Latakia and Oriental tobaccos.
Mild to medium.
Easy to fill and easy to smoke.

Het zal een oud blikje zijn, want ik vind bij opening op de tabak nog een stukje papier
met enige tekst:
This blend has been created from one of our oldest recipes, and is a classic mixture with
a superb balance of Latakia-Virginia and Oriental tobaccos. The harmony of this medium-mild
tobacco blend is in our opinion essential for your smoking pleasure.
Ik zie voornamelijk donker gekleurde tabak die lekker fris, een
beetje zeepachtig ruikt, prettig.
Eenmaal in de pijp blijkt het makkelijk aan te steken en de tabak blijft, rustig, maar goed
branden.
De lucht die me bij de opening van het blik tegemoet kwam proef ik niet meer nadat de tabak
aangestoken is.
Het percentage latakia moet bijzonder laag zijn, ik haal het er niet uit.
In tegenstelling tot de donkere tabak is dit een lichte en geurige mixture, die veel pijprokers
als ochtend tabak zullen waarderen.
Tong-bite, daar kan ik niets iets zinnigs van zeggen omdat ik daar, ongeacht de tabak,
nooit last van heb.
Deze heerlijke Deense tabak is niet vergelijkbaar met merken als Stanwell of Larsen, het neigt
eerder naar het Engelse merk Samuel Gawith.
Volgens Dukdalf, van hem heb ik dit blik gekregen, is deze tabak niet meer in productie.
Het is een verfijnde mixture, maar op is op en dat is jammer.
------------------------------------------
Caledonian Grand Reserve No.466
Brand: A & C Peterson
Tin Description: A solid and classic blend with great character and a distinctive balance between Virginia, Oriental tobaccos and a slight touch of Latakia from Cyprus. Truly a continental, mild mixture with an outstanding taste balance.
Country of Origin: DK
Curing Group: Air Cured
Contents: Virginia
Latakia
Oriental
Cut: Coarse Cut
Packaging: 50g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... HA=C&TID=1