Formule 1

Naast het pijproken natuurlijk ...
gewoon ik

Re: Formule 1

Bericht door gewoon ik »

Dat zeggen ze dan ja.

Arrogant als in de zin van ik-heb-gelijk- en-de-rest-moet-luisteren. Vettel kan dit ook hebben met momenten en die krijgt dan wel arrogant opgeplakt.
Al kan die laatste nog harder huilen en callimero spelen.

Hij rijdt zowat elke koers minstens een keer off-track. En niet omdat hij in die situatie gezet wordt, maar omdat hij erin kruipt. Het wordt vaak niet bestraft. Die paar keer, ligt niet alleen aan de steward ;)
Zijn inhaalmanoeuvres zijn heel vaak niet zuiver vind ik. Als een ander de correcte lijn zou volgen, rijdt hij geen koers uit. Hij kruipt er tussen en kan er niet tegen dat iemand de deur toe doet bij hem, wat hij wel consequent doet.

Maar geef die jongen nog een jaar of twee. En die minpunten gaan flink minderen. Hij zal zelf zijn verstand gaan gebruiken. Ik verwacht die binnen de 3 jaar een wereldtitel te ontvangen.

Van chassis gaan we zien. Ik ben benieuwd. Al gaan ze niet racen met een fabrieksmotor, maar met consumentenmotor. Gaan ze ook voelen, ze zijn geen eerste rangs meer.
Ik denk wel dat alonso ontgoocheld is, wie niet. Ik vond hem trouwens voor het eerst in jaren, niet de vervelende kniezer. Hij ging met humor om met de situatie. Straks word ik er nog fan van.

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

gewoon ik schreef:Verder merk ik wel dat ik hier op een Nederlands forum zit blijkbaar.
Heel veel fouten van max worden niet gezien of worden met de mantel der liefde bedekt.
Ja de jongen heeft talent en kan het, maar hij wil toch o-zo graag, waardoor hij zich vaak in situaties zet, waar hij alleen maar uit kan verliezen.
Plus de arrogantie spat er vanaf, maar dat jullie dat niet zien, vergeef ik jullie :mrgreen:

Btw, bekijken jullie dat echt met nederlands commentaar? Bekijk het eens met commentaar van skysports. Er gaat een nieuwe wereld aan je open gaan. Analyses, inzichten en wat ze uit de piloten sleuren in de pits. Prachtig.
Ik weet niet beter dan te vertoeven op een Belgisch/Nederlands
forum en met het grootste plezier!

Tobias Tobit

Re: RE: Re: Formule 1

Bericht door Tobias Tobit »

gewoon ik schreef:
Maar geef die jongen nog een jaar of twee. En die minpunten gaan flink minderen. Hij zal zelf zijn verstand gaan gebruiken. Ik verwacht die binnen de 3 jaar een wereldtitel te ontvangen.
Je bedoelt dat hij net zo saai moet worden als die andere coureurs? Dan is de lol weer uit de F1 kom op dit soort figuren die de grens opzoeken zijn juist degene die voor entertainment zorgen.

Dit soort mensen maakt het juist leuk om te kijken. Figuren die het onmogelijke toch proberen en vaker dan niet als winnaar uit de bus komen. Montoya deed dit in zijn eerste jaren en Kimi Raikonnen, zodra die met hun verstand gingen rijden was de magie weg.

En wat betreft arrogantie, ik denk dat Michael Schumacher een van de meest arrogante rijders ooit was en Ayrton Senna ook en dat waren ook allebei grote kampioenen. Als je niet in jezelf geloofd zal je ook nooit de beste zijn.

Wat ik probeer te zeggen is dat de dingen die je hier als negatief bestempeld juist de kenmerken van een echte kampioen zijn. Ik ben geen Max fanboy maar ik ben wel intelligent genoeg om te luisteren naar mensen die er verstand van hebben. Bovendien hou ik van de reuring die dit soort rijders veroorzaken in het F1-circus. Ik hoop dus dat hij nog lang zijn gewaagde acties blijft doen zodat ik de komende jaren plezier kan blijven beleven aan de races.
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

robvoorburg schreef: Ik weet niet beter dan te vertoeven op een Belgisch/Nederlands
forum en met het grootste plezier!
Scherp! En helemaal juist :D
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

The_Undertaker
Administrator

Close, but no cigar.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

Hoppa!

The_Undertaker
Administrator

Na bocht drie werd het een verrekt suffe race :mrgreen:

Mooi gevecht overigens wel tussen Hamilton en Alonso, wie had dat ooit verwacht dit seizoen...

Tobias Tobit

Max had een keer geluk, meestal trekt hij aan het kortste eind na zo'n clash in de eerste bocht. Niet een heel spannende race voor hem maar wel grappig om hem Lewis te zien lappen. Ook de strategie viel door de virtual safety car een keer precies goed. Blijkbaar had hij nog iets van karma tegoed!
Tobias 6:8,9 indien iemand gekweld wordt van de duivel of boze geest, moet gij roken die voor die man of die vrouw, en hij zal niet meer gekweld worden.

The_Undertaker
Administrator

Een flink beetje mazzel inderdaad, wanneer je voorvleugels tegen beide achterbanden aan krijgt dan mag je van geluk spreken dat er niet eentje van lek raakte. En wat vielen Bottas/Raikkonen tegen zeg. :roll:

The_Undertaker
Administrator

Het seizoen is inmiddels weer van start gegaan, de vierde race (uit 21) was zojuist, en het was er weer een voor de boeken. Een spektakelstuk, niet zo extreem als vorig jaar op ditzelfde circuit, maar hoe dan ook een enerverende race. Nog andere kijkers hier?

meindert

Bericht door meindert »

Een race met spektakel , Max en Daniel hebben het onderling verprutst ( te gretig ) had niet hoeven te gebeuren!
Ze zullen bij de volgende race stalorders krijgen!
Groet van Pijpmaker Meindert

as it net kin sa as it moat , dan moat it mar sa as it kin !

The_Undertaker
Administrator

Ik denk dat Red Bull zich (nog) niet aan teamorders gaat wagen, maar wat een fiasco voor ze inderdaad. De uiteindelijke klapper, daarvan ligt de schuld wat mij betreft bij Ricciardo, maar eerder in de race was Verstappen toch ook al te stevig aan het vechten, en daar had het ook gemakkelijk in tranen kunnen eindigen.

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Zoals wellicht bekend geen groot F1 fan hier, vandaag vrouwlief op bed (slechte nacht gehad) en ik kwam al zappend de Formule 1 tegen en dacht 'laat ik eens blijven hangen', ook als buitenstaander krijg je natuurlijk mee dat we inmiddels in Max een kandidaat voor het prijzenpodium hebben, wie weet grijpt het me.
Wel, ik zal er niet op on-Jos tijden de wekker voor zetten, dat niet, maar vond het wel spannend.
Met plezier gekeken en oprecht gevloekt tijdens de crash, leuk zo'n gevecht, maar wel met een slechte afloop.
Wat ik dan wel weer raar vond, rijden we met zijn alleen vrolijk rondjes omdat het puin opgeruimd moet worden, boort er één zijn bolide in de muur :roll:
En de (wat was het, 47 ronden geloof ik) nummer één van de race rijdt zijn band lek (puin begreep ik ?).

Wat het voor mij overigens wel meer de moeite waard maakte dan normaal (en wellicht de reden dat ik bleef handen en de wedstrijd uitgekeken heb) is dat dit een stratencircuit was, dan ervaar je als leek, smalle delen, vrijwel haakse bochten, tussen gebouwen door, dat het toch wel gruwelijk snel gaat allemaal. Met 100 een haakse bocht om binnen één keer knipperen met je ogen weer op de ruim 300 te zitten.

Dat vind ik toch leuker dan een circuit.

Zal niet zeggen dat de F1 een fanatiek fan erbij heeft, maar heb met plezier gekeken.
Afbeelding

Tobias Tobit

Je had het ook wel goed uitgezocht Peter, een wedstrijd als deze was er al een tijdje niet meer geweest. Dat het in tranen eindigde voor de Redbulls was heel jammer maar het zat er aan te komen. Ook de boord radio naar Daniel Riccardo you have to get him again mate! Het team ging te veel op in de strijd om de vierde plek. Max had ook de bocht niet gehaald als er geen botsing was gekomen. Ze gingen te hard en zaten op de verkeerde lijn.

Max heeft dit jaar al een antl fouten gemaakt en dat is niets voor hem. Is hij te gretig of heeft hij problemen met deze auto? Ik ben bang het eerste, hij wil zo graag winnen dat hij gewoon te veel risico neemt. In andere seizoenen kon hij nog wat over de limiet it van de auto presteren maar dit jaar is het net nog een stap over de limiet die hij niet waar kan maken. Ik hoop dat hij zijn rust en vertrouwen kan vinden en toch nog wat resultaten neer kan zetten dit jaar.

The_Undertaker
Administrator

Eliminator schreef: 29 apr 2018 23:10 Wat ik dan wel weer raar vond, rijden we met zijn alleen vrolijk rondjes omdat het puin opgeruimd moet worden, boort er één zijn bolide in de muur :roll:
Dat was Romain Grosjean, een F1-kenner kijkt hier niet meer van op. In Brazilië, 2016, boorde ie 'm ook al in de muur, op weg naar de startgrid nota bene. En zo heeft ie wel eens vaker van die hele vreemde akkefietjes.
Eliminator schreef: 29 apr 2018 23:10 En de (wat was het, 47 ronden geloof ik) nummer één van de race rijdt zijn band lek (puin begreep ik ?).
Bottas ja, erg zonde! En dat terwijl de marshalls al behoorlijk wat tijd hebben gehad om op te ruimen. Maar dit viel me vorig jaar in Baku ook al op, die marshalls daar lijken liever lui dan moe te zijn.
Tobias Tobit schreef: 30 apr 2018 00:45 Max heeft dit jaar al een antl fouten gemaakt en dat is niets voor hem. Is hij te gretig of heeft hij problemen met deze auto? Ik ben bang het eerste, hij wil zo graag winnen dat hij gewoon te veel risico neemt. In andere seizoenen kon hij nog wat over de limiet it van de auto presteren maar dit jaar is het net nog een stap over de limiet die hij niet waar kan maken. Ik hoop dat hij zijn rust en vertrouwen kan vinden en toch nog wat resultaten neer kan zetten dit jaar.
Toch denk ik dat er iets te veel zaken als 'fout van Max' bestempeld worden (en er te lang over doorgezaagd wordt). De enige échte fout was die in China met Vettel. Die mislukte actie buitenom bij Hamilton zou ik als gewaagd willen bestempelen maar niet als een fout. Ok, het mislukte, maar hij heeft wel vaker op onmogelijke plekken een inhaalpoging gestart en met succes volbracht. Dat is waar we toch van genieten als raceliefhebbers. Dat ie nu niet lukte, da's dan spijtig. Natuurlijk had ie het ook op safe kunnen spelen en wat meer geduld kunnen hebben, da's waar, maar als ie een gaatje ziet dan pakt ie 'm meteen. Dat maakt 'm nou zo interessant om te zien.

Al met al zijn er voortekenen voor een mooi seizoen, met Mercedes die pas deze race de eerste winst hebben behaald. Dat had Bottas moeten zijn overigens, dat had het kampioenschap des te interessanter gemaakt.

Coenraad

Bericht door Coenraad »

TV-TIP 📺
30 November 22.55 uur NPO 2
Lobbyen voor Zandvoort!!

Mijn beste,

De geruchten zijn hardnekkig!!
In 2020 keert de Formule 1 terug in Zandvoort.
In het tv programma "Haagse Lobby" peilt Rick Nieman de stand van zaken.
Is een terugkeer van de koningsklasse van de autosport in ons land echt nabij??

Bron: WNL
Ik meen dat het roken van een pijp bijdraagt tot een ietwat kalm en objectief oordeel in alle menselijke aangelegenheden!! :wink:

The_Undertaker
Administrator

Hij staat voor 2020 alvast op de voorlopige kalender. De intentie is er zeker. Het schijnt dat Zandvoort de voorkeur heeft, en dat er naar Assen uitgeweken zal worden voor het geval Zandvoort niet haalbaar is.

Wat mij betreft slaan ze het hoofdstuk Zandvoort maar meteen dicht en gaan ze direct naar Assen. Daar hebben ze wat meer ervaring met grote evenementen in de afgelopen decennia, en is de infrastructuur er wat beter op berekend (ook al is die niet perfect, maar dat is nergens voor dergelijke aantallen mensen). Dat zonder dat er nog een klap (publieks?)geld tegenaan moet om het haalbaar te krijgen...

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Wow, een geweldige race vandaag. Max pakt gewoon twee Ferrari's en een Mercedes. Wat een held!

Janno
Contacteer:

Bericht door Janno »

Dukdalf schreef: 30 jun 2019 17:07 Wow, een geweldige race vandaag. Max pakt gewoon twee Ferrari's en een Mercedes. Wat een held!
Dat zou mij een vermogen kosten. En waarschijnlijk uit de verzekering gelazerd.
I would rather have questions that can't be answered than answers that can't be questioned

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

:lol:

Tobias Tobit

Janno schreef: 30 jun 2019 17:45
Dukdalf schreef: 30 jun 2019 17:07 Wow, een geweldige race vandaag. Max pakt gewoon twee Ferrari's en een Mercedes. Wat een held!
Dat zou mij een vermogen kosten. En waarschijnlijk uit de verzekering gelazerd.
Als je een appartement in Monaco aco kan betalen is dit een peulenschil 😆 trouwens met zijn sponsor is een Aston Martin vrij goed te betalilen.

The_Undertaker
Administrator

En wat was het een fijn seizoen :mrgreen:

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

The_Undertaker schreef: 15 dec 2021 16:39 En wat was het een fijn seizoen :mrgreen:
ik volg de F1 maar met een half oog, maar ik vind het knap dat met een seizoen zoals dat van dit jaar, DIT het eerste berichtje erover was hier op het forum :lol:
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Plaats reactie