Mijn naam is Henry, ik ben 51 en woon in prachtig Zeeland. Na een bezoekje deze zomer aan het pijpenmuseum in St. Claud (Frankrijk) en de een van de bijbehorende pijpenwinkels, heb ik me laten overhalen tot het kopen van een "Straight billiard", stamper, aansteker en in de tabakshop daarnaast een pak Kentucky Bird. Nu bijna 3 maanden later, een "bent Billiard" en twee "Missoury Meerschaum diplomat" pijpen en 4 soorten tabak geprobeerd te hebben verder durf ik me hier aan te melden.
Pijp roken is tof !! Ik zit nu buiten met me eerste billiard en voor het eerst de Dunhill EMP erin te roken en geniet van "mijn moment" . Dit forum heeft me een hoop info gegeven en me geholpen te zoeken naar wat ik moet/wil proberen en of hoe pijproken in elkaar steekt.
Favoriete tabak tot nu toe is de halberg green en de W.O. Larsen 1864, de Kentucky bird is ook nog steeds ok en wen nu aan de EMP. Een heel ander soort smaak maar tot nu toe niet slecht. Ik kan er aan wennen.
Ik kom hier graag terug om te leren te delen en te "praten" over pijpen, tabak en wat al niet meer.