Middels de wondere wereld van het internet ben ik in contact gekomen met een vriendelijke pijproker uit Sri Lanka welke pretendeerde een geweldige tabak te hebben. Omdat Paypal Sri Lanka blokkeert was het niet mogelijk de tabak direct van de beste man te kopen maar aangezien Sri Lanka geen tabak importeerd was hij maar al te bereid om een paar builtjes te ruilen...
Na het opsturen van een pakje Half and Half en een Mac Baren Vanilla Cream kreeg ik vrijwel direct een mail dat mijn pakketje ook op de post was en 3 dagen later lagen er 2 builtjes Sri Lankaanse tabak op mijn deurmat

Een pakje Thansher's Aromatic en een pakje Thansher's Cinnamon
Vooral de cinnamon was ik heel erg benieuwd naar...
En dan nu... na een paar pijpjes gerookt te hebben... is het legendarisch goede tabak?!?
Hij rookt erg prettig moet ik zeggen, de tabak brand makkelijk, koel en droog. Qua smaak is het een zachte tabak maar echt totaal anders als wat ik ooit heb geproefd! De kaneel variant is volgens mij de Aromatic met als toevoeging kaneel... de kaneel kan ik qua geur ontdekken maar proef 'm niet echt. Wat betreft roomnote vind ik m vrij mild, al vind ik dat lastig in te schatten als ik zelf de pijp rook.
Of ik de tabak lekker vind... het is niet helemaal mijn ding denk ik. Op zich een prettige rook maar er zit een bijsmaakje aan wat ik niet zo lekker vind, en wat ook gigantisch in de pijp blijft hangen. Na de tabak een paar dagen gedroogd te hebben is de bijsmaak minder maar nog steeds wel aanwezig.
Kortom een interessant experiment maar ik denk niet dat het builtje snel leeg komt...
Is er overigens nog iemand die deze tabak geprobeerd heeft?