Smokindutch63
- Smokindutch63
Smokindutch63
Hallo mede-pijprokers,wil me bij deze even voorstellen.
Heb mezelf enige tijd geleden aangemeld op dit mooie en informatieve forum,na er enige tijd als gast op rondgezworven te hebben.
Ik ben Smokindutch63,en dat laatste getal slaat op mijn geboortejaar,dus niet echt piepjong meer.Woon op de Zuid-Hollandse Eilanden,onder de rook van Rotterdam.
Om eerlijk te zijn ben(was) ik eigenlijk een sigarenroker,en wel de longfillers uit Cuba hebben me jarenlang veel rookgenot verschaft.
Maar wat me is gaan tegenstaan hieraan zijn de soms ronduit waanzinnige prijzen voor een goede Havana,en de rookduur daarvan.Er gaat zowat per rookwolk een euro de lucht in,en dat werd me te gek.Plus altijd de kans dat je een miskleun te pakken had,en vervolgens tien of vijftien euro weg kon mikken,als de roller of de melangeur een slechte dag had gehad.Dat was ook de reden dat ik het pijproken ben gaan proberen,nu zo'n jaar geleden.(Sigaretten heb ik sinds mijn schooltijd niet meer aangeraakt,dat is geen roken,maar een zenuwaandoening,in mijn optiek.)
Verder geen pijprokers in de familie,of het moet mijn opa zijn,die ik zo'n 40 jaar geleden zijn pijpje zag roken,met daarin veelal Voortrekker pijptabak,als ik me goed herinner.
Bij de plaatselijke sigarenboer twee goedkope pijpjes aangeschaft,een krabbertje en pijperagers.Als eerste tabak wat Voortrekker,en Amphora Full Aroma.
Na enig oefenen lukte het zowaar de zaak aan de praat te houden,en rustig te genieten.Want dat laatste is wat me nu eigenlijk het meest aantrekt in deze hobby,het gevoel van "relax"zodra je een pijp opsteekt,iets wat me met een sigaar nooit echt overkomen is.
Rook niet iedere dag,maar alleen af en toe in de avond en het weekend,liefst in combi met een stevig Belgisch bier,zoals Chimay of Westmalle Triple.Succes verzekerd.
Na enige tijd begon deze achter de toonbank tabak me echter te vervelen,en ging op zoek naar wat "steviger"melanges.Na wat rondstruinen op internet,en reviews op You-Tube,enkele blikken Old Dublin en Rattray's Black Mallory aangeschaft,en ziedaar:even wennen,maar geheel andere smaakbelevingen werden mijn deel.Dit was de tabak die niet ging tegenstaan,daar was ik vrij zeker van.
Wat ook begon te vervelen waren de goedkope pijpjes,want hoewel ze aardig roken,is het natuurlijk absoluut geen kwaliteit,en begon me te orienteren op echte merk-pijpen,zoals de Peterson's,etc.
En gisteren de knoop doorgehakt,en bij de Danish Pipeshop twee Neerup pijpen besteld,beiden Classic Pokers,gemaakt door de pijpmaker Peder Jeppesen.Deze vorm van pijp vind ik persoonlijk heel mooi,lekker kort en stevig.(Ben waarschijnlijk ook flink beinvloed door You-Tube,alwaar ik regelmatig de filmpjes van bv de Smokingdagners,of Pijpmaker Joe Case bekijk).Tevens wat extra tabak,zoals Rattray's No7 en Samuel Gawith Balkan Flake.
Kan niet wachten tot de pakketdienst aanbelt,om deze pijpen en tabak uit te gaan proberen!
Zal proberen binnenkort een foto van deze Neerups te uploaden.
Enfin,dit even over mij,en hoop nog veel op dit forum te mogen rondkijken.
Vriendelijke groet,en u allen nog veel rookplezier gewenst,
Smokindutch63
Heb mezelf enige tijd geleden aangemeld op dit mooie en informatieve forum,na er enige tijd als gast op rondgezworven te hebben.
Ik ben Smokindutch63,en dat laatste getal slaat op mijn geboortejaar,dus niet echt piepjong meer.Woon op de Zuid-Hollandse Eilanden,onder de rook van Rotterdam.
Om eerlijk te zijn ben(was) ik eigenlijk een sigarenroker,en wel de longfillers uit Cuba hebben me jarenlang veel rookgenot verschaft.
Maar wat me is gaan tegenstaan hieraan zijn de soms ronduit waanzinnige prijzen voor een goede Havana,en de rookduur daarvan.Er gaat zowat per rookwolk een euro de lucht in,en dat werd me te gek.Plus altijd de kans dat je een miskleun te pakken had,en vervolgens tien of vijftien euro weg kon mikken,als de roller of de melangeur een slechte dag had gehad.Dat was ook de reden dat ik het pijproken ben gaan proberen,nu zo'n jaar geleden.(Sigaretten heb ik sinds mijn schooltijd niet meer aangeraakt,dat is geen roken,maar een zenuwaandoening,in mijn optiek.)
Verder geen pijprokers in de familie,of het moet mijn opa zijn,die ik zo'n 40 jaar geleden zijn pijpje zag roken,met daarin veelal Voortrekker pijptabak,als ik me goed herinner.
Bij de plaatselijke sigarenboer twee goedkope pijpjes aangeschaft,een krabbertje en pijperagers.Als eerste tabak wat Voortrekker,en Amphora Full Aroma.
Na enig oefenen lukte het zowaar de zaak aan de praat te houden,en rustig te genieten.Want dat laatste is wat me nu eigenlijk het meest aantrekt in deze hobby,het gevoel van "relax"zodra je een pijp opsteekt,iets wat me met een sigaar nooit echt overkomen is.
Rook niet iedere dag,maar alleen af en toe in de avond en het weekend,liefst in combi met een stevig Belgisch bier,zoals Chimay of Westmalle Triple.Succes verzekerd.
Na enige tijd begon deze achter de toonbank tabak me echter te vervelen,en ging op zoek naar wat "steviger"melanges.Na wat rondstruinen op internet,en reviews op You-Tube,enkele blikken Old Dublin en Rattray's Black Mallory aangeschaft,en ziedaar:even wennen,maar geheel andere smaakbelevingen werden mijn deel.Dit was de tabak die niet ging tegenstaan,daar was ik vrij zeker van.
Wat ook begon te vervelen waren de goedkope pijpjes,want hoewel ze aardig roken,is het natuurlijk absoluut geen kwaliteit,en begon me te orienteren op echte merk-pijpen,zoals de Peterson's,etc.
En gisteren de knoop doorgehakt,en bij de Danish Pipeshop twee Neerup pijpen besteld,beiden Classic Pokers,gemaakt door de pijpmaker Peder Jeppesen.Deze vorm van pijp vind ik persoonlijk heel mooi,lekker kort en stevig.(Ben waarschijnlijk ook flink beinvloed door You-Tube,alwaar ik regelmatig de filmpjes van bv de Smokingdagners,of Pijpmaker Joe Case bekijk).Tevens wat extra tabak,zoals Rattray's No7 en Samuel Gawith Balkan Flake.
Kan niet wachten tot de pakketdienst aanbelt,om deze pijpen en tabak uit te gaan proberen!
Zal proberen binnenkort een foto van deze Neerups te uploaden.
Enfin,dit even over mij,en hoop nog veel op dit forum te mogen rondkijken.
Vriendelijke groet,en u allen nog veel rookplezier gewenst,
Smokindutch63
Laatst gewijzigd door Nekker op 20 jul 2014 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast aan gebruikersnaam
Reden: titel aangepast aan gebruikersnaam
- Wallace
Re: Even voorstellen Smokindutch63
Van harte welkom 

De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.
- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Welkom en veel plezier alhier
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- bertus
- Bommel
- Eliminator
- Moderator
- Kees Flake
Welkom.
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.
gr. kees Flake
gr. kees Flake
-
Welkom en veel genoegen. 

-
Hartelijk welkom!
- lestat
En nog een warm welkom
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
Welkom!
Mooi te lezen dat er meer "beginnende" pijprokers de latakia erg weten te waarderen!
Mooi te lezen dat er meer "beginnende" pijprokers de latakia erg weten te waarderen!
- Calinero
En nog een warm welkom!
Van alles wat ik ooit verloren ben mis ik mijn verstand het meest!
- JoskeB
Welkom en veel leesplezier op dit forum. 

in vermaak of in verdriet vergeet uw pijpken niet
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed
smaakt de pijp tabak u goed zijt ge tevreden van gemoed
- xGORRIT
Welkom!!
Leuke uitgebreide introductie.
Ik heb ook nog het beeld op mijn netvlies staan van mijn grootvader en zijn onafscheidelijke pakje Voortrekker.
Gr. Jorrit
Leuke uitgebreide introductie.
Ik heb ook nog het beeld op mijn netvlies staan van mijn grootvader en zijn onafscheidelijke pakje Voortrekker.
Gr. Jorrit
- Nekker
- Erelid
Re: Smokindutch63
Hartelijk welgekomen!
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- richard75
- Contacteer:
Welkom Smokingdutch63!
Veel informatieve ervaringen en plezier toegewenst op dit gezellige forum!
(Wellicht wonen wij onder dezelfde rook
)
Veel informatieve ervaringen en plezier toegewenst op dit gezellige forum!
(Wellicht wonen wij onder dezelfde rook

"Gun Bruyere een tweede ronde, weggooien is zonde!"
"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde
"Een pijp is voor een onrustige ziel gelijk aan de liefkozingen van een moeder bij haar zieke kind"
Indiaans gezegde
- MfOx
Van harte welkom.
En alvast veel plezier van de nieuwe aanwinsten. Heb zelf ook een Jeppesen, Ida, en deze bevalt mij zeer goed.
En alvast veel plezier van de nieuwe aanwinsten. Heb zelf ook een Jeppesen, Ida, en deze bevalt mij zeer goed.
- meindert
Welkom
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
- Wowbagger
Van harte welkom!
- Berend72
- janneman
- Contacteer:
En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Geoff
Welkom op ons forum!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- St Patrick
Wederom een warm welkom...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****