Met angst en beven zag ik nog maar 1 exemplaar hievan te hebben, dat ik niet meer durfde openenen.
Open huis Verloo gisteren heb ik aangegrepen om hiervan weer enkele op de kop te tikken. Gawith zet niet op de blikjes wat erin zit, zodat ik de eerste onbevangen heb kunnen roken, hetgeen mij het best bevalt.
Eens op TR gekeken wat erin zit:
GEEN LATAKIA;
Burley;
Black Cavendish;
Virginia.
Smaakmakers:
cherry;
vanilla.
De firma verstaat de kunst om smaakmakers te gebruiken die je niet het gevoel geven dat je in een groente- en fruitwinkel staat. integendeel geen gemene chemische smaak, maar een subtiel en natuurlijk toegevoegde stof aan de tabak, waardoor het roken ervan een belevenis wordt met een groot genotsgehalte.
Deze tabak staat in mijn top 5 van favoriete tabakken. Het is een medium sterke tabak. Stopt en brandt makkelijk, maar rustig, ik ervaar een heerlijke zachte smaak zonder scherpe randen. Naarmate de pijp vordert blijft het aroma behouden. Niet alleen geschikt voor de ervaren pijproker, ik vermoed dat een starter hier ook plezier aan zal beleven.
------------------------------
Celtic Talisman
Brand: Samuel Gawith
Tin Description: Celtic Talisman is blended from Bright Virginias, Burley and Black Cavendish. Topped with a dash of sweet cherry and vanilla. A medium strength tobacco with good room notes.
Country of Origin: UK
Curing Group: Flue Cured
Contents: Burley
Black Cavendish
Virginia
Flavoring: Cherry
Vanilla
Cut: Ribbon
Packaging: 50g Tin
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... C&TID=2931