Meningen vragen over je zelfgemaakte pijp

Pijpmakers allerhande, verenigt u!
Massis
Administrator
Contacteer:

Meningen vragen over je zelfgemaakte pijp

Bericht door Massis »

Dit is een topic dat ik vaak heb zien terugkomen bij onze amerikaanse collega's op pipemakersforum. Om stribbelingen in de toekomst te vermijden geef ik jullie nu al vast de goede raad.

Wanneer je in dit forum een nieuwe topic plaatst over je zelfgemaakte pijp, geef dan duidelijk aan wat je bedoeling is.
Iemand die voor de hobby een blokje bewerkt en tot wat rookbaars wil komen, zal graag opbouwende kritiek krijgen met losse meningen.

Als je echter, zoals ikzelf, hoopt om uit te groeien tot een gerespecteerd pijpmaker, wil je vermoedelijk liefst zo eerlijk (hard) mogelijke kritiek. Elk detail is belangrijk en alles moet goed zijn.

Hoewel ik niet denk dat we momenteel absolute experts in ons midden hebben, ben ik er van overtuigd dat we met z'n allen de nodige kritiek kunnen leveren om het niveau van gemaakte pijpen sterk op te krikken.

Aan zij die reageren geldt dan ook de goede raad: houdt rekening met de vraag van de topicstarter. Vraagt iemand om losse meningen naar een eerste pijp, wees dan wat voorzichtig. Vraagt iemand om een professionele mening, ga dan ook gerust in detail.

Alle pijpmakers (in spé), Succes!
Laatst gewijzigd door Massis op 31 mei 2011 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

robby

Bericht door robby »

ik ben het met je eens massis .
maar ik houd het met hobby , ik wil het wel zo perfect mogelijk doen .
uitbouwen als beroep zal er bij mij niet inzitten ( denk ik )

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

je wil dus de harde commentaar, ook al ga je die soms niet leuk vinden? In dat geval wil ik nog wel enkele verbeterpuntjes die ik zie, aangeven bij je laatste pijp :-)

robby

Bericht door robby »

ik vind zowel posetief als negatief goed .
ik bedoel maar dat gelijk je zelf aangeeft.
anderen er niet tegen kunnen , ik zou het jammer vinden als ze daarom niet laten zien wat ze hebben gemaakt .

robby

Bericht door robby »

je zou kunnen zeggen .
als je een eerlijke (harde) mening wil .zowel posetief als negetief ook al is het opbouwend bedoeld
post het dan hier.

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

Lijkt me handiger om dat per topic even aan te geven. Het kan namelijk prima zijn dat je een keertje net wel of net niet zin hebt in harde, eerlijke commentaar :-)

En ik ga er uiteraard vanuit dat iedereen altijd opbouwende kritiek geeft!
Vind je een pijp niet mooi, dan mag je dat gerust zeggen, maar geef dan wel aan dat het om je mening gaat, en wat eventueel verbeteringen kunnen zijn.

robby

Bericht door robby »

ik wacht nog op jou mening .
vuur maar af

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Ik denk dat elke vorm van feedback zinvol is...zolang het maar respectvol wordt gebracht.
Natuurlijk denkt een ieder anders over zijn ontwerp en manier van werken, maar aandachtspunten blijven er altijd. Ben dus erg benieuwd naar de verschillen in denkwijze, ontwerp en montage... Van mijn kant uit alleen al respect.
:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Dirk Claessen

Bericht door Dirk Claessen »

Ik ben benieuwd naar de pijpen die jullie maken.

Massis
Administrator
Contacteer:

Bericht door Massis »

de jouwe kennen we al ;-)

Welkom op ons forum Dirk Claesen! Blij dat we iemand met zulke ervaring op vlak van pijpmaken mogen verwelkomen!

Dirk Claessen

Dank je, Massis.
Kun je geloven dat ik tot voor daarstraks niet eens wist dat forum bestond? In ieder geval een aangename verassing.

Kynikos

Bericht door Kynikos »

Welkom, Dirk! Ik heb al wat van je werk gezien en ik ben zeer onder de indruk!

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

De broer van, naar ik aanneem,... welkom op dit forum, allereerst complimenten voor de pijpen, hele mooie dames mag ik wel zeggen, verder ben ik nieuwsgierig naar je expertise en adviezen hier voor de pijpenmakers in de dop.

Wellicht leuk om je even voor te stellen (voor zover nodig) in het daarvoor bedoelde voorstel-topicje ?!

Veel plezier hier en laat ons veel leren ! :D
Afbeelding

metaltommy

Bericht door metaltommy »

Kun je geloven dat ik tot voor daarstraks niet eens wist dat forum bestond?
ga je broer(tje) een draai om zn oren geven :wink:

welkom alhier :D
Groet,
Tom

Dirk Claessen

metaltommy schreef:
Kun je geloven dat ik tot voor daarstraks niet eens wist dat forum bestond?
ga je broer(tje) een draai om zn oren geven :wink:

welkom alhier :D
Dat heeft hij dan meer dan verdiend. :lol:

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

@Dirk: Een Hartelijk Welkom! Enne... ik ben jaloers op je ruime werkplaats! Ja, je broer heeft een aantal foto's gepost. Mag ik een vraagje stellen. Is de zandstraalcabine die in de hoek staat van HBM? En welke compressor gebruik je daarvoor?

@Massis: Goed commentaar is nooit weg! Maar als je een zelfgemaakte pijp hier post kun je er op wachten dat je ook een hoop onzin terugkrijgt. Op het Duitstalige forum is dit afgeschermd en heb je alleen toegang als je 'pijpenmakers rechten' hebt. Je krijgt dan dus alleen commentaar van collega pijpenmakers. Wat je echt wat aan hebt. Wat ook best 'hard' mag zijn mits correct en opbouwend bedoelt.
http://www.vandaahl.com
You're only young once... but you can be immature forever! (Neil Young)

jarnogab

Bericht door jarnogab »

St Patrick schreef:Ik denk dat elke vorm van feedback zinvol is...zolang het maar respectvol wordt gebracht.
Natuurlijk denkt een ieder anders over zijn ontwerp en manier van werken, maar aandachtspunten blijven er altijd. Ben dus erg benieuwd naar de verschillen in denkwijze, ontwerp en montage... Van mijn kant uit alleen al respect.
Ik kan het zelf niet beter verwoorden.
Groeten,
jarnogab

robby

Bericht door robby »

nogmaals welkom dirk .
je broer verdient inderdaad een draai om de oren.
maar fijn dat je prf gevonden hebt .
en dan nog eens kennis willen delen , gewelig .
ik ben benieuwd wat je van de ineen geprutste creaties vind .
mooie werkplaats heb je , en prachtstukken die je maakt .
veel plezier hier

drfretboard

Bericht door drfretboard »

Vandaahl schreef:@Dirk: Een Hartelijk Welkom! Enne... ik ben jaloers op je ruime werkplaats! Ja, je broer heeft een aantal foto's gepost. Mag ik een vraagje stellen. Is de zandstraalcabine die in de hoek staat van HBM? En welke compressor gebruik je daarvoor?

@Massis: Goed commentaar is nooit weg! Maar als je een zelfgemaakte pijp hier post kun je er op wachten dat je ook een hoop onzin terugkrijgt. Op het Duitstalige forum is dit afgeschermd en heb je alleen toegang als je 'pijpenmakers rechten' hebt. Je krijgt dan dus alleen commentaar van collega pijpenmakers. Wat je echt wat aan hebt. Wat ook best 'hard' mag zijn mits correct en opbouwend bedoelt.

Toekijkers en omstanders kunnen toch naar aanleiding van de topics vragen stellen en toch wel ook commentaar leveren met betrekking tot de esthetiek van de pijpen?

Bart Iron
Moderator

Bericht door Bart Iron »

En misschien worden die ook geïnspireerd tot het maken van een pijp.

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Uiteraard kan dat, anders gaan we de point van dit onderdeel compleet voorbij. Het is niet alleen de bedoeling de leden die er al mee bezig zijn warm te houden. Maar ook degene die er nog niets voor voelden warm te doen lopen.

Iedereen is hier vrij zijn mening te plaatsen...
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

drfretboard schreef:
Vandaahl schreef:@Dirk: Een Hartelijk Welkom! Enne... ik ben jaloers op je ruime werkplaats! Ja, je broer heeft een aantal foto's gepost. Mag ik een vraagje stellen. Is de zandstraalcabine die in de hoek staat van HBM? En welke compressor gebruik je daarvoor?

Toekijkers en omstanders kunnen toch naar aanleiding van de topics vragen stellen en toch wel ook commentaar leveren met betrekking tot de esthetiek van de pijpen?
Graag zelfs! Maar dan wel graag esthetisch verantwoord! :lol:

Nekker
Erelid

Bericht door Nekker »

Vandaahl schreef:
drfretboard schreef:
Vandaahl schreef:*****
Graag zelfs! Maar dan wel graag esthetisch verantwoord! :lol:
Ik vraag me eigenlijk af hoe ver jij eigenlijk staat in de opbouw van je atelier? Kan je me ook nog even de link geven van het onderwerp waarin je beschrijft hoe je een pijp samen hebt gemaakt met een pijpen maker? Dan verplaatst ik deze even naar hier.

Ik ben echt enthousiast, net zoals Massis, over dit nieuwe deel van het forum. Zeker nu met de aanwinst van de heer Claessen! :D
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Dirk Claessen

Re:

Ik vraag me eigenlijk af hoe ver jij eigenlijk staat in de opbouw van je atelier? Kan je me ook nog even de link geven van het onderwerp waarin je beschrijft hoe je een pijp samen hebt gemaakt met een pijpen maker? Dan verplaatst ik deze even naar hier.

Ik ben echt enthousiast, net zoals Massis, over dit nieuwe deel van het forum. Zeker nu met de aanwinst van de heer Claessen! :D

M'n atelier is redelijk goed uitgerust nu. Enkele maanden geleden heb ik nog een grotere draaibank gekocht. Ik droom nog wel van een zwaardere compressor voor het zandstralen.

Ik wou dat ik je die link kon geven, Shaun, maar ik heb helemaal geen beschrijving van een samenwerking met een andere pijpenmaker. :-)

Nekker
Erelid

Re: Meningen vragen over je zelfgemaakte pijp

Bericht door Nekker »

Die vraag was voor Vandaahl bedoeld, Dirk. :D Die heeft namelijk onlangs een pijp van begin tot einde met een bekende pijpenmaker (zijn naam ontglipt me even) gemaakt. Zeer interessante reportage.

Maar van jou zien we ook altijd graag een verhaal hoe jij een pijp van begin tot einde maakt. Zou geweldig zijn... :mrgreen:
Groet, Nekker

Vandaahl
Contacteer:

Bericht door Vandaahl »

wimclaessen

Re:

Bericht door wimclaessen »

Dirk Claessen schreef:
Rustig aan hé, broertje!!

Dirk Claessen

Re: Re:

wimclaessen schreef:
Dirk Claessen schreef:
Rustig aan hé, broertje!!

Wie we hier hebben! Dat kost je een pint in Spanje, kleine broer. Als je tenminste geen draai om je oren wilt. :D
Laatst gewijzigd door Dirk Claessen op 03 jun 2011 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Zo te lezen zit de sfeer er tussen de broers goed in... @Dirk; Zou jij misschien wat foto's, van je werkplaats, hier op het forum willen zetten. Ik ben ook erg benieuwd hoe het er bij jou uitziet... En volgens mij staan deze foto's niet op je site.
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

heerenpijp

Bericht door heerenpijp »

Massis schreef:Dit is een topic dat ik vaak heb zien terugkomen bij onze amerikaanse collega's op pipemakersforum. Om stribbelingen in de toekomst te vermijden geef ik jullie nu al vast de goede raad.

Wanneer je in dit forum een nieuwe topic plaatst over je zelfgemaakte pijp, geef dan duidelijk aan wat je bedoeling is.
Iemand die voor de hobby een blokje bewerkt en tot wat rookbaars wil komen, zal graag opbouwende kritiek krijgen met losse meningen.

Als je echter, zoals ikzelf, hoopt om uit te groeien tot een gerespecteerd pijpmaker, wil je vermoedelijk liefst zo eerlijk (hard) mogelijke kritiek. Elk detail is belangrijk en alles moet goed zijn.

Hoewel ik niet denk dat we momenteel absolute experts in ons midden hebben, ben ik er van overtuigd dat we met z'n allen de nodige kritiek kunnen leveren om het niveau van gemaakte pijpen sterk op te krikken.

Aan zij die reageren geldt dan ook de goede raad: houdt rekening met de vraag van de topicstarter. Vraagt iemand om losse meningen naar een eerste pijp, wees dan wat voorzichtig. Vraagt iemand om een professionele mening, ga dan ook gerust in detail.

Alle pijpmakers (in spé), Succes!
Gister bij meindert geweest, daarvoor nooit over pijpmaken nagedacht,
en zal dat ook niet snel doen, als je ziet, waar je aan begint,
het lijkt zo simpel, maar echte kwaliteit......poef

bovenstaande opmerking laat een hoop fijngevoeligheid zien,
daar van ben ik onder de indruk
en waardeer zo'n wijze houding

Plaats reactie