Fijne kneepjes van het pijproken

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Fijne kneepjes van het pijproken

Bericht door Wallace »

Ik ben nu 2 maanden onderweg als pijproker en ik merk dat ik de laatste weken geforceerd aan het roken ben. Dit begint al met het uitzoeken van de tabak, het stoppen van de pijp, alsmede het rooktempo.
Ondanks het plezier wat ik toch iedere keer beleef vraag ik mezelf af of er geen pijprokersclinic door iemand van het PRF kan worden gegeven zodat het roken een echt genot kan worden. Nu doe ik veel handelingen om de pijp brandend te krijgen/houden en hierdoor kan ik minder genieten en raak soms zelfs de weg kwijt :lol:
Ik weet dat je in A'dam cursussen kan volgen, ook in Brabant (waar ik woon) kan je lid worden van een rokersclub en ik heb de video's van Janneman bekeken maar gezien de schat aan ervaring op dit forum hoop ik dat er iemand "live", mij en wellicht anderen de fijne kneepjes wil leren.
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Fijne kneepjes van het pijproken

Bericht door Eliminator »

Mogelijk reageren er mensen bij jouw uit de buurt Wallace, echt clinics zijn er (nog) niet door het PRF (wat niet is kan altijd komen natuurlijk), maar wel met enige regelmaar organiseren wij meetings waarbij een groot aantal leden aanwezig zijn met al hun ervaringen, misschien kun je er daar eens één van bezoeken.

Hou de 'bijeenkomsten'-topic in de gaten !
Afbeelding

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4039
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Fijne kneepjes van het pijproken

Bericht door Martin Romijn »

Pijproken is niet iets wat je in 2 maanden leert....dat heeft tijd nodig...oefenen, oefenen en niet te vergeten...oefenen!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Fijne kneepjes van het pijproken

Bericht door Wallace »

Martin Romijn schreef:Pijproken is niet iets wat je in 2 maanden leert....dat heeft tijd nodig...oefenen, oefenen en niet te vergeten...oefenen!
Ik weet dat je pijproken niet in 2 maanden onder de knie kan krijgen, ook een reden om dagelijks een pijpje te roken. Waar het mij vooral om gaat is dat ik na goede uitleg op het juiste rokerspad kom en niet jaren moet dwalen en hierdoor op termijn ga afhaken (iets wat nu nog zeker niet het geval is).
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Gebruikersavatar
Mus
Berichten: 1090
Lid geworden op: 17 feb 2011 14:05
Locatie: Eindhoven

Re: Fijne kneepjes van het pijproken

Bericht door Mus »

Er zijn al PRF-leden gesignaleerd in Eindhoven, Helmond, Deurne en Oss, en da's allemaal niet zo gek ver van Berghem. Misschien wordt het gewoon eens tijd om een keer ergens een PRF-minimeet te houden om tabakken en ervaringen uit te wisselen.

Gebruikersavatar
Wallace
Berichten: 1976
Lid geworden op: 29 okt 2011 07:05
Locatie: Berghem

Re: Fijne kneepjes van het pijproken

Bericht door Wallace »

Mus schreef:Er zijn al PRF-leden gesignaleerd in Eindhoven, Helmond, Deurne en Oss, en da's allemaal niet zo gek ver van Berghem. Misschien wordt het gewoon eens tijd om een keer ergens een PRF-minimeet te houden om tabakken en ervaringen uit te wisselen.
Mijn idee :mrgreen: Laat de aanmeldingen maar komen :-T
De definitie van "niets": een pijp zonder steel, waarvan de kop ontbreekt.

Plaats reactie