Tot mijn verbazing is er hier nog geen review geschreven van deze tabak. Tijd om daar verandering in te brengen

Ik geef toe, van de McClelland latakia tabakken ben ik nooit een fan geweest. Te mellow, geen "booming" smaaksensaties, de bekende McClelland ketchup geur in alles.. Van St Patrick heb ik ooit een pijpje van een van de broers van Frog Morton, Frog Morton on the Bayou, gerookt en die maakte geen indruk. Echter, ik kreeg een PBtje van Upper Ten en hij was zeer te spreken over deze tabak. "Ik stuur je wel een sample" zei hij..
Samenstelling
Latakia en Virginia. Toen ik dit las moest ik best wel lachen. Geen oriëntaalse tabakken erin?? En dat voor een Engelse tabak? Hahaha!!
Verpakking
Blikken van 100 gr. en 50 gr. met daarin de ribbon-cut tabak. 4noggins heeft alleen 100 grams blikken.
Geur vanuit de verpakking
Ik had een samplezakje maar de geur verbaasde me al. Hmmm, ruikt zowaar als een echte latakia. Leer, aarde, licht zoetje etc. De ketchup geur viel ook wel erg mee.
Smaak
Direct na het aansteken proef je de latakia. Latakia? Heej! Ik proef latakia in een McClelland blend!

Brandbaarheid
Prima. Ondanks dat er naast (niet zo goed brandende) latakia alleen maar virginia in zit hoefde ik niet bijster veel bij te vlammen.
Roomnote
Acceptabel volgens mijn vriendin. "Andere latakia tabakken van je benauwen me meteen maar bij deze valt dat wel mee" zegt ze.
Varia
Als je een tabak zoekt met wat nicotine, laat deze dan liggen.
Prijs
Voor een 100 gr. blik betaal je bij 4noggins $14.99 (± €12). Een meer als uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Conclusie
Eerlijk is eerlijk. deze tabak heeft me ronduit verbaasd. Nooit geweten dat 1. McClelland een echt goede latakiatabak kon maken en 2. nooit geweten dat een tabak met alleen latakia en virginia erin zo natuurlijk zoet en vol en rijk kon smaken. Voor beginnende (en gevorderde) latakia rokers raad ik deze heerlijke mixture zeker aan!