Een pijpmaker die sinds kort aan de weg timmert. Hij maakt highgrade pijpen die dus ook voorzien zijn van een fors prijskaartje. De afgebeelde Dutchmann (een Cutty) kost bijv. $340,= (255,=euro)
Maar de pijpen op zijn site zijn het aanzien waard.
http://www.jsecpipes.com/index.html
Zijn site is in het engels maar hij publiceert in het duits op een pijpmakersforum......dus waar of hij precies vandaan komt is voor mij alsnog een raadsel.
Jsec pipes
Jsec pipes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Rob
Re: Jsec pipes
Wauw, wat een mooie pijp!!
- PhilipV
Inderdaad een zeer mooi exemplaar! Mooie textuur van de kop vind ik.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League
- Dukdalf
Wat Rob zegt...
Voor wat betreft zijn nationaliteit: de maker zegt in dienst geweest te zijn van de U.S. Navy. Dat kan alleen als je Amerikaan bent.
Voor wat betreft zijn nationaliteit: de maker zegt in dienst geweest te zijn van de U.S. Navy. Dat kan alleen als je Amerikaan bent.
- Eliminator
- Moderator
Lang niet alles is mijn stijl, maar de Canted Poker bijvoorbeeld vindt ik bijzonder fraai, leuk, thanks
-
Hoi Laafke,
Ik heb de site bekeken en was zeer onder de indruk van de gemaakte pijpen. Helaas heb ik maar een leven in dit leven en zijn er zoveel mooie pijpen.
te roken. Een mooie site van JSEC en die pijpen,............ prachtige stukken. Stuk voor stuk een kunstwerk.
Bedankt voor de info
Groet,
Robbie-san
Ik heb de site bekeken en was zeer onder de indruk van de gemaakte pijpen. Helaas heb ik maar een leven in dit leven en zijn er zoveel mooie pijpen.
te roken. Een mooie site van JSEC en die pijpen,............ prachtige stukken. Stuk voor stuk een kunstwerk.
Bedankt voor de info

Groet,
Robbie-san
Non sum qualis eram
Mooie pijpen. Maar dat is dan ook niet vreemd, want ik herken hier in veel pijpen een erg hoog "Winsløw-gehalte". En dan kan ik ze maar moeilijk lelijk vinden.