Peterson - De Luxe Mixture

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Peterson - De Luxe Mixture

Bericht door mawi »

Peterson - De Luxe Mixture

Link naar Tobacco Review:
http://www.tobaccoreviews.com/blend_det ... D&TID=2267

Brand: Peterson
Blender: Koolhase, Kopp & Co
Tin Description: This Black Cavendish Aromatic is a selection of matured Virginia tobaccos from Brazil and Africa blended with a loose cut mellow Black Cavendish. A tasteful flavour consisting of Vanilla, Walnut & Honey has been added.
Country of Origin: IE
Curing Group: Air Cured
Contents: Black Cavendish, Virginia
Flavoring: Whisky, Alcohol / Liquor, Amaretto, Irish Mist, Vanilla, Walnut, Honey
Cut: Broken Flake
Packaging: 50g Tin

Average Ratings
Strength: Mild
Flavoring: Mild to Medium
Taste: Mild
Room Note: Pleasant
Recommendation: Somewhat Recommended

Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

Tot nu toe mijn lekkerste tabak. Deze wordt ook alleen maar gerookt uit mijn St Patrick Day XL van Peterson. Voor mij een welverdiende 10 met griffel. Ook een heerlijke roomnote voor de vrouw des huizes...:)
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
De Pelvin
Berichten: 33
Lid geworden op: 23 nov 2010 13:46

Bericht door De Pelvin »

Ik heb deze tabak gisteren voor het eerst gerookt. Wat is dit lekker, zeg! Ongelooflijk. Dit vind ik echt de lekkerste tabak tot nu toe. Wat me vooral bevalt, dat is dat je de walnoten en de honing daadwerkelijk kan proeven.
En de smaak vind ik vaak tegenvallen van aromatics, omdat je het dan vaak alleen maar kan ruiken. En dan ook nog eens als je het zelf niet rookt, want anders ruik je het nog niet.

Om een voorbeeld te geven: eerst heb ik in de winkel een beetje Irish Whiskey geprobeerd van Peterson. En die vond ik dus niet lekker, omdat ik totaal geen whiskey proefde. Bovendien vond ik hem erg scherp. Maar de De Luxe Mixture was echt subliem! Je proeft alles wat er beloofd wordt op de verpakking.

Het enige kleine minpuntje... ik vond dat hij wel erg snel te warm werd.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Een van mijn favorieten.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Een hele lekkere tabak, vind ik zelf! Ook een erg aangename room-note. Ik heb vorige week het laatste beetje (op kruim na) opgerookt en ben weer zoekende naar een nieuw blik.

Waarschijnlijk ga ik de tabak online bestellen en schaf ik er meteen een stuk of 5 aan. Een voorraadje is nooit weg!

Over de smaak: ik proef alles wat er op de verpakking staat. De walnoten smaak vind ik wat lichter dan de rest, maar deze lijkt wel aanwezig.
Afbeelding

Gebruikersavatar
multiballs
Berichten: 1230
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:18

Bericht door multiballs »

en ook deze is een vaste tabak van mij,voor in de auto,
gewoon super!!

Gebruikersavatar
DeGoUdScHePijP
Berichten: 44
Lid geworden op: 27 jul 2010 19:01
Locatie: Ergens in Gouda

Bericht door DeGoUdScHePijP »

Zalig tabakje, heb al een blik leeg gerookt, moet nog even wachten voor ik een nieuwe aankoop ga doen, daar ik nog meer lekkers in huis heb.
Kan nu al moeilijk kiezen wat ik wil aansteken.
Pijproken ....het nieuwe walhalla.

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Dat zijn fijne problemen Goudschepijp. Na zoet rook ik b.v. Irish Oak ook van Peterson, of 3P's ook P., of Orlik Golden Sliced of een tabak met latakia erin.
Spring dus een beetje heen en weer tussen zoet en hartig.
Laatst gewijzigd door robvoorburg op 21 mar 2013 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Terpentijn
Berichten: 469
Lid geworden op: 02 jul 2010 21:17

Bericht door Terpentijn »

dat maakt nieuwsgierig, ik noteer hem als het proberen waard.
'Aan m'n zolen met die sigaretten!'

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Deze tabak is vaste roulatie verhaal voor mij. Qua gesausde tabakken tot nu toe wel in de top 3.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

Gisteren mijn blik eindelijk opgekregen. Deze komt echt niet meer terug in mijn collectie. Ik weet niet of ik een slechte blik had, maar ik kon deze niet echt waarderen.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

mawi schreef:Gisteren mijn blik eindelijk opgekregen. Deze komt echt niet meer terug in mijn collectie. Ik weet niet of ik een slechte blik had, maar ik kon deze niet echt waarderen.
:shock:

:?:

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

:shock: :? :shock: :? :shock: ... :?: :?: :?:
@MAWI... Whats going wrong???
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Lekkerrrrrr. Misschien vanavond weer eens een blikje openen.

Gebruikersavatar
mawi
Berichten: 263
Lid geworden op: 15 okt 2010 22:57
Locatie: Berlijn, Duitsland

Bericht door mawi »

St Patrick schreef::shock: :? :shock: :? :shock: ... :?: :?: :?:
@MAWI... Whats going wrong???
:B
Dude, I don't know... but this wasn't my cup of tea... Ben aan het overwegen om de Luxury Blend uit te proberen, wellicht bevalt die me beter.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Bericht door St Patrick »

@Mawi: En heb je nog een de luxe mixture geprobeert???
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
dr. Watson
Berichten: 987
Lid geworden op: 20 feb 2009 12:46
Locatie: Meppel

Bericht door dr. Watson »

Volgens mij is het een honingtabak....ik moet er niet aan denken :shock:

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Bewust een maand of twee gewacht en vanavond weer eens een blikje open gemaakt.
Dit was geen toevalstreffer. Voor mij is dit een heerlijke complete mixture zonder onverwachte verrassingen, zonder scherpe rangjes, niet te zoet of te zuur, kortom een blijver met stip.

drfretboard

Bericht door drfretboard »

robvoorburg schreef:Bewust een maand of twee gewacht en vanavond weer eens een blikje open gemaakt.
Dit was geen toevalstreffer. Voor mij is dit een heerlijke complete mixture zonder onverwachte verrassingen, zonder scherpe rangjes, niet te zoet of te zuur, kortom een blijver met stip.
+3!

Gebruikersavatar
culann
Berichten: 1074
Lid geworden op: 09 apr 2011 13:36
Locatie: Eindhoven

Bericht door culann »

Hmmm... Heb nu de afgelopen dagen een aantal pijpjes van deze tabak gerookt, maar ben er nog niet uit... De smaak bevalt me opzich wel, lekker zacht en zoet, maar krijg er toch niet echt voldoening uit. Waarschijnlijk omdat ie ook erg licht is, mis een beetje pit in deze tabak ofzo, mag in ieder geval voor mij wat steviger zijn...
Maar geef 't nog niet op, misschien dat de klik nog komt... Want de smaak staat me wel aan eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

culann schreef:Hmmm... Heb nu de afgelopen dagen een aantal pijpjes van deze tabak gerookt, maar ben er nog niet uit... De smaak bevalt me opzich wel, lekker zacht en zoet, maar krijg er toch niet echt voldoening uit. Waarschijnlijk omdat ie ook erg licht is, mis een beetje pit in deze tabak ofzo, mag in ieder geval voor mij wat steviger zijn...
Maar geef 't nog niet op, misschien dat de klik nog komt... Want de smaak staat me wel aan eerlijk gezegd.
Ik heb er 1 pijpje van gerookt in België (dankjewel nog Robvoorburg!) maar eigenlijk had ik hetzelfde als Culann.. Geen klik op het eerste gezicht, ehm, met de eerste rookbeurt. Maar verder wel ok.

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Bericht door Gypscoprotheres »

Ik vind hem het lekkerst roken als ik buiten in de zon (of schaduw, zolang het maar lekker weer is) zit of loop. Dat klinkt misschien vaag, maar het is mijn beleving dat bij deze tabak mij dan het beste smaakt. :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Peterson - De Luxe Mixture

Bericht door Master-Fan »

na het uitroepteken in de tabakslijst gezien te hebben en dit topic gelezen te hebben, eens besloten deze tabak in huis te halen.

Heb pas aan halve pijp op, maar de smaak is zacht en makkelijk. De 3 smaken, honing, walnoot en vanille heb ik er nog niet uitgehaald, maar dat zal me vast wel gaan lukken ;) Eerste indruk; een makkelijke tabak !
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Peterson - De Luxe Mixture

Bericht door Master-Fan »

na een tijdje deze gerookt te hebben kan ik concluderen dat dit mijn favoriete tabak is. Mijn nummer 1. Maar de smaken walnoot, honing en vanille haal ik er niet een op een uit. Maar lekker is het wel. Rookt extreem makkelijk en niet scherp / heet.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Peterson - De Luxe Mixture

Bericht door St Patrick »

Master-Fan schreef:na een tijdje deze gerookt te hebben kan ik concluderen dat dit mijn favoriete tabak is. Mijn nummer 1. Maar de smaken walnoot, honing en vanille haal ik er niet een op een uit. Maar lekker is het wel. Rookt extreem makkelijk en niet scherp / heet.
Probeer maar eens een Winslow nr1 tabak.... Die vindt ik persoonlijk veeeel lekkerder.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Gypscoprotheres
Berichten: 1933
Lid geworden op: 07 feb 2010 22:08
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Peterson - De Luxe Mixture

Bericht door Gypscoprotheres »

Winsløw nr. is zeker een goede tabak, alleen vind het rum-aroma erbij niet zo lekker... Dan vind ik Harlekin lekkerder. (maar even lekker als De Luxe, om nog even on-topic te blijven. :P )
Afbeelding

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Peterson - De Luxe Mixture

Bericht door Master-Fan »

na een aantal weken deze geprobeerd te hebben, is dit met stipt mijn favoriete nr1 tabak. Heerlijk. Toch maar eens aan de winslow nr1 of harlekin als ik het geld ervoor over heb :D
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Peterson - De Luxe Mixture

Bericht door St Patrick »

Zijn beide zeker weten de moeite waard. Denk alleen dat je de nr1 lekker zal vinden dan de Harlekin, maar das persoonlijk. De Luxe Mixture is ook zeker erg lekker. Maar heb je de Sunset Breeze van Peterson al een keertje gerookt. Deze is ook heeel erg lekker....
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
Master-Fan
Berichten: 467
Lid geworden op: 09 jun 2011 13:57
Locatie: Delluft

Re: Peterson - De Luxe Mixture

Bericht door Master-Fan »

St Patrick schreef:Zijn beide zeker weten de moeite waard. Denk alleen dat je de nr1 lekker zal vinden dan de Harlekin, maar das persoonlijk. De Luxe Mixture is ook zeker erg lekker. Maar heb je de Sunset Breeze van Peterson al een keertje gerookt. Deze is ook heeel erg lekker....
:B
ik twijfel enorm tussen de nr1 en de harlekin, vind ze te duur om beide aan te schaffen. sunset breeze wil ik niet proberen, ik houd echt niet van amaretto... En dat schijnt volgens reviews de smaak te zijn van die tabak.
Winslow #1, Peterson de luxe Mixture, Peterson Connoisseur's choice, Stanwell Vanilla, Stanwell Guarana, Alsbo Vanilla, Danske Holger Mango & Vanilla, Kentucky Bird, WO Larsen golden dream, Alsbo Black, Mac Baren Navy Flake, Stad Ootmarsum extra krul

http://www.haraldmaas.nl

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Peterson - De Luxe Mixture

Bericht door St Patrick »

Master-Fan schreef:
St Patrick schreef:Zijn beide zeker weten de moeite waard. Denk alleen dat je de nr1 lekker zal vinden dan de Harlekin, maar das persoonlijk. De Luxe Mixture is ook zeker erg lekker. Maar heb je de Sunset Breeze van Peterson al een keertje gerookt. Deze is ook heeel erg lekker....
:B
ik twijfel enorm tussen de nr1 en de harlekin, vind ze te duur om beide aan te schaffen. sunset breeze wil ik niet proberen, ik houd echt niet van amaretto... En dat schijnt volgens reviews de smaak te zijn van die tabak.
Die Sunset Breeze vind ik niet echt naar amaretto smaken. Ik hou zelf absoluut niet van amaretto, maar deze tabak vind ik erg lekker wegroken... Voor de 2 Winslow tabakken kan ik alleen maar zeggen dat beide heeeeel erg lekker zijn, maar dat mijn persoonlijke voorkeur uitgaat naar de Nr1.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Plaats reactie