J.F. Germain & Sons

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Godfrey59

J.F. Germain & Sons

Bericht door Godfrey59 »

Hoi

Sinds jaar en dag al verslaafd aan dit merk en we in het bijzonder de Esoterica Penzance .
Normaal erg moeilijk te krijgen maar sinds een paar jaar via mijn Engelse echtgenote een prima rechtstreekse levering :wink:
Verder de Sir William met 40 % Latakia en de Dunhill Nightcap , dus u begrijpt wel ik ben een Latakia liefhebber .

Groetjes
Godfrey

Robert
Contacteer:

Re: J.F. Germain & Sons

Bericht door Robert »

Heb je tips waar de tabak te verkrijgen is?
Consuetudinis vis magna est

Groeten, Robert.

www.twitter.com/Robert_W65

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Godfrey59 schreef:Hoi

Sinds jaar en dag al verslaafd aan dit merk en we in het bijzonder de Esoterica Penzance .
Normaal erg moeilijk te krijgen maar sinds een paar jaar via mijn Engelse echtgenote een prima rechtstreekse levering :wink:
Lekkere tabak! Ook 1 van mijn favorieten!
Afbeelding

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Niet een van mijn favo's maar wel eentje doie ik steeds lekkerder ga vinden...
Zit nu nog in de virginia/latakia hoek maar neig sterk naar de wat zwaardere tabakken te gaan dus Penzance wordt ook hier straks eentje voor elke week...

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Ligt die Penzance in Engeland wel gewoon in het schap? Ik heb namelijk nog een ex in Engeland (bijna in Penzance, zelfs) die ik best eens aan het werk zou willen zetten :mrgreen: .

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

De Stonehaven die ze maken is anders ook erg lekker, zeker als je het de kans geeft nog een paar jaartjes te "rijpen" !!
Afbeelding pijpmaker

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Hallo

De Penzance wordt uitsluitend voor de Amerikaanse markt gemaakt en ligt ook in Engeland en Europa niet op het schap.
Ik vindt dit zeer vreemd en heb het er wel eens met hun over gehad maar ze blijven bij hun standpunt .

Het zijn alleraardigste mensen maar uiterst traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag komt het vandaag niet dan wel volgende week of maand .
Ze kunnen zich die luxe veroorloven daar al hun voorraad op voorhand altijd al verkocht is . ( wie kan dat nog zeggen in deze tijd )

Groetjes
Godfrey

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Hoi

Veel mensen denken dat Latakia tabakken veel en veel meer nicotine bevatten als andere soorten bv Burley , of Verginia .
Dit klopt meestal niet , al denk je dit wel na een blikje opengetrokken te hebben en de sterke teerlucht je tegemoet komt .

Latakia toevoegingen maken de tabak soms wat zoeter , dropachtiger na een halve bowl of zo terwijl ik juist de Perique toevoegingen
scherp vindt smaken , maar dat kan ook aan mij liggen :)

Godfrey

dinck

Bericht door dinck »

Heelaas zijn niet alleen de notoir moeilijk verkrijgbare Esoterica Tobacciana's onderwerp van vruchteloos smachten, ook de gewone Germain's (voor zover niet bij Planta gemaakt) zijn al maanden bij de bekende adressen aan de overkant van de oceaan uitverkocht. Op een mailtje van voor de zomer aan Germain heb ik geen reactie gekregen. Op de meeting in Wuustwezel hoorde ik dat Germain er helemaal mee gestopt zou zijn, anderen verwezen dit naar het land der fabelen maar ik maak me wel een beetje ongerust. Vele van mijn fijnste rookervaringen zijn met Germain-producten.

Een van mijn favorieten, Royal Jersey Perique, kon ik aleen nog in GB lokaliseren. Daar heb ik dan nu toch maar, ondanks de ongunstige koers van het Pond, vijf blikjes van besteld. Daarnaast ook 250gr. losse Rich Dark Flake, volgens velen lijkt dit verdacht veel op ET Stonehaven.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

dinck schreef:Heelaas zijn niet alleen de notoir moeilijk verkrijgbare Esoterica Tobacciana's onderwerp van vruchteloos smachten, ook de gewone Germain's (voor zover niet bij Planta gemaakt) zijn al maanden bij de bekende adressen aan de overkant van de oceaan uitverkocht. Op een mailtje van voor de zomer aan Germain heb ik geen reactie gekregen. Op de meeting in Wuustwezel hoorde ik dat Germain er helemaal mee gestopt zou zijn, anderen verwezen dit naar het land der fabelen maar ik maak me wel een beetje ongerust. Vele van mijn fijnste rookervaringen zijn met Germain-producten.

Een van mijn favorieten, Royal Jersey Perique, kon ik aleen nog in GB lokaliseren. Daar heb ik dan nu toch maar, ondanks de ongunstige koers van het Pond, vijf blikjes van besteld. Daarnaast ook 250gr. losse Rich Dark Flake, volgens velen lijkt dit verdacht veel op ET Stonehaven.
Germain is alive and kicking en volgens mij heeft 4noggins laatst nog wat gehad (geen mail van gehad grrrr....). Rich Dark Flake is inderdaad (volgens Robert Germain) gelijkwaardig aan Stonehaven.
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck »

Hm, alive geloof ik nog wel, maar kicking?

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

dinck schreef:Hm, alive geloof ik nog wel, maar kicking?
Ik heb het al eens vaker gezegd geloof ik, maar het is maar een klein bedrijfje, er werken maar een aantal mensen. Bedenk eens wat ze allemaal maken voor welke landen. Hun afzetgebied is de hele VS en een deel van Europa! Voor ons lijkt het soms wel alsof ze niets doen als bv. 4noggins niets of weinig binnenkrijgt. Maar vergeet niet dat er nog tig andere zaken zijn waar de tabakken heengaan.
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck »

Je hebt gelijk, Arno, maar ik vind het wel opvallend dat de Germain-tabakken bij alle mij bekende Amerikaanse toko's al maanden out of stock zijn. Ook in GB is er maar een beperkt aantal soorten leverbaar.

Huub

Bericht door Huub »

Hallo,

Bij de bekende Iwan Ries in Chicago staan toch nog wel enkele J.F. Germain's tabakken te koop, waaronder de Royal Jersey Perique.
Alsook enkele van Esoterica Tobacciana.
Er staat mooi aangegeven " Out of stock " als ze er niet meer zijn.
De Rich Dark Flake vond ik ook te vergelijken met de Hampton's Flake.
Hampton Flake 1.jpg

Afbeelding

Huub
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

dinck

Bericht door dinck »

Hallo Huub, op de overeenkomst tussen Rich Dark en Hampton Fake had je mij inderdaad al eerder gewezen, daat is ook dereden dat ik onbekommerd een wat grotere hoeveelheid Rich Dark heb besteld. De Hampton was erg smakelijk en ik ben je er nog steeds dankbaar voor dat je mij die onder mijn aandacht hebt gebracht.

Weet jij miscchien of Ries ook naar Nederland verstuurt?

Huub

Bericht door Huub »

Goedemiddag Franz,

Dat weet ik niet. Wel heb ik eens een paar jaar geleden gevraagd om een sample van een van hun eigen tabakken en die werd mij gewoon toegezonden.

Fijne avond,

Huub

dinck schreef:Hallo Huub, op de overeenkomst tussen Rich Dark en Hampton Fake had je mij inderdaad al eerder gewezen, daat is ook dereden dat ik onbekommerd een wat grotere hoeveelheid Rich Dark heb besteld. De Hampton was erg smakelijk en ik ben je er nog steeds dankbaar voor dat je mij die onder mijn aandacht hebt gebracht.

Weet jij miscchien of Ries ook naar Nederland verstuurt?
Laatst gewijzigd door Huub op 05 okt 2014 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.

capricorn

Bericht door capricorn »

Bij FAQ staat
We currently cannot ship tobacco products to the following countries:
(this list is subject to change without notice, as foreign policies change):
Belarus
Belgium
Belize
Bolivia
Brazil
Cambodia
Ecuador
Gabon
Greece
Iceland
Indonesia
Iran - Islamic Republic Of
Italy
Lebanon
Maldives
Malta
Mauritania
Mexico
New Caledonia
Peru
Portugal
Romania
Sri Lanka
Ukraine
Vietnam
Wallis and Futuna

Huub

Bericht door Huub »

@ Arno
@ Franz

Ik heb bij Glynn Quelch eigenaar van GQ Tobaccos eens navraag gedaan.
J.F. Germain bestaat nog steeds. Er zijn wat productie problemen.

Hij heeft twee weken geleden nog tabakken van J.F. Germain binnen gekregen o.a. de Medium Flake in een nieuw blikje en de Dark Flake in bulk.

Ik geloof dat ik al eens eerder geschreven heb dat de MF onlangs in een andere blikje op de markt was gekomen.

Overigens is dit een heel fijne Online Tobacconist die een goede service biedt. Ik heb zijn adres van mijn Engelse vriend, die daar altijd zijn tabak besteld.

Fijne dag verder,

Huub

Plaats reactie