Verpakking
50 grams blik
Samenstelling
Samsun, orientals, virginia's
Geur vanuit het blik
Het eerste wat opvalt is de bekende McClelland "ketchup" geur wat komt door de gefermenteerde virginia's. Voor de rest kan ik weinig met de geur, ik weet niet precies waar het naar ruikt. Beetje aarde, noot achtig maar ook weer niet.
Roomnote
Mijn vriendin klaagt niet maar zegt ook geen halleluhja.
Smaak
De smaak van deze tabak is uniek voor mij. Ik ken niets wat er ook maar op lijkt. Het is een beetje, cremig, nootachtig, vettig en vol. Een tabak waarbij ik bijna bij elke puf denk van, hmm, ja, lekker, apart. Een tabak waar ik steeds dingen in blijf ontdekken.
Brandbaarheid
Prima, de tabak is redelijk fijn gesneden en pakt en brandt goed zonder al te veel bij te vlammen. Een tabak die het in veel soorten pijpen goed doet.
Varia
Voor degenen die graag een nicotinestoot willen hebben, ga iets anders roken als deze tabak en laat het over aan nicotinewatjes als mijzelf

Hier nog de omschrijving van McClelland: In the hinterlands just south of the Black Sea in Eastern Turkey, these prized Oriental tobaccos draw their sweet, nutty flavor from the rocky soil as they have done for 350 years. Enjoy the distinctive, mellow, pleasant character of the famed Samsun in this fine blend.
Prijs
Gekocht bij 4 noggins. Een blikje van 50 gram voor $10,09.
Conclusie
Apart maar lekker!! Een tabak die ik regelmatiger als andere tabakken rook en waar veel in te ontdekken valt.