1. Welke steentjes (flints) moeten erin en waar koop je ze? Ik heb de aansteker gekregen met maar één steentje aan boord.
2. Hoe lang doen jullie met één gasvulling? Bij mij duurt dat ongeveer drie dagen en dan heb ik er zo'n twintig keer mijn pijp mee aangestoken (wel telkens tweemaal, zoals ik dat vroeger ook met lucifers deed : twee lucifers voor één pijp).
3. Ik heb een tweedehands exemplaar waarvan het "klepje" (dat je omhoog moet zetten als je de aansteker gebruikt) een beetje los is komen te zitten (het sluit niet meer correct af). Mag dat? Of loopt de aansteker zo langzaam leeg? En hoe kun je dat klepje weer wat beter doen aansluiten?
4. Wat is - in verband met de vorige vragen - de functie van het kleine veertje dat achter het klepje gemonteerd werd. Kun je dat aanpassen om het klepje beter te doen sluiten?
5. Zijn er in Nederland of Vlaanderen servicepunten voor Corona Old Boy-aanstekers ?
Een boel vragen, ik weet het, maar ze komen allemaal voort uit mijn enthousiasme voor de Old Boy. Ik heb vijfendertig jaar lang lucifers gebruikt: dit is de eerste aansteker die voldoet aan al mijn wensen. Ik zou hem dus graag zo lang mogelijk in goede conditie willen houden.
Oh ja, dit is-ie :