mistermark
- mistermark
- Contacteer:
mistermark
Bij deze, en bij het beginnen van een nieuwe hobby, zal ik mezelf ook even voorstellen.
Ik ben Mr. Mark en ik ben altijd al gefascineerd geweest door de kunst van het pijproken. Ik vond het altijd al lekker ruiken en ook de mensen die de pijp rookten (en misschien nog roken) zagen er altijd zo rustgevend uit. Dan die geur er nog bij en ik kwam zelf ook helemaal tot rust. Gisteravond heb ik mijn eerst 'beginners setje' besteld om het zelf ook eens uit te gaan proberen. Her en der al wat websites bekeken van welke pijpen er zowel zijn en wat voor tabak men daarvoor gebruikt. Voorheen was ik altijd nieuwsgierig of je een pijp nou rookt als een sigaret, over de longen, of, als een sigaar, niet over de longen. Het tweede bleek waar te zijn.
Gisteravond heb ik dit beginners zetje van Big Ben besteld om mee te beginnen: Big ben Starterset samen met dit doosje tabak: Peterson Connoisseur's Choice. Het leek mij wel een aardig beginners setje om het te gaan proberen als je nog nooit (pijp) gerookt hebt. Volgens de berichten, en de video van Jan Kusters, kun je als beginner het beste met een rechte of licht gebogen pijp beginnen. Aangezien ik nog geen benul heb van wat voor pijp ik lekker zou vinden, heb ik maar gewoon dit (Nederlandse) merk setje gekocht.
In het dagelijkse leven werk ik in Amsterdam als web developer en dit doe ik al sinds mijn 17e. Buiten mijn werk om geniet ik graag van een goede film en verken ik graag met mijn vrouw nieuwe restaurantjes om lekker te gaan eten. Ik heb tot en met vorig jaar 5 jaar lang in China gewoond (waar ik ook mijn vrouw heb leren kennen en nee, ze is niet Chinees, maar Zuid-Koreaans). Ondanks dat ik nog steeds een rasechte Brabander ben woon ik nu samen met mijn vrouw in Almere, waar ik ook nog op zoek ben naar een goed (fysiek) adres voor goede pijpen/-tabak. Het online bestellen is wel makkelijk, maar er gaat volgens mij nog steeds niets boven de sfeer en geur die er hangt van de fysieke tabakswinkel.
Ik kijk nu al uit naar mijn pakketje opdat ik mijn eerste, hopelijk succesvolle, ervaring pijproken kan ervaren.
Ik ben Mr. Mark en ik ben altijd al gefascineerd geweest door de kunst van het pijproken. Ik vond het altijd al lekker ruiken en ook de mensen die de pijp rookten (en misschien nog roken) zagen er altijd zo rustgevend uit. Dan die geur er nog bij en ik kwam zelf ook helemaal tot rust. Gisteravond heb ik mijn eerst 'beginners setje' besteld om het zelf ook eens uit te gaan proberen. Her en der al wat websites bekeken van welke pijpen er zowel zijn en wat voor tabak men daarvoor gebruikt. Voorheen was ik altijd nieuwsgierig of je een pijp nou rookt als een sigaret, over de longen, of, als een sigaar, niet over de longen. Het tweede bleek waar te zijn.
Gisteravond heb ik dit beginners zetje van Big Ben besteld om mee te beginnen: Big ben Starterset samen met dit doosje tabak: Peterson Connoisseur's Choice. Het leek mij wel een aardig beginners setje om het te gaan proberen als je nog nooit (pijp) gerookt hebt. Volgens de berichten, en de video van Jan Kusters, kun je als beginner het beste met een rechte of licht gebogen pijp beginnen. Aangezien ik nog geen benul heb van wat voor pijp ik lekker zou vinden, heb ik maar gewoon dit (Nederlandse) merk setje gekocht.
In het dagelijkse leven werk ik in Amsterdam als web developer en dit doe ik al sinds mijn 17e. Buiten mijn werk om geniet ik graag van een goede film en verken ik graag met mijn vrouw nieuwe restaurantjes om lekker te gaan eten. Ik heb tot en met vorig jaar 5 jaar lang in China gewoond (waar ik ook mijn vrouw heb leren kennen en nee, ze is niet Chinees, maar Zuid-Koreaans). Ondanks dat ik nog steeds een rasechte Brabander ben woon ik nu samen met mijn vrouw in Almere, waar ik ook nog op zoek ben naar een goed (fysiek) adres voor goede pijpen/-tabak. Het online bestellen is wel makkelijk, maar er gaat volgens mij nog steeds niets boven de sfeer en geur die er hangt van de fysieke tabakswinkel.
Ik kijk nu al uit naar mijn pakketje opdat ik mijn eerste, hopelijk succesvolle, ervaring pijproken kan ervaren.
Laatst gewijzigd door Eliminator op 06 dec 2012 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: topicnaam gewijzigd in gebruikersnaam
Reden: topicnaam gewijzigd in gebruikersnaam
Elke dag kan zomaar je laatste zijn. Geniet er dus van met volle teugen.
-
Re: Mr.Mark
welkom en veel plezier in deze ontdekkings reis van fijne tabakken en pijpen.
Groet,
Tom
Tom
- Eliminator
- Moderator
Welkom Mr. Mark, met de videos van Jannemen ben je al goed onderweg, lees ook zijn pijpenboek eens, een leuk en makkelijk weg te lezen stuk tekst, maar zeer leerzaam !
Met een BigBen starters setje ben je goed begonnen, basic maar absoluut niets mis mee, denk dat vrijwel elke pijproker (enkele uitzonderingen daar gelaten) wel wat BB pijpen in huis heeft.
Voor goede tabakszaken verwijs ik je graag naar het onderdeeltje 'detaillistenlijst' hier op het forum, een overzicht van tabakszaken die door leden van het PRF als 'de moeite waard' zijn aangemerkt !
Met een BigBen starters setje ben je goed begonnen, basic maar absoluut niets mis mee, denk dat vrijwel elke pijproker (enkele uitzonderingen daar gelaten) wel wat BB pijpen in huis heeft.
Voor goede tabakszaken verwijs ik je graag naar het onderdeeltje 'detaillistenlijst' hier op het forum, een overzicht van tabakszaken die door leden van het PRF als 'de moeite waard' zijn aangemerkt !
- Nekker
- Erelid
Re: mistermark
Een hartelijk welkom in de wonderlijke wereld van het pijproken, geniet van je reis!
China? Dat moet een fantastische ervaring zijn geweest!? Hoe heb je de Chinezen als volk ervaren?

China? Dat moet een fantastische ervaring zijn geweest!? Hoe heb je de Chinezen als volk ervaren?
Groet, Nekker
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.
- lestat
Een groot welkom geheten!
De eerste stappen in het pijp roken zijn niet altijd even eenvoudig. Laat je hierdoor niet af schrikken. Even doorzetten en er gaat een wondere wereld voor je open. Je hebt in ieder geval al een goed begin gemaakt
De eerste stappen in het pijp roken zijn niet altijd even eenvoudig. Laat je hierdoor niet af schrikken. Even doorzetten en er gaat een wondere wereld voor je open. Je hebt in ieder geval al een goed begin gemaakt
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood
- Druss
Mooi verhaal mistermark!
Ik ben ook inspireert door een persoon uit mijn verleden, namelijk een invalleraar die altijd karamel tabak rookte op het schoolplein (zou nu drama zijn, zo dicht bij kinderen roken.), ik weet nog heel goed hoe lekker dat altijd rook!
Ook een mooie starterset! Ik moet alle onderhoudsbenodigdheden nog los kopen...
5 jaar in China wonen, wat een droom! Ik zelf pak volgend jaar, na een jaar zelfstudie, mijn studie Japanologie weer op. Azië is zo'n fantastisch werelddeel en de culturen en talen zijn zo mooi en anders, ik ben gek op anders!
Hoop dat ons beide een mooi pijp-rook-carrière te wachten staat!
Ik ben ook inspireert door een persoon uit mijn verleden, namelijk een invalleraar die altijd karamel tabak rookte op het schoolplein (zou nu drama zijn, zo dicht bij kinderen roken.), ik weet nog heel goed hoe lekker dat altijd rook!
5 jaar in China wonen, wat een droom! Ik zelf pak volgend jaar, na een jaar zelfstudie, mijn studie Japanologie weer op. Azië is zo'n fantastisch werelddeel en de culturen en talen zijn zo mooi en anders, ik ben gek op anders!
- Wallace
Van harte welkom 

De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.
- maboc
Hehe welkom.
Leuk intro.
Spreek je ondertussen een beetje Koreaans? Of Chinees?
Of heb je vrouwlief goed onder de duim en spreekt ze vloeiend nederlands?
Welkom
Leuk intro.
Welkom
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- dewitte
Van harte welkom !!!
- mistermark
- Contacteer:
Da's inderdaad een goed idee om zijn verhaal eens te lezen. Ben er nog niet een toegekomen, maar ik zal zijn pagina eens opslaan op mijn iPhone om het tijdens mijn woon-werk treinreizen eens door te lezen.Eliminator schreef:Welkom Mr. Mark, met de videos van Jannemen ben je al goed onderweg, lees ook zijn pijpenboek eens, een leuk en makkelijk weg te lezen stuk tekst, maar zeer leerzaam !
- mistermark
- Contacteer:
China was werkelijk een enorme enerverende en inspirerende ervaring. Ik was daar in eerste instantie naartoe gegaan om Chinees te leren, maar er blijven hangen wanneer ik een baan kreeg daar als web designer. Door de jaren ook verschillende andere banen gehad, maar nog altijd in de business van web development.Nekker schreef:Een hartelijk welkom in de wonderlijke wereld van het pijproken, geniet van je reis!![]()
De lokale Chinees was echter wel heel anders dan ik me had voorgesteld, voordat ik naar China ging. De enige indruk die ik had voordat ik ging was van de films die we hier kennen: "Crouching Tiger, Hidden Dragon", "House of Flying Daggers" etc. Dus mijn verwachtingen waren wel heel anders dan de werkelijkheid deed blijken.
Desalniettemin is het werkelijk een uniek volkje en ik kan eerlijk zeggen dat ik het nu, na een jaar al terug in Nederland te zijn, wel weer begin te missen. Natuurlijk zijn er altijd wel minder leuke dingen wanneer je voor langere tijd in een bepaalde plaats woont, dat heb je zelfs als je in Nederland zelf verhuist.
- mistermark
- Contacteer:
Wat goed om te horen dat je ook interesse hebt in de Oriëntaalse cultuur. Ik heb altijd al een fascinatie gehad voor die culturen. In het begin altijd meer voor de Chinese cultuur, maar sinds ik mijn vrouw heb leren kennen (nu al meer dan 4 jaar geleden) begon ik me te realiseren dat hetgeen ik in de Chinese cultuur bewonderde ik meer in de Zuid-Koreaanse cultuur terug vond.Druss schreef:Mooi verhaal mistermark!
Ik wens jou ook veel plezier met je nieuwe hobby. Ik weet niet wat de traditie hier is, maar ik hoop wel dat je ook wat foto's maakt van je nieuwe aanwinst zodra hij binnenkomt. Ik zal in ieder geval een fotosessie doen van uitpakken en het hele ritueel van inwerken van de pijp.
- mistermark
- Contacteer:
Ik spreek, samen met mijn vrouw, al aardig vloeiend Chinees. Natuurlijk niet perfect vloeiend, maar in ieder geval genoeg om met de doorsnee Chinees een aardig gesprek aan te gaan. Op het moment is het wel aardig aan het verroesten, maar het blijft nagenoeg nog genoeg hangen om het niet te vergeten.maboc schreef:Hehe welkom.
Leuk intro.
Welkom
Mijn vrouw spreekt een aantal woorden Nederlands. De meeste daarvan zijn echter geen dagelijkse, positieve woorden

-
Welkom 

- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Welkom en een fijne tijd alhier gewenst.
An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
- St Patrick
Wederom een warm welkom...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- janneman
- Contacteer:
En nog een hartelijk welkom!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Bommel
- maboc
Ik heb eens laten vertellen dat het kijken naar soaps heel erg goed is voor het aanleren van een taal. Vaak worden er nogal dagelijkse dingen gezegd/vertelt in zo'n soap. Door het iedere dag horen van al die relatief simpele conversaties zou je de taal makkelijker kunnen leren.mistermark schreef:Ik spreek, samen met mijn vrouw, al aardig vloeiend Chinees. Natuurlijk niet perfect vloeiend, maar in ieder geval genoeg om met de doorsnee Chinees een aardig gesprek aan te gaan. Op het moment is het wel aardig aan het verroesten, maar het blijft nagenoeg nog genoeg hangen om het niet te vergeten.maboc schreef:Hehe welkom.
Leuk intro.
Welkom
Mijn vrouw spreekt een aantal woorden Nederlands. De meeste daarvan zijn echter geen dagelijkse, positieve woorden. We spreken allebei vloeiend Engels met elkaar en bij mij komen er elke dag wel wat Koreaanse woorden bij. Koreaans vind ik gewoon een mooiere taal dan welke taal dan ook. Dus ik leer graag Koreaans waar mijn vrouw Nederlands gewoon moeilijk en, om praktische redenen, onnuttig; en ik stem daar graag mee in.
1 - Die soaps zijn natuurlijk maar een hulpmiddel he. Alleen soaps kijken zal je er niet brengen.

2 - Dat is m.i. werkelijk het enige wat je mogelijk als postief aan soaps zou kunnen waarderen. Soaps, de acteurs (?) en de kijkers zouden wat mij betreft gekort moeten worden in hun uitkeringen of een extra belasting moeten betalen. De opbrengsten komen ten goede aan de mensen die het medium soap verder verfoeien.
--
Cheers maboc
Cheers maboc
- lestat
nederlands leren om praktische redenen onnuttig? Dan ben ik wel eens benieuwd naar die praktische redenen. De taal leren van het land waar je woont is altijd nuttig denk ik zo.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
-
Welkom!
- mistermark
- Contacteer:
Vandaag dan eindelijk mijn pijp binnengekomen samen met tabak. Zojuist ook gelijk even mijn eerste pijprook sessie gehad en ik moet heel eerlijk zijn: het is wennen, hoor.
Samen met "Janneman" (z'n video) de pijp aangestoken en daarna de tijd genomen om de pijp te leren kennen. Ik kwam erachter dat ik hem misschien te los had gestopt en daarom ging hij elke keer sneller uit. Verschillende keren opnieuw aan moeten steken en elke keer beetje aanstampen. Hopelijk gaat het de volgende keer wat beter en krijg ik er wat meer plezier van. Deze keer was het meer de gok of ik het wel goed deed.

Trouwens nog een vraagje: Kan iemand mij vertellen hoe ik deze tabak het beste kan roken?

Samen met "Janneman" (z'n video) de pijp aangestoken en daarna de tijd genomen om de pijp te leren kennen. Ik kwam erachter dat ik hem misschien te los had gestopt en daarom ging hij elke keer sneller uit. Verschillende keren opnieuw aan moeten steken en elke keer beetje aanstampen. Hopelijk gaat het de volgende keer wat beter en krijg ik er wat meer plezier van. Deze keer was het meer de gok of ik het wel goed deed.

Trouwens nog een vraagje: Kan iemand mij vertellen hoe ik deze tabak het beste kan roken?

Laatst gewijzigd door mistermark op 06 dec 2012 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- The_Undertaker
- Administrator
Wees welkom
Maar het welkom hierboven is al aan de warme kant, in deze koude dagen. Hoe ervaart je vrouw het Hollandsche winterweer? 

"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle
- Kees Flake
welkom
gr. kees liebherr
gr. kees liebherr
De grootste rijkdom is tevreden zijn met weinig.
gr. kees Flake
gr. kees Flake
- maboc
Steeds opnieuw aansteken is echt geen issue he...'t gaat om de smaak.
Ik heb bij m'n eerste pijpjes een groot deel van de lucifers uit een doosje gezien zeg maar.
Ik heb bij m'n eerste pijpjes een groot deel van de lucifers uit een doosje gezien zeg maar.
--
Cheers maboc
Cheers maboc
-
hier hetzelfde als maboc, oefening baart kunst. heb soms nog wel dat ik de pijp vaak moet bijvlammen, hoort erbij zeg maar. ik vind het geen probleem. ik zit met een gok op 4x bijvlammen soms meer soms minder.
Groet,
Tom
Tom
- MfOx
Van harte welkom.