveling de tabak goed los te maken in het blik en lekker laten ademen voor een dagje of twee.
Deze opmerking is des te opmerkelijker daar ik dit vroeger ook nooit deed: de tabak in het blik moest en zou zo veel mogelijk in de geperste toestand blijven.
Sindsdien ik via forums van het losmaken heb gehoord smaakt het allemaal ook veel beter en uiteindelijk komt de tabak dan in zijn oorspronkelijke vorm terug. Het samenpersen en inblikken is dat uiteindelijk niet!
Zo, zit ik hier eens even vreselijk laat op te reageren, zeg. Sorry Smoking-Rob. Ik "scan" het topic nu pas.smoking-rob schreef:Bedankt voor de info Paul!
Even terzijde, je zei dat Mac Baren ook met een zware Latakia tabak gaat komen, voor de Amerikaanse markt.
Ik kan er echter nog niks van vinden op het internet.
Wat weet je er van?
ps: ik weet dat je van zoet houdt maar ook van zoete latakia tabakken, zoals Sillem's Black bijv.?
15-20 februari. Gelijktijdig met de Ambiente-beurs, waar het vroeger een onderdeel van was.smoking-rob schreef:Beter laat als nooit![]()
Wanneer is de show in Frankfurt?
Wat jou bekend is weet ik niet, maar in maart 2012 zijn we met een paar man bij Mac Baren geweest en hebben we wat zaken gerookt die in ieder geval niet naar NL zouden komen, zelfs niet voor de Duitse markt. Waaronder een behoorlijk pittige Latakiablend, waarvan ik de naam niet meer weet.Laafke schreef:@WC
Het enige dat momenteel bekend is een nieuwe tabak van MB die alleen nog in de US te koop is :de Halberg Old Dark Fired, maar dat is een Burley-Virginia Flake, die overigens volgens de planning ook in Duitsland verkrijgbaar gaat zijn.
Volgens mij bedoel je de HH Old Dark Fired...ipv Halberg....Laafke schreef:@WC
Het enige dat momenteel bekend is een nieuwe tabak van MB die alleen nog in de US te koop is :de Halberg Old Dark Fired, maar dat is een Burley-Virginia Flake, die overigens volgens de planning ook in Duitsland verkrijgbaar gaat zijn.
Je hebt helemaal gelijk Rob! Maar toch denk ik dat het doosje me over de streep trok...robvoorburg schreef:In Heukelem is me deze tabak ontgaan, bij de Oude Leeuw heb ik
met verbazing naar de kostbare verpakking gekeken.
Goede tabak behoeft geen krans.
Ik had toch aardig wat doosjes bij me op de tabakstafel, Rob.robvoorburg schreef:In Heukelem is me deze tabak ontgaan, bij de Oude Leeuw heb ik
met verbazing naar de kostbare verpakking gekeken.
Goede tabak behoeft geen krans.