Motor rijden
- janneman
- Berichten: 6311
- Lid geworden op: 14 feb 2009 17:17
- Locatie: Sittard
- Contacteer:
Re: Motor rijden
vroeger of later moest het ervan komen.
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Luys
- Moderator
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
- Locatie: Zoetermeer
Re: Motor rijden
Goede vondst Jan! En ja, je hebt gelijk, de gelijkenissen tussen (met name de besturing van) een motorfiets en jetski zijn groot, dus niet gek dat iemand een dergelijke hybride bedenkt...
Mooi bruggetje terug naar motorfietsen ook
Mooi bruggetje terug naar motorfietsen ook

Pijproker des forums
- Luys
- Moderator
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
- Locatie: Zoetermeer
Re: Motor rijden
Hier even wat nieuw leven inblazen met de laatste ontwikkelingen aan mijn kant:
We zouden in April naar een klein motortreffen gaan. Dus brommert bepakt en bezakt; druk de startknop in en er gaat een geel lampje branden dat z'n middelvinger naar me opsteekt. Ergo, geen sjoege. Vrouw op pad gestuurt (eigen motorfiets), ik kom wel achteraan met 't koekblik. Eerst maar even de dealert gebeld dat ze hem konden komen halen.
Al ietsje eerder gaf m'n FZ8 Fazer signalen dat er iets niet in orde was: koelvloeistof werd uit het overlooptankje gegooid en blok werd sneller en ietsje warmer dan normaal. Zo erg (maar dat was misschien jaloezie) dat toen ik een proefrit ging rijden op een HD Electra Glide (in knaloranje met glitters
) en daarna weer op mijn FZ8 stapte ik erachter kwam dat ik de tanktas was vergeten vast te zetten. Dus gestopt bij een tankstation (da's een paar kilometer verderop) en toen ik weer wilde starten stond er 'Hi' in het display. Da's geen begroeting, maar meer een wacht maar even want ik heb het warm" melding. Van alles geprobeerd, na laten kijken, men kon in eerste instantie niets vinden. Dus ik had zo iets: na dat treffen zet ik hem wel even bij de dealer en dan gaan ze maar zoeken. Dat werd dus naar de dealer op transport want hij wilde helemaal niet meer...
Bij de dealer constateerde men: Code 12 - krukassensor. Oftewel: als de ECU niet weet wat de stand van je krukas is, weet 'ie niet wanneer de bougies moeten vuren, wanneer er brandstof in moet enzovoorts. Dus logisch dat 'ie niet start. Dus sensor vervangen: nog steeds code 12
Verder kijken: tsja, het kan de ECU zelf zijn of de kabelboom, of beiden. Dat tesamen met nog wat andere kleine dingetjes (kettingset, banden, grote beurt) en het feit dat, ondanks dat het een fijne fiets is, ik er toch minder lekker op rijd dan op mn TDM's hebben doen besluiten om dat ding in te ruilen...
Drummroll...
Mijn nieuwe brommert:

Een Yamaha Tracer 700 (voorheen MT-07 Tracer). Compleet aangekleed met GrandTour pakket: koffers (gelijk aan de FJR1300 koffers), grotere ruit (in hoogte verstelbaar), valbeugels met LED mistlampen, valblokken, verwarmde handvaten, verwarmd comfortzadel en 12 volt aansluiting. Nieuw: want met tweedehandse motoren heb ik tot nu toe pech gehad, en nou heb ik iig garantie en weet ik vanaf het begin de staat van het machien. Opgehaald op 5 mei, en dat weekend gelijk even 1000km op de teller gezet, zodat zijn eerste beurt gedaan was voor de vakantie...
Ik kan hier weer mee lezen en schrijven; heb alweer de steppies aan de grond gehad
Helaas ook de hele motorfiets...
Boem, bots, val
Jawel, ik was onderweg naar de dealer voor een 10000km beurt, en ik ben er bijna. Dan rijd een of andere muts achterop terwijl ik stil sta voor rood. Mevrouw zat, naar eigen zeggen, d'r navigatie in te stellen op d'r telefoon. Resultaat: ruim 3200,- schade aan de motorfiets, broek doorgebrand tegen de uitlaat (en die was ook net nieuw en van het dure soort), en een stevige brandplek op mijn been
En dat vlak voor nog een weekje Harz... Gelukkig viel er nog wel mee te rijden (een koffer kan er niet meer af omdat de beugel verbogen is), en we moesten even de kentekenplaatverlichting e.d. fixen. Been was wat pijnlijk maar verder niet spannend (voor de verzekering wel natuurlijk, want smartegeld is ook geld). Dat was inmiddels ook alweer een maand geleden, en zit nog te wachten op de afhandeling (expert is wel al geweest).
Zo, lang verhaal, maar dan zijn jullie weer bij
We zouden in April naar een klein motortreffen gaan. Dus brommert bepakt en bezakt; druk de startknop in en er gaat een geel lampje branden dat z'n middelvinger naar me opsteekt. Ergo, geen sjoege. Vrouw op pad gestuurt (eigen motorfiets), ik kom wel achteraan met 't koekblik. Eerst maar even de dealert gebeld dat ze hem konden komen halen.
Al ietsje eerder gaf m'n FZ8 Fazer signalen dat er iets niet in orde was: koelvloeistof werd uit het overlooptankje gegooid en blok werd sneller en ietsje warmer dan normaal. Zo erg (maar dat was misschien jaloezie) dat toen ik een proefrit ging rijden op een HD Electra Glide (in knaloranje met glitters

Bij de dealer constateerde men: Code 12 - krukassensor. Oftewel: als de ECU niet weet wat de stand van je krukas is, weet 'ie niet wanneer de bougies moeten vuren, wanneer er brandstof in moet enzovoorts. Dus logisch dat 'ie niet start. Dus sensor vervangen: nog steeds code 12

Drummroll...
Mijn nieuwe brommert:

Een Yamaha Tracer 700 (voorheen MT-07 Tracer). Compleet aangekleed met GrandTour pakket: koffers (gelijk aan de FJR1300 koffers), grotere ruit (in hoogte verstelbaar), valbeugels met LED mistlampen, valblokken, verwarmde handvaten, verwarmd comfortzadel en 12 volt aansluiting. Nieuw: want met tweedehandse motoren heb ik tot nu toe pech gehad, en nou heb ik iig garantie en weet ik vanaf het begin de staat van het machien. Opgehaald op 5 mei, en dat weekend gelijk even 1000km op de teller gezet, zodat zijn eerste beurt gedaan was voor de vakantie...
Ik kan hier weer mee lezen en schrijven; heb alweer de steppies aan de grond gehad

Helaas ook de hele motorfiets...
Boem, bots, val
Jawel, ik was onderweg naar de dealer voor een 10000km beurt, en ik ben er bijna. Dan rijd een of andere muts achterop terwijl ik stil sta voor rood. Mevrouw zat, naar eigen zeggen, d'r navigatie in te stellen op d'r telefoon. Resultaat: ruim 3200,- schade aan de motorfiets, broek doorgebrand tegen de uitlaat (en die was ook net nieuw en van het dure soort), en een stevige brandplek op mijn been

En dat vlak voor nog een weekje Harz... Gelukkig viel er nog wel mee te rijden (een koffer kan er niet meer af omdat de beugel verbogen is), en we moesten even de kentekenplaatverlichting e.d. fixen. Been was wat pijnlijk maar verder niet spannend (voor de verzekering wel natuurlijk, want smartegeld is ook geld). Dat was inmiddels ook alweer een maand geleden, en zit nog te wachten op de afhandeling (expert is wel al geweest).
Zo, lang verhaal, maar dan zijn jullie weer bij

Pijproker des forums
- Dennis74
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 21 sep 2014 20:19
Re: Motor rijden
Ellendig Luys!
Hoop dat het nu snel geregeld is met de verzekering en dat je weer met plezier op de 100% herstelde bike kunt stappen.
Dennis
Hoop dat het nu snel geregeld is met de verzekering en dat je weer met plezier op de 100% herstelde bike kunt stappen.
Dennis
- The_Undertaker
- Administrator
- Berichten: 8753
- Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37
Re: Motor rijden
Het zit je ook niet mee Luys, gelukkig niet al te veel lichamelijke ongemakken, maar ik kan me indenken dat je er knap zuur van bent wanneer je nieuwe schadeloze brommer ineens toegetakeld wordt door een of andere domme pannekoek die de ogen niet heeft daar waar ze moeten zijn.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Afficionado
- Berichten: 367
- Lid geworden op: 21 jan 2016 13:13
- Locatie: Tielt-Winge BE
Re: Motor rijden
Ik hoop dat ze je brommer weer in orde krijgen of beter nog, dat je een nieuwe mag kopen van de verzekering.
Je zou er ook aan kunnen denken om "dervings kosten" te vragen aan je verzekering. Aangezien je voor een bepaalde tijd geen gebruik meer kan maken van je brommer totdat hij weer uit de herstelling komt heb je recht op een vergoeding.
Dit noemt men in BE "dervings kost". Vrij vertaald, je mist een bepaalde tijd het genot om met je brommer te kunnen rijden aangezien hij kapot is. Verwacht er niet het grote geld van maar alle beetjes helpen zou ik denken.
Hieronder een foto van mijn scheur ijzer. Ik hou van oude meuk. VFR750 RC24 van 1986 in Rothmans kleuren.

Je zou er ook aan kunnen denken om "dervings kosten" te vragen aan je verzekering. Aangezien je voor een bepaalde tijd geen gebruik meer kan maken van je brommer totdat hij weer uit de herstelling komt heb je recht op een vergoeding.
Dit noemt men in BE "dervings kost". Vrij vertaald, je mist een bepaalde tijd het genot om met je brommer te kunnen rijden aangezien hij kapot is. Verwacht er niet het grote geld van maar alle beetjes helpen zou ik denken.
Hieronder een foto van mijn scheur ijzer. Ik hou van oude meuk. VFR750 RC24 van 1986 in Rothmans kleuren.

Happy smoking
- Jekke
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
- Locatie: Bornem
Re: Motor rijden
Da's pech hebben Luys.....jezal het altijd zien met nieuw gerief he.
Maar u nieuw speelgoed is wel zeer knap....proficiat!
Maar u nieuw speelgoed is wel zeer knap....proficiat!
-
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
- Locatie: 's-Gravenhage
Re: Motor rijden
Dat is mooi vreselijk..uh niet leuk Richard, toch lees tussen
de regels dat je je erin schikt en zo ken ik je ook.
Ik hoop dat het nu eens verschrikkelijk meezit.
Hartelijke groet, Rob.
de regels dat je je erin schikt en zo ken ik je ook.
Ik hoop dat het nu eens verschrikkelijk meezit.
Hartelijke groet, Rob.
- Eliminator
- Moderator
- Berichten: 14980
- Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
- Locatie: Pijnacker
Re: Motor rijden
Kan je in ieder geval vertellen dat het een hele mooie machine was, maar dat zal het vast en zeker weer worden, blij dat de schade bij jezelf mee valt, dat is toch altijd belangrijker.
Hoewel ze destijds bij mij zeiden "je hebt mazzel gehad", snap die uitspraak ook wel natuurlijk, het enige wat ik dacht was "mazzel, die lul had met autorijden bezig moeten zijn ipv met zijn #$%^&*((*&^%$# GSM, DAT had mazzel geweest".
Maar uiteindelijk hebben ze wel gelijk natuurlijk, als je op een motorfiets stapt waarbij je kreukelzonde zo dik is als het pak wat je draagt heb je toch altijd een engeltje nodig, tegenwoordig nog meer dan jaren geleden.
Blij dat jij hem bij je had !
Hoewel ze destijds bij mij zeiden "je hebt mazzel gehad", snap die uitspraak ook wel natuurlijk, het enige wat ik dacht was "mazzel, die lul had met autorijden bezig moeten zijn ipv met zijn #$%^&*((*&^%$# GSM, DAT had mazzel geweest".
Maar uiteindelijk hebben ze wel gelijk natuurlijk, als je op een motorfiets stapt waarbij je kreukelzonde zo dik is als het pak wat je draagt heb je toch altijd een engeltje nodig, tegenwoordig nog meer dan jaren geleden.
Blij dat jij hem bij je had !
- Luys
- Moderator
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
- Locatie: Zoetermeer
Re: Motor rijden
Dank allen, maar ik ben eerlijk gezegd toch meer vertiefd van m'n fiets dan van m'n been; een litteken of andere lelijke plek meer of minder boeit niet zo, zeker niet wanneer het geen blijvend probleem veroorzaakt (en ik draag zelden korte broeken, dus bijna niemand ziet er iets van).
Ben al een keer eerder van achteren aangereden (toen liet ik Tamara's motor uit, want die stond alweer te lang stil naar m'n zin), maar toen zag ik het aankomen. Ik zag in mijn spiegel dat de vrouw in de auto achter me naar haar dochtertje op de achterbank keek (niet via de spiegel maar met bovenlichaam en hoofd naar achteren gedraaid zeg maar). Kon geen kant op, dus heb me schrap gezet en bleef daardoor overeind. Die mazzel had ik deze keer niet
Hmm, niets ten nadele van vrouwen in het verkeer (die discussie ga ik echt niet starten
), maar 't is wel opvallend dat het in beide gevallen een moeder met dochter betreft die mijn motorfiets van iets te dichtbij wil bekijken 
Enne, Live te bewonderen in Heukelum (kom dan direct van de motorcamping af
)!
Ben al een keer eerder van achteren aangereden (toen liet ik Tamara's motor uit, want die stond alweer te lang stil naar m'n zin), maar toen zag ik het aankomen. Ik zag in mijn spiegel dat de vrouw in de auto achter me naar haar dochtertje op de achterbank keek (niet via de spiegel maar met bovenlichaam en hoofd naar achteren gedraaid zeg maar). Kon geen kant op, dus heb me schrap gezet en bleef daardoor overeind. Die mazzel had ik deze keer niet

Hmm, niets ten nadele van vrouwen in het verkeer (die discussie ga ik echt niet starten


Enne, Live te bewonderen in Heukelum (kom dan direct van de motorcamping af

Pijproker des forums
- Eliminator
- Moderator
- Berichten: 14980
- Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
- Locatie: Pijnacker
Re: Motor rijden
"maar ik ben eerlijk gezegd toch meer vertiefd van m'n fiets dan van m'n been"
precies wat ik bedoelde te zeggen met "mazzel, die lul had met autorijden bezig moeten zijn ipv met zijn #$%^&*((*&^%$# GSM, DAT had mazzel geweest"
Dat wat mensen als mazzel afdoen voelt als onvrede,............ echt omslaan doet het niet, wij hebben gelijk !!,............ maar na verloop van tijd 'hun' ook.
precies wat ik bedoelde te zeggen met "mazzel, die lul had met autorijden bezig moeten zijn ipv met zijn #$%^&*((*&^%$# GSM, DAT had mazzel geweest"
Dat wat mensen als mazzel afdoen voelt als onvrede,............ echt omslaan doet het niet, wij hebben gelijk !!,............ maar na verloop van tijd 'hun' ook.
- Eliminator
- Moderator
- Berichten: 14980
- Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
- Locatie: Pijnacker
Re: Motor rijden
- Bommel
- Berichten: 14749
- Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: Motor rijden
Lees dit net even, heb weinig met tweewielers voor grote jongens, maar vind het wel verschrikkelijk Kl*ten met grote K.
Navigatie in stellen aan m'n hoela, gewoon onbelangrijk zitten appen en bijna iemand zijn wel verdiende vakantie omzeep helpen.
Helaas is dit dagelijkse kost in het moderne verkeer en ga er verder ook geen woord aan vuil maken.
Ik hoop dat alles goed komt Luys, of al goed gekomen is.
Is overigens wel een pracht apparaat.
Navigatie in stellen aan m'n hoela, gewoon onbelangrijk zitten appen en bijna iemand zijn wel verdiende vakantie omzeep helpen.
Helaas is dit dagelijkse kost in het moderne verkeer en ga er verder ook geen woord aan vuil maken.
Ik hoop dat alles goed komt Luys, of al goed gekomen is.
Is overigens wel een pracht apparaat.
- roocker
- Berichten: 938
- Lid geworden op: 01 nov 2016 19:31
- Locatie: Geertruidenberg
Re: Motor rijden
Vrijdag a.s. een weekend trip met hotel naar de Ardennen in de Semois vallei .....
- lindbergh-nl
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 05 jun 2014 13:59
- Locatie: Steenwijk
Re: Motor rijden
Wilde toch beter mee kunnen komen met zoon en broer. Dus de oude brommer ingeruild voor een iets nieuwere.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Peterone
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 06 feb 2017 16:06
Re: Motor rijden
Beste Lindbergh,
ik bid tot San Carlo dat u geen spijt zult krijgen. Mooi zo'n Calì (zelf een III gehad/gehaat) maar het heeft niks te maken met uw oude T3.
Onder mijn delen heb ik alles uit Mandello gehad uit de de Tomaso-jaren en als eerste een echte le Mans. T5, G5, SP, NTX (750!); veel zelf geïmporteerd. Er is voor mij niets gebleven dan een stuk CSB kuip van de le Mans (1977) aan de muur en een hoop vertwijfeling over de verkoop van het sikkeneurige ding.
Ik wens u veel plezier met de injectie en geluk bij de verwerking van het afscheid van de T3.
Peterone
VHDI
(God kijkt met interesse naar de waarheid van de mens)
ik bid tot San Carlo dat u geen spijt zult krijgen. Mooi zo'n Calì (zelf een III gehad/gehaat) maar het heeft niks te maken met uw oude T3.
Onder mijn delen heb ik alles uit Mandello gehad uit de de Tomaso-jaren en als eerste een echte le Mans. T5, G5, SP, NTX (750!); veel zelf geïmporteerd. Er is voor mij niets gebleven dan een stuk CSB kuip van de le Mans (1977) aan de muur en een hoop vertwijfeling over de verkoop van het sikkeneurige ding.
Ik wens u veel plezier met de injectie en geluk bij de verwerking van het afscheid van de T3.
Peterone
VHDI
(God kijkt met interesse naar de waarheid van de mens)
- pijpliefhebberrobin
- Berichten: 1693
- Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
- Locatie: arnhem
Re: Motor rijden
Gister eindelijk de eerste echt les gehad. Wetende wat mijn ervaring is achter op de motor lekker zelf richting het gelredome gereden, daar nog een paar speciale verrichtingen gedan en hup terug. Op de weg alleen wat schoonheids foutjes gemaakt. Gaat lekker. 

The eagle flies alone!
- Elmer
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 21 sep 2017 15:34
- Jekke
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
- Locatie: Bornem
- pijpliefhebberrobin
- Berichten: 1693
- Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
- Locatie: arnhem
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 24 okt 2017 21:04
- Kees Flake
- Berichten: 3009
- Lid geworden op: 17 nov 2012 16:27
- Locatie: dongen
Re: Motor rijden
Ik rijd er gezien mijn drukke baan te weinig op maar toch die paar keer dat ik erop rijdt vind ik geweldig ontspannend.
Op de grote weg rijden vind ik niks, lekker wat binnenwegen en door de polder rijden.

Op de grote weg rijden vind ik niks, lekker wat binnenwegen en door de polder rijden.

De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.
gr. kees Flake
gr. kees Flake
- pijpliefhebberrobin
- Berichten: 1693
- Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
- Locatie: arnhem
Re: Motor rijden
Wat doen jullie eigenlijk om te voorkomen dat de handschoen enorm gaan meuren? Die van meuren nu na 2 lessen een uur in de wind en ik kan niet achterhalen of ze de was in mogen.
The eagle flies alone!
- Jekke
- Berichten: 998
- Lid geworden op: 24 jul 2016 00:44
- Locatie: Bornem
Re: Motor rijden
Febreze inspuiten.
- meindert
- Berichten: 2419
- Lid geworden op: 10 jan 2013 20:15
- Locatie: Wergea (Friesland)
Re: Motor rijden
Prachtige herinneringen aan de Moto Guzzi , mijn broer had een hydro convert , ( automaat ) vele kilometers op gereden) , ik ben zelf begonnen op 17 jarige leeftijd met een Ennensu Max , Honda Dream , Cilera , Kawasaki en een AJS/Metseleslindbergh-nl schreef:Wilde toch beter mee kunnen komen met zoon en broer. Dus de oude brommer ingeruild voor een iets nieuwere.
Groet van Pijpmaker Meindert
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !
- Eliminator
- Moderator
- Berichten: 14980
- Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
- Locatie: Pijnacker
Re: Motor rijden
Goede motorkleding, handschoenen niet uitgesloten, zijn gemaakt van zgn. membraanstof, wat inhoud van buiten naar binnen waterdicht, maar andersom wel ademend wat in principe dit probleem zou moeten voorkomen.pijpliefhebberrobin schreef:Wat doen jullie eigenlijk om te voorkomen dat de handschoen enorm gaan meuren? Die van meuren nu na 2 lessen een uur in de wind en ik kan niet achterhalen of ze de was in mogen.
Vaak Goretex (Google maar eens).
Ik kan me zo voorstellen dat bij overmatig zweten (wellicht door wat zenuwen ?) het niet helemaal voldoet.
Wat heb je voor handschoenen, ik heb slechts zeven jaar fulltime motor gereden, er zijn er hier die dat al heel veel langer doen, maar mijn ervaring is dat je niet moet bezuinigen op goede motorkleding (*).
Dat je dat als starter nog niet doet is begrijpelijk, maar eenmaal daar is het zeker aan te raden.
Voor nu zou ik misschien wat talkpoeder proberen.
(*) en het aantrekken, dat scheelt ook een slok op een borrel 'even snel' iets doen met 30 graden en dus in een spijkerbroek met T-shirt de snelweg op duiken is niet slim. Ook uit ervaring helaas.
- pijpliefhebberrobin
- Berichten: 1693
- Lid geworden op: 23 mar 2011 18:41
- Locatie: arnhem
Re: Motor rijden
Heb deze handschoenen:
Bering Coltrane

Ze waren na de laatste keer van binnen licht vochtig, misschien omdat het 8jes rijden niet wou zoals ik wil.....
Misschien leuk om te weten dit is mijn jas:
Segura moore

En de broek;

Bering Coltrane

Ze waren na de laatste keer van binnen licht vochtig, misschien omdat het 8jes rijden niet wou zoals ik wil.....
Misschien leuk om te weten dit is mijn jas:
Segura moore

En de broek;

The eagle flies alone!
- Paasei
- Berichten: 5328
- Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
- Locatie: Wuustwezel
Re: Motor rijden
handschoenen goed inpakken in plastic tas, en een paar dagen en nachten in de diepvriezer...
Koninklijke Eikel Des Forums.
- Dennis74
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 21 sep 2014 20:19
Re: RE: Re: Motor rijden
Robin, volgens mij heb je gewoon heel goed spul gekocht hoor. Belangrijk is om te zorgen dat kleding en handschoenen na gebruik goed kunnen drogen.
Ik heb het geluk van een verwarmde garage. Daar hang ik de natte motorkleding over een fiets voor de verwarming. Ik leg motorkleding nooit op of tegen de verwarming aan.
Weg van huis pas ik allerhande truukjes toe vwb natte handschoenen en kleding. De zon icm apehanger als wasrek werken goed. Als de motor nog goed warm is, hang ik de handschoenen aan de remhendel bijvoorbeeld. Drijfnat spul ook wel eens in de warme badkamer opgehangen.
Ciao, Dennis
- Luys
- Moderator
- Berichten: 2816
- Lid geworden op: 10 jun 2010 12:14
- Locatie: Zoetermeer
Re: Motor rijden
Er niet aan ruikenpijpliefhebberrobin schreef:Wat doen jullie eigenlijk om te voorkomen dat de handschoen enorm gaan meuren? Die van meuren nu na 2 lessen een uur in de wind en ik kan niet achterhalen of ze de was in mogen.

Ik kan me uit een ver grijs verleden (commodore 64 tijdperk) een spelletje herinneren 'Leisure Suit Larry' waarin de volgende zin regelmatig voorkwam: "Ew, my breath smells like the inside of a motorcycle glove". Je zou dus kunnen denken dat die dingen horen te stinken...
Mijn handschoenen stinken echter niet erg: de zomerhandschoenen zijn behoorlijk luchtig, dus die waaien goed door. De winterhandschoenen uiteraard niet, en hebben als groot nadeel dat ze, als je handen vochtig zijn, bijna niet fatsoenlijk meer aan te krijgen zijn. Vocht is meestal wel de boosdoener van geurtjes (of eigenlijk bacterien en vervuiling). Goed drogen en eventueel zo'n geurverwijderspray (er is al een merknaam genoemd) zouden moeten helpen.
Pijproker des forums