Verpakking
Sealed bag from the US of A. 4 noggins biedt deze bulktabak aan van 2 t/m 16 oz. (±56 - 453 gram). Ik heb gekozen voor 4 ounce.
Samenstelling
Cyperse latakia, orientals en een beetje virginia's en cavendish
Geur vanuit de zak
De eerste maal dat ik deze kocht was het een cadeau voor iemand. Een paar weken had ik hem echter al thuis voor ik het kon weggeven. Vanuit een dicht blik ruik je niets maar vanuit een geseald zakje wel. En wat ik rook was heeeerlijk. Een kruidige, leerachtige en zoete zeur die mijn neusharen rechtop liet staan.
Roomnote
Best overweldigend. Het is een tabak die veel rook afgeeft dus voor iemand die bij de roker zit kan het allemaal wat teveel zijn. De geur is gewoon een goede mengeling van wat er in de tabak zit, kruidig, zoet en leerachtig.
Smaak
Normaal gesproken ben ik gewend dat latakia tabakken er best inknallen. Bij Old Dublin of Nightcap heb ik tenminste in het begin iets van, whoa! Deze tabak smaakt echter zeer zacht en gebalanceerd. Door de bowl heen proef je alles, de latakia, de kruidige orientals en de zoete virginia's en cavendish. Tenminste, ik denk dat ik ze proef, zo'n ervaren roker ben ik nog niet.
Brandbaarheid
Uitstekend. De tabak is bijna baai-achtig waardoor hij prima pakt en brand met weinig bijvlammen in iedere pijp waar ik hem nog heb ingehad.
Varia
Ik had zoiets van, eindelijk een latakia houdende taak die ik ook in een wat grotere kop kan roken. Normaal gesproken moet ik latakia tabakken in een kleine kop en langzaam roken want anders ga ik onderuit vanwege de nicotineshot. Dit houdt dus wel in dat de wat meer "ervaren" rokers deze tabak misschien wat te slap vinden.
Prijs
Gekocht bij 4 noggins. 4 ounce (±113 gram) voor maar $9.99 (±7 euro)! Een meer als uitstekende prijs-kwaliteit verhouding.
Conclusie
Wauw, wauw, wauw. Absoluut een blijver! Elke maal als ik thuiskom ruik ik de tabak al en krijg ik zin in een pijpje. Het is een heerlijke tabak die ik maar blijf roken en waar ik niet genoeg van krijg. Bijna een gedeelde eerste plaats voor mij met Neptune. En dat wil veel zeggen