FALCON

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Falcon info

Bericht door robvoorburg »

Smokiana=Amsterdam. Als ik mag antwoorden.
Het zijn niet de door Falcon zelf gedraaide koppen,
maar ze passen wel.
Bij deze winkel kan het geen kwaad eerst per telefoon
te vragen of ze ze inderdaad nog hebben en vooral wat
ze kosten, omdat hun artikelen niet van prijzen voorzien
zijn, maar van een nummer.

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door janneman »

Met dank aan Robvoorburg, want ik zou het niet weten.
Zoals al eerder in het draadje beschreven, ik vrees een beetje voor de duurzaamheid van een schroefdraad van het toch wel kwetsbare meerschuim...
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Falcon info

Bericht door St Patrick »

Ook hier wordt de Falcon regelmatig gerookt, en beproefd... Met altijd een goed einde en een fantastisch rookbare ketel tabak. Van begin tot aan het einde...
De Falcon is geen vervanger voor al het mooie bruyere wat ik heb, en wat er nog gaat komen, maar het is met stip vervanger nummer 1. Ik ga alleen nog even een keertje bij Elie langs voor wat mooie koppen...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Falcon info

Bericht door Kynikos »

janneman schreef:
Toon schreef:
Kynikos schreef: Ik ben tevreden genoeg met mijn Falcon om mijn andere pijpen eventueel weg te doen moet ik zeggen.
Nou, dan verwachten we binnenkort dus een mooie post op het Marktplein voor pijpen :mrgreen:
Ik ben dol op mijn Falcon's, rook ze elke week wel -koffie bij Tapas op vrijdag bijvoorbeeld- maar ze vervangen niet alle andere pijpen. Soms wil ik toch eens lekker met een lange pijp in mijn leeshoek kunnen wegduiken, of geniet ik van de sandblast van een andere pijp. "Gewenning is een van de grootste genotsbedervers die het leven te bieden heeft."
Niet gebruikte pijpen eens goed schoonmaken en daarna voor langere tijd opbergen lijkt me een verstandiger alternatief. Smaken veranderen, mensen ontwikkelen zich, en vroeger of later komt de dag waarop je naar je pijp kijkt end denkt 'tijd voor wat anders!'
Dat is inderdaad vaak het geval. Ik bedoelde eerder te zeggen dat de Falcon dermate prettig functioneert als alledaagse pijp dat dat het geen praktisch gemis is om geen ouderwets bruyere bij de hand te hebben. Maar ik denk dat het niet zo ver zou komen dat ik m'n oude vrinden zonder goede reden de deur uit doe.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

Zoals jullie weten ben ik een vervend "Falconist" maar ook bij mij betekent dat niet dat de gewone pijpen de deur uit gaan...

Rustig in mijn stoel achter de laptop is de Brebbia gevuld met Grousemoor niet te versmaden. :lol:

Tijdens motortrips (en in de toekomst meerdaagse, zeg maar, tijdens vakanties) is het echter uiterst handig om 1 steel te hebben met een aantal koppen, vele uren rookgenot in een kleine verpakking! Het lijkt bijna of de Falcon met het idee van reizen in het achterhoofd is ontworpen; geen onhandige koffer, maar een klein pijpentasje wat in de jaszak past. De blikken tabak nemen méér ruimte in :shock:

Daarnaast, maar dat geldt denk ik alleen voor mij en is zeker geen sneer naar de verzamelaars onder ons toe, vind ik de prijzen van het gewone pijp ten opzichte van de Falcon nogal in het duurdere segment liggen; omdat ik rookhout zoek en de verzamelwaarde of het uiterlijk (veel) minder van belang vind, is de Falcon (in Engeland) goed betaalbaar, doet wat het voor mij moet doen, kan ik simpel van model wisselen en is dus voor mij aangenaam gezelschap. Bovendien blijft de hobby daardoor betaalbaar en kan ik ook eens een duurdere tabak uitproberen. Overigens om dan heel vaak te ontdekken dat ik de nuances die veel pijpgenoten er in ontwaren aan mij voorbij gaan en ik gewoon weer terugkom op de Troost slices en de MB Golden Blend, maar dat is een ander draadje (wat is jouw favoriete tabak).
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Falcon info

Bericht door Eliminator »

teunis schreef:De blikken tabak nemen méér ruimte in.
Tijd voor een Falcon tabakblik, één blik geschikt voor meerdere vullingen :mrgreen: :wink:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door Arno »

Ennn... Ik ben ook voor de Falcon bijl gegaan.

Afbeelding

Die van Martin was zo'n beetje wat ik zocht, een gebogen model met de Falcon tand-grip. Alleen is het een metaalkleur maar dat spuiten we wel bij :mrgreen: Zit op de Engelse site van Janneman al wat te kijken naar andere kopjes :)
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

Eliminator schreef:
teunis schreef:De blikken tabak nemen méér ruimte in.
Tijd voor een Falcon tabakblik, één blik geschikt voor meerdere vullingen :mrgreen: :wink:
ja, zoiets als een blik met een taartvorm erin, bestaande uit segmenten....

Zelfs geschikt voor de gewone houtroker :lol:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

Arno, welkom in de wondere wereld van Falcon :lol: :lol:

Jouw pijpje is nu net het model wat ik wat minder vind, maar joh, als jij er gelukkig mee bent, wie ben ik om daar wat van te zeggen en ook jij hebt recht op je eigen keuze! :D

Overspuiten... hmmm.

Kan dat?
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door Arno »

teunis schreef:Overspuiten... hmmm.

Kan dat?
Geeeeeen idee.. Het zal dan wel een hitte bestendige lak moeten zijn :roll:
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

Ik zit te denken aan verf voor radiatoren.....

Lijkt mij wel een erg gepimpte steel in hemelsblauw of zo :twisted:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Kynikos
Berichten: 1891
Lid geworden op: 28 sep 2009 14:12

Re: Falcon info

Bericht door Kynikos »

Ik vind dat kale metaal nu juist het toppunt van pragmatische pracht. Lekker industrieel en dieselpunkig. Maar ik hou ook van geïmproviseerd meubilair en dergelijke fratsen.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Falcon info

Bericht door Bommel »

teunis schreef:
Eliminator schreef:
teunis schreef:De blikken tabak nemen méér ruimte in.
Tijd voor een Falcon tabakblik, één blik geschikt voor meerdere vullingen :mrgreen: :wink:
ja, zoiets als een blik met een taartvorm erin, bestaande uit segmenten....

Zelfs geschikt voor de gewone houtroker :lol:
Een soort blik als La Vache qui rit maar dan met fijne heerlijke tabak voor onderweg.
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

Bommel schreef:
teunis schreef:
Eliminator schreef:
teunis schreef:De blikken tabak nemen méér ruimte in.
Tijd voor een Falcon tabakblik, één blik geschikt voor meerdere vullingen :mrgreen: :wink:
ja, zoiets als een blik met een taartvorm erin, bestaande uit segmenten....

Zelfs geschikt voor de gewone houtroker :lol:
Een soort blik als La Vache qui rit maar dan met fijne heerlijke tabak voor onderweg.
:shock: :-T :lol: =D> =D> =D>
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Falcon info

Bericht door St Patrick »

@Arno: Hoe bevalt je Falcon pipe???... Ik zie wel dat je die van Martin hebt overgenomen, maar ik ben zeer benieuwd wat je ervaringen zijn???
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
belphegor
Berichten: 352
Lid geworden op: 10 jan 2012 12:43
Locatie: Brunssum

Re: Falcon info

Bericht door belphegor »

Ikzelf heb dus een falcon pijp van mijn vader gekregen.

Ikzelf wil een houten pijp hebben. Daar dat voor mijn gevoel "meer pijp" is. (niet kwaad bedoeld jegens Falcon)

Echter nu ik dit hier allemaal lees begin ik stiekem een beetje trots op mijn Falcon pijpje te worden.
Ik heb alleen maar 1 kop dus misschien een nieuwe/andere kop(pen) kopen...
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+
In the presence of greatness the humble can only bow
+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door Arno »

St Patrick schreef:@Arno: Hoe bevalt je Falcon pipe???... Ik zie wel dat je die van Martin hebt overgenomen, maar ik ben zeer benieuwd wat je ervaringen zijn???
:B
Hij bevalt goed! Alleen dat mondstuk vind ik 3x niets.. Er zitten van die groeven in zodat ik hem niet op mijn gebruikelijk plek kan klemmen tussen mijn kaken. Het wordt dus geen auto-pijp. Voor de rest rookt ie prima! Ik moet de kop nog wat meer inroken en dan hoop ik er nog wat meer uit te halen. Schoonmaken is trouwens ook geen moeite. Erg makkelijk :)
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Re: Falcon info

Bericht door robvoorburg »

Arno, ik meen me te herinneren dat Falcon ook mondstukken
voor mensen met een kunstgebit verkocht, ik denk dat het
zo'n mondstuk is.

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14872
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Falcon info

Bericht door Bommel »

Dan je tanden maar laten trekken. :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Falcon info

Bericht door St Patrick »

Goed te horen Arno, jammer van het bit maar je kan niet alles hebben...
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Gebruikersavatar
janneman
Berichten: 6358
Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door janneman »

Zo zie je maar weer dat alles een kwestie van zelf proberen is. Ik vind dat 'dental bit' met die extra groef nu net opvallend comfortabel (en beschik toch ook nog steeds over mijn eigen collectie ivoor).
Er zijn heel wat dingen, vooral als het over pijproken gaat, die je niet van anderen kunt aannemen of geloven, die moet je gewoon voor jezelf proberen. Dat geldt zoals hier voor mondstukken, maar ook voor merken of vormen van pijpen, voor al dan niet baai- of flakepijpen, en al helemaal voor tabakken.

Misschien eens even kijken of je jou mondstuk kunt ruilen met iemand? Ik helaas niet, ik heb ook zo'n dental bit, maar misschien wil iemand anders dat wel proberen die nu net niet gelukkig is met het gewone bit (daar hebben sommige mensen ook ruzie mee).
Groet, Janneman

youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Re: Falcon info

Bericht door teunis »

In Heukelem had Annie96 twee van die (voor mij verkeerd om) gebogen Falcon's.

Wie weet is er een steel bij die de normale grip heeft...
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
annie69
Berichten: 1716
Lid geworden op: 30 dec 2009 20:11
Locatie: maasgouw
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door annie69 »

Heb er nog eentje liggen en die zijn zonder die extra groeven.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Falcon info

Bericht door Arno »

Bedankt Annie maar ik hou het toch bij deze. Noem het bijgeloof hahaha Deze rookt prima op zich, wordt alleen maar beter en straks zul je zien dat ik het gewone mondstuk ook niets vind.. Ik moet de pijp nu iets naar links opschuiven tussen mijn kaken en dat is even wennen maar doenbaar.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Hopman Momfert
Berichten: 43
Lid geworden op: 27 mei 2012 10:57
Locatie: Doetinchem

Re: Falcon info

Bericht door Hopman Momfert »

Kijk nu wat jullie gedaan hebben.... Ik had nog zo beloofd voorlopig geen pijpen te kopen. En nu is er een Falcon onderweg.

Mag ik dát weer uitleggen.

Gelukkig vonden ze (vriendin en zoon) het wel een cool ding. Ik hoop dan op een 'cool smoke'

Kan niet wachten. Nu nog kiezen welke tabak er in moet.
---
Ik denk altijd goed na voordat ik iets stoms zeg

Gebruikersavatar
St Patrick
Berichten: 4498
Lid geworden op: 20 nov 2010 12:54
Locatie: Ermelo e.o.

Re: Falcon info

Bericht door St Patrick »

Hopman Momfert schreef:Kijk nu wat jullie gedaan hebben.... Ik had nog zo beloofd voorlopig geen pijpen te kopen. En nu is er een Falcon onderweg.
Mag ik dát weer uitleggen.
Gelukkig vonden ze (vriendin en zoon) het wel een cool ding. Ik hoop dan op een 'cool smoke'
Kan niet wachten. Nu nog kiezen welke tabak er in moet.
Ha, nou hij zal je bevallen... Ik ben een houtenpijp liefhebber, maar die Falcon rookt werkelijkwaar fantastisch. Ik ben zelfs bezig met wat extra koppen voor de komende vakantie, dan kan ik nl de handmades thuislaten...:)
Wat voor type tabak erin??? Hangt af van de kop. In een kleine rook ik voornamelijk latakia en vi/per, in een grote kop gesausd of een lekker amerikaanse tabak (ketchup tabak in de volksmond) met lekker veel virginia/burley/latakia.... Maar dit alles is natuurlijk een kwestie van proberen en persoonlijke voorkeur. Ik zou zeggen: koop een swikkie tabak en probeer het uit.... Succes met deze mooie tabaksreis, en laat natuurlijk wel ff je bevindingen en ervaringen weten???
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

metaltommy
Berichten: 2035
Lid geworden op: 20 sep 2010 04:39
Locatie: Zuidwolde (DR)

Re: Falcon info

Bericht door metaltommy »

herkenbaar maar hier ook 1 aangeschaft weliswaar 2dehands maar lijkt een prima ding alleen nog even schoonmaken
Groet,
Tom

Gebruikersavatar
lestat
Berichten: 2491
Lid geworden op: 25 mei 2012 06:29
Locatie: antwerpen

Re: Falcon info

Bericht door lestat »

Heb enorm veel geluk gehad. Op een rommelmarkt een pijnrekje gekocht voor 7 euro en heb daar een falcon met kop bij gekregen. Wou het rare ding eerst eigenlijk niet hebben, achteraf maar wat over opgezocht en blijkbaar geen slechte deal gedaan. En vooral niet mijzelf moeten pijnigen met continue twijfel of ik er wel één zou kopen of niet :lol:
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Falcon info

Bericht door Luys »

teunis schreef:Ik ben niet boos

Ehhh...

Ik ben niet boos

Alleen teleurgesteld; toen ik Falcons kocht, wilde niemand iets van mij weten, en nu er meerdere van jullie Falcons omarmd hebben luisteren jullie nóg niet naar me. (snik) :( :( :(

(sarcastisch) wees maar een dief van je eigen portemonnee! :twisted:

Nu even serieus, Falcon is een simpel, no-nonsense merk: één steel, en een aantal koppen.
In Nederland zijn niet alle modellen voorradig die er in Engeland wel zijn.
Natuurlijk is kwaliteit en het zien belangrijk, maar die koppen worden relatief eenvoudig gedraaid op een draaibank, er kan niet zoveel mis mee gaan als met een volledige houten pijp... onopgemerkte insluitingen daargelaten. Er is maar één merk in dit soort pijpen die nog aardig verkocht wordt... juist, Falcon. Je kunt dus niet of heel moeilijk een kwalitatief betere kop kopen die op de steel past. Het draadwerk wordt in de fabriek gecontroleerd.
Om kort te gaan: in Engeland worden exact dezelfde koppen verkocht als in Nederland, maar dan voor de helft van de prijs, met meer keuze in modellen.
Even een oude post oprakelen om Teunis gerust te stellen: aankomende vakantie ga ik naar Schotland en voor de terugreis zaken we af naar Harwich om daar de boot te pakken... Hoogstwaarschijnlijk heb ik tijd genoeg om even langs die zaak te rijden waar janneman geweest is (of ik zoek een andere op) om daar wat falcons aan te schaffen :) Zou handiger geweest zijn als de reis andersom gepland was (vanuit Harwich naar Schotland) dan had ik minder bruyere mee hoeven nemen ;)
Pijproker des forums

Gebruikersavatar
Luys
Moderator
Berichten: 2842
Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
Locatie: Zoetermeer

Re: Falcon info

Bericht door Luys »

Eigenlijk wil ik een Falcon Extra black anodised stem; maar ik heb om precies te zijn een winkel gevonden die een zo'n stem had, en dat was helaas een 'bent' en ik wil gewoon een rechte... Iemand ideeen voor winkels waar ik kans maak op een zwarte steel? (radiatorlak werkt ook, maar is toch anders...).

Zag overigens in een van de eerste posts van janneman een plaatje met regenboogkleurige stems; kom ik ook nergens tegen (niet dat ik die wil hebben, denk ik :P ).
Pijproker des forums

Plaats reactie