Omschrijving
Tabakssoorten: Virginia en Burley
Aroma: Zoet, fruitig en chocolade
Snede: Middel, korte structuur
Pijpenkop: Middelgrote kop
recenties: http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... N&TID=1925
Zet hieronder je recencies
Arno schreef:Neptune oh Neptune..
Wat heb je mijn hart veroverd afgelopen tijd.
Zoveel van je gerookt en nog steeds geen spijt.
Jij hebt mijn pijprooksmaakpapillen ontmaagd en enige scepsis weggevaagd.
Altijd brand je gelijkmatig en goed.
Als ik diep in je kijk zie ik de warme vuurgloed.
Als ik onhandig ben vergeef je me veel.
Mijn ultieme vangrail.
Je smaak is puur genot.
Van alle tabakken ben jij mijn God.
Vanavond ga ik denk ik weer een pijpje met je vullen.
Mensen die je niet kennen weten niet wat ze missen, de onbenullen....
Heb jij gepruttel bij Troost Slicesteunis schreef:Veel lovende woorden over deze tabak. Doe ik iets verkeerd? Versta ik de kunst nog niet?
Niet om te zeiken, hoor, maar deze tabak kan mij ook na een 2e pakje niet bekoren. De smaak is goed, zeker, maar van koel en droog roken is geen sprake, vooral het laatste gedeelte niet; bitter, heet en veel meer gepruttel dan bij Troost slices. Mijn vrouw vindt de roomnote ook de minste van wat ik tot nog toe heb verstookt.
Voor mij is dit beslist geen blijvertje.
Beste Teunis, als een tabak je niet kan bekoren, dan is het gewoon niet jouw tabak. Ik lees hier ook weleens lovende woorden over tabak waarvan ik denk: "hoe durf je het in je pijp te stoppen".teunis schreef:dfrboard, sorry, ietwat verkeerd genotuleerd, Troost pruttelt dus beslist niet bij mij. Neptune wel. Het kan inderdaad aan speed-roken liggen, in het rook-tijd draadje kwam al naar voren dat ik minder lang doe met een vulling. Ooit leer ik het wel, en wie weet bevalt neptune dan wel.
off-topic: Op dit moment bevallen flakes, slices en ready rubbed mij erg goed, en dat zijn nou net de traag brandende tabakken; het een heft het ander op en er is toch niets op tegen om deze 'soorten' te blijven roken? ik heb namelijk al het idee dat ik erg rustig rook, wat niet zo schijnt te zijn. Nog langzamer en ik val in slaap!
Of vul de topic "tabak recensies" aan met jouw beleving?drfretboard schreef:Kun die eens in een lijst posten? Vind ik eigenlijk wel interessant... "post jouw favoriete tabakken" of iets dergelijks. Of in het "persoonlijke collectie" forum.Winslow Collector schreef:Zo heb ik inmiddels ruim 40 tabakken die ik lekker vind
Kijk ik vanavond even naar. Maak ik wel een nieuw topicje aan waar iedereen zijn lijstje "vaste" tabakken kan melden.drfretboard schreef:Kun die eens in een lijst posten? Vind ik eigenlijk wel interessant... "post jouw favoriete tabakken" of iets dergelijks. Of in het "persoonlijke collectie" forum.Winslow Collector schreef:Zo heb ik inmiddels ruim 40 tabakken die ik lekker vind
teunis schreef:Paul, bedankt!
Bij whisky zet je mij op het juiste spoor, bij tabakskeuze...geweldig.
Op TR komen nog zoveel flakes, slices en ready rubbed naar voren in allerlei smaken, sterktes en prijsklassen (ook wel te dure) dat ik in deze tabakken nog jaren lang mijn hart kan ophalen! Ik kijk dan ook met verlangen uit naar de meeting in Zutphen; voor de tabakken, maar zeker ook voor al jullie adviezen!
Volgens mij hebben wij redelijk dezelfde smaak, dus ik ben ook wel benieuwd.drfretboard schreef:Kun die eens in een lijst posten? Vind ik eigenlijk wel interessant... "post jouw favoriete tabakken" of iets dergelijks. Of in het "persoonlijke collectie" forum.Winslow Collector schreef:Zo heb ik inmiddels ruim 40 tabakken die ik lekker vind
Ziehier de Persoonlijke Collectie voor de tabakken:Eliminator schreef:"post jouw favoriete tabakken"
Leuk idee !.... een wat ruimere variant op mijn 'onbewoond eilend'-ideedaar hadden de meeste moeite op één tabak uit te komen
![]()
Zelf heb ik zeker een lijstje met favo's, zeker niet allemaal op voorraad, maar wel 'voor herhaling vatbaar', zal ze vanavond posten !
Ah, je bent me voor. Prima gedaan, bedankt. Ik ga zometeen mijn lijstje posten.drfretboard schreef:Ziehier de Persoonlijke Collectie voor de tabakken:Eliminator schreef:"post jouw favoriete tabakken"
Leuk idee !.... een wat ruimere variant op mijn 'onbewoond eilend'-ideedaar hadden de meeste moeite op één tabak uit te komen
![]()
Zelf heb ik zeker een lijstje met favo's, zeker niet allemaal op voorraad, maar wel 'voor herhaling vatbaar', zal ze vanavond posten !
http://pijprokersforum.forum2go.nl/pers ... e-f48.html