Is deze nog te koop dan ?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Godfrey59

Is deze nog te koop dan ?

Bericht door Godfrey59 »

Op het Amerikaans forum vermeld deze man dat hij deze nog gewoon gekocht heeft :shock:
Volgens mij kan dat niet .

Godfrey
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Re: Is deze nog te koop dan ?

Bericht door Arno »

Nou.. Misschien dat ze bij een tabakszaak nog ergens achterin lagen, zo vreselijk oud zijn ze niet. Die pouches zijn de laatste incarnaties van de originele Balkan Sobranie die begin jaren 2000 van de markt werd gehaald. Laatste landen waar je nog die pouches kon krijgen waren Italië en vreemd genoeg Zuid Afrika.
Afbeelding

oldgreenfield

Bericht door oldgreenfield »

dit soort vragen maakt altijd de onderzoeker in mijn wakker :lol: . na enige zoek werk denk ik inderdaad dat je gelijk hebt. Deze tabak is in deze vorm niet meer te koop. Er is nu wel een andere firma die het weer maakt. Hieronder een link naar het nw blik en daaronder een stukje tekst.

http://s3.amazonaws.com/tobrev/t/c2fd47 ... cdb63b.jpg

This traditional mixture of rich Virginia, Latakia and rare Yenidje tobaccos is Sobranie's oldest blend and offers a mild yet rich taste. A cool and long-lasting smoke.

Notes: Presently, the best readily available production/date information is per John C Loring's "DATING ENGLISH TINNED TOBACCO", 1999:

1970s: (and prior) Sobranie Limited, Sobrainie House 1970s: (briefly) Sobranie Limited, 17 Worship Street 1970s: (late) Sobranie Limited, Chichester Road 1980s: (early) Sobranie of London, 65 Kingsway 1980s: Sobranie of London, 34 Burlington Arcade 1990s: Sobranie of London, 13 Old Bond Street

Then Gallaher produced this blend until the mid-2000s.

onze collega heeft er een heel item aan gewijd. misschien dat hij je beter kan helpen. ;p

http://dutchpipesmoker.wordpress.com/20 ... -sobranie/

alle goeds,
JP
Problemen zijn zo opgelost, wonderen duren wat langer.

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

die collega had al voor je geantwoord ;-)
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Ribbon

Bericht door Ribbon »

Het zijn qua vormgeving wel zo'n beetje de mooiste pouches die ik heb gezien.
Huidige rotatie:SG Best Brown Flake (?), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)

Plaats reactie