Mc Clelland - Frog Morton

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Mc Clelland - Frog Morton

Bericht door Arno »

Afbeelding

Tot mijn verbazing is er hier nog geen review geschreven van deze tabak. Tijd om daar verandering in te brengen ;)

Ik geef toe, van de McClelland latakia tabakken ben ik nooit een fan geweest. Te mellow, geen "booming" smaaksensaties, de bekende McClelland ketchup geur in alles.. Van St Patrick heb ik ooit een pijpje van een van de broers van Frog Morton, Frog Morton on the Bayou, gerookt en die maakte geen indruk. Echter, ik kreeg een PBtje van Upper Ten en hij was zeer te spreken over deze tabak. "Ik stuur je wel een sample" zei hij..

Samenstelling
Latakia en Virginia. Toen ik dit las moest ik best wel lachen. Geen oriëntaalse tabakken erin?? En dat voor een Engelse tabak? Hahaha!!

Verpakking
Blikken van 100 gr. en 50 gr. met daarin de ribbon-cut tabak. 4noggins heeft alleen 100 grams blikken.

Geur vanuit de verpakking
Ik had een samplezakje maar de geur verbaasde me al. Hmmm, ruikt zowaar als een echte latakia. Leer, aarde, licht zoetje etc. De ketchup geur viel ook wel erg mee.

Smaak
Direct na het aansteken proef je de latakia. Latakia? Heej! Ik proef latakia in een McClelland blend! :P Na een paar puffen ontvouwt zich ook de zoetigheid van de virginia's. Een beetje een caramel-zoete smaak. Waarschijnlijk zit er een soort cavendish-achtige virginia in. En juist hierin schuilt het meesterschap van deze tabak. De verhouding latakia - zoet is perfect uitgebalanceerd. Ik verbaasde me erover dat een latakia mixture zonder oriëntaalse tabakken erin zo natuurlijk zoet kon smaken. Heerlijk! Ook is de tabak zo zacht als mijn bolle wangetjes als ik me net geschoren heb. Alsof er zijde over je tong gaat. Tonguebite? No way! Deze mixture rookt zeer koel. Door de bowl heen is er redelijk weinig verandering. Altijd vol en rijk van smaak. Hier en daar komt de virginia wat meer naar de voorgrond maar de balans blijft steeds goed. Sjappoo McClelland!

Brandbaarheid
Prima. Ondanks dat er naast (niet zo goed brandende) latakia alleen maar virginia in zit hoefde ik niet bijster veel bij te vlammen.

Roomnote
Acceptabel volgens mijn vriendin. "Andere latakia tabakken van je benauwen me meteen maar bij deze valt dat wel mee" zegt ze.

Varia
Als je een tabak zoekt met wat nicotine, laat deze dan liggen.

Prijs
Voor een 100 gr. blik betaal je bij 4noggins $14.99 (± €12). Een meer als uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.

Conclusie
Eerlijk is eerlijk. deze tabak heeft me ronduit verbaasd. Nooit geweten dat 1. McClelland een echt goede latakiatabak kon maken en 2. nooit geweten dat een tabak met alleen latakia en virginia erin zo natuurlijk zoet en vol en rijk kon smaken. Voor beginnende (en gevorderde) latakia rokers raad ik deze heerlijke mixture zeker aan!
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Mc Clelland - Frog Morton

Bericht door St Patrick »

Mooie review Arno... Ik ben blij te lezen dat zelfs jij een van de Frog Morton tabakken erg lekker vindt...
Kunnen we samen in Duitsland een blikkie wegroken...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Mc Clelland - Frog Morton

Bericht door robvoorburg »

Zo'n blik heb ik mogen roken en jouw verhaal klopt Arno
een tabak met een pluim.

Gebruikersavatar
Dubois
Berichten: 161
Lid geworden op: 12 sep 2011 20:28
Locatie: Antwàààààrpe

Re: Mc Clelland - Frog Morton

Bericht door Dubois »

Inderdaad, een heerlijke tabak.
"I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgement in all human affairs." Albert Einstein

Gebruikersavatar
Toon
Berichten: 1153
Lid geworden op: 27 sep 2010 21:22
Locatie: Achterhoek

Re: Mc Clelland - Frog Morton

Bericht door Toon »

Ik kan dit alleen maar beamen. Een zeer smakelijke tabak.
Ik denk wel één van de lekkerdere die ik ken.
-- Laat het leven ook eens van jou genieten --

Gebruikersavatar
Kapitein Haddock
Berichten: 530
Lid geworden op: 02 mei 2010 11:08
Locatie: Verenigd Koninkrijk

Re: Mc Clelland - Frog Morton

Bericht door Kapitein Haddock »

Mooie en volledige recensie.

Gebruikersavatar
MfOx
Berichten: 1786
Lid geworden op: 21 apr 2012 15:15
Locatie: Ommelanden

Re: Mc Clelland - Frog Morton

Bericht door MfOx »

Deze heb ik recent ook ontvangen, en wat mij meteen opviel was dat hij heerlijk zacht was. Echt een lekkere, zachte tabak, waarbij het mij ook lijkt alsof deze tabak een dikkere/vollere rookontwikkeling geeft/afgeeft. Een ketchup-smaak en/of geur, veelvuldig genoemd bij Mc Clelland tabakken, heb ik niet kunnen ontdekken.

Voor mij (voorlopig) zeker een blijver, een welkome afwisseling op de veelal zoetere tabakken die ik heb.

Plaats reactie