Pagina 1 van 1
goede service van STG!
Geplaatst: 14 nov 2012 12:34
door Deadl0ck
Was een pijp aan het stoppen uit een ondertussen bijna leeg blik kentucky bird die ik van st. Patrick had gekregen, kom ik opeens een redelijk formaat klompje pasta tegen.
Qua uiterlijk en consistentie leek het nog het meeste op kruidenpasta voor in de nasi of bami.
Ik, hoofdzakelijk uit interesse, een mailtje gestuurd naar Scandinavian Tobacco Group, over of het inderdaad zoals ik verwachtte een klompje tabak kruiden zou zijn, of dat er mogelijk wat anders zou zijn.
Krijg ik gisteren een mail terug, van de Nederlandse importeur, dat ik het blik mag inleveren bij Willem schimmel voor een nieuwe, of eventueel op sturen om om te wisselen.
Een hele mooie oplossing voor iets wat ik niet eens als probleem zag... Een volledig nieuw blik van 100 gram alleen omdat ik nieuwsgierig was. Bizar, maar extreem goede service.
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 14 nov 2012 12:36
door dr. Watson
Leuk om te horen

Re: goede service van STG!
Geplaatst: 14 nov 2012 12:41
door maboc
Ha...interessant.
We mogen dus aannemen dat dit een productie foutje is?
Hebben ze (puur uit nieuwsgierigheid) nog een verklaring gegeven over wat dit is?
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 14 nov 2012 17:36
door Deadl0ck
maboc schreef:Ha...interessant.
We mogen dus aannemen dat dit een productie foutje is?
Hebben ze (puur uit nieuwsgierigheid) nog een verklaring gegeven over wat dit is?
Nee. Het blik gaat naar de importeur, vandaar naar de fabriek in Denemarken, die kijken wat er aan de hand is, en daar krijg ik dan weer bericht over.
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 14 nov 2012 18:09
door Nekker
Hou ons op de hoogte, ik vraag me echt af wat datgene is wat jij hebt gevonden...
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 14 nov 2012 18:49
door smoking-rob
@ St Patrick: zat je weer te knoeien toen je laatst die bami maakte?

Re: goede service van STG!
Geplaatst: 14 nov 2012 19:13
door robvoorburg
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 14 nov 2012 21:19
door maboc
Nekker schreef:Hou ons op de hoogte, ik vraag me echt af wat datgene is wat jij hebt gevonden...
Dat dus.
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 19 jan 2013 21:20
door Deadl0ck
Hier nog eens een mailtje achteraan gestuurd naar de importeur. Blik was door gestuurd, maar hij had er verder niks meer over gehoord.
Dat is dan wel weer een beetje jammer.
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 19 jan 2013 21:56
door Laafke
Mailen met STG vind ik een ramp. Vorig jaar 2 mailtjes gestuurd, niks over gehoord. Totdat plotseling 2 weken geleden er op één dag 2 antwoorden binnenkwamen
Vorige week weer een mailtje gestuurd maar nog steeds geen antwoord. Volgens mij sparen ze ze op om ze dan in één dag af te handelen......dan ken ik zaken, groot en klein, die heel anders met vragen omgaan.
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 19 jan 2013 23:44
door Winslow Collector
Laafke schreef:Mailen met STG vind ik een ramp. Vorig jaar 2 mailtjes gestuurd, niks over gehoord. Totdat plotseling 2 weken geleden er op één dag 2 antwoorden binnenkwamen
Vorige week weer een mailtje gestuurd maar nog steeds geen antwoord. Volgens mij sparen ze ze op om ze dan in één dag af te handelen......dan ken ik zaken, groot en klein, die heel anders met vragen omgaan.
Het zijn dan ook bedrijven die erg hun best doen om omzet en winst te behalen om o.a. hun kop boven water te houden in deze rook-onvriendelijke wereld. Ik kan me goed voorstellen dat ze niet elke dag zitten te wachten op (waaarschijnlijk?) tientallen mails van diverse klanten. Ze hebben wel wat beters te doen, vrees ik. Als ik jouw reacties zo lees, mail je nogal wat af naar fabrikanten (pijp en tabak). Niet iedereen legt dan meteen zijn werk neer en gaat dan tijd besteden om (misschien) moeilijke vragen te beantwoorden. Zéker niet als ze daar niet bepaalde mensen werkzaam hebben voor dit soort contacten (communicatie afdeling of zo).
Voor ons is het allemaal een hobby, voor hen een inmiddels redelijk keihard bestaan om tussen alle anti-rook-lobbyïsten en wetgeving hun bedrijf te laten voortbestaan.

Re: goede service van STG!
Geplaatst: 19 jan 2013 23:51
door Ignoro Iste
Goed gezegd WC!
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 19 jan 2013 23:59
door Dukdalf
Ik heb geen klachten over de communicatie-afdeling van STG, integendeel zelfs. Onlangs heb ik ze twee keer een vraag gesteld (over de basisverwerking van pijptabak

) en allebei de keren had ik binnen een paar dagen uitgebreid antwoord. Wat mij betreft verdienen ze een compliment.
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 20 jan 2013 00:03
door Geloof
Ja ook ik vraag me af waarom de een wel en de ander niet een antwoord krijgt op zijn vragen.
Maar als ik het e- mail verkeer van mijn eigen bedrijf naga, dan zijn het meestal dezelfde mensen welke op een zeker ogenblik geen antwoord meer krijgen op hun vragen.
Ik vond het eerder deze week ook al een beetje raar dat Dhr. gubbels niet zou reageren op de aan hem verstuurde e-mails. Iests wat we van hun niet gewend zijn.
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 20 jan 2013 00:06
door janneman
Hou er ook rekening mee dat niet alle mailtjes even eenvoudig te beantwoorden zijn; zeker als er iets opgezocht moet worden. Wat voor ons een eenvoudige vraag lijkt, kan voor een fabrikant met een lange geschiedenis een hele klus zijn (denk aan de lange zoektocht naar de herkomst van onze Sony-pijp in groen leer). Dat soort klusjes heeft de neiging om meteen al wat langer te blijven liggen tot iemand eens wat tijd over heeft...
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 20 jan 2013 00:10
door Geloof
Ja maar je maakt mij nu ook weer niet wijs dat het altijd moeilijke vragen zijn, en de laatste dagen zie ik alleen maar dat er geen antwoord komt........
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 20 jan 2013 00:15
door Geloof
En als er dan in verhouding net zoveel e-mails naar de diverse fabrikanten gaan als dat er posts op dit forum geplaatst worden dan kan ik me voorstellen dat deze geen aantwword meer gaan geven
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 20 jan 2013 08:05
door Laafke
@WC Het zijn vaak niet de makkelijkste vragen dat ben ik met je eens. En meestal probeer ik het eerst via een webshop, heb 2 hele goede adressen met een schat aan kennis. Weten zij het niet dan gaan ze vaak zelf naar de fabrikant toe en krijg ik het antwoord via hen. Bij ieder mailtje dat ik van hen krijg staat de uitnodiging om als ik nog meer wil weten contact op te nemen. Het zijn echt bepaalde bedrijven die niet antwoorden.
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 20 jan 2013 09:11
door Whitesnake
Nice, zo hoort het ook!
Re: goede service van STG!
Geplaatst: 20 jan 2013 23:06
door Deadl0ck
Het scheelt bij STG ook dat ze wel 20 verschillende adressen op de site hebben staan. Omdat ik niet wist heb ik de algemene gebruikt met te vraag wie ik moest contacteren over de kentucky bird. Vervolgens binnen een paar dagen een mail van de nederlandse importeur terug gehad, waar mijn verdere contact mee is verlopen, zonder enige vorm van probleem.