Tabaks Historisch Museum in Delft

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Tabaks Historisch Museum in Delft

Bericht door robvoorburg »

Vandaag ben ik even in Delft geweest bij Van Renssen. Praatje gemaakt en wat tabak meegenomen.
Toen ik over de meetings in Zutphen, Leerdam, Antwerpen en Bouillon begon, zei ze wanneer er belangstelling is zij het leuk vindt zoiets bij haar in Delft te organiseren.
Wellicht iets om in gedachten te houden om dat op termijn eens te organiseren, opdat we niet aan "meeting-moeheid" gaan leiden.
Naast haar winkel in het mooie centrum is er ook het Tabaksmuseum, dat op afspraak valt te bezoeken.
Dan is daar nog de Poceleinen Flesch, fabriek van Delfts Blauw, verder is in Delft de overleden koninklijke familie bijgezet, maar dat is een beetje dooie boel.
Er valt genoeg te doen dus.
Een hapje eten kan prima in Delft, maar even doorrijden naar Scheveningen en aan zee of de haven iets naar binnen werken is ook een optie.

n.b. mocht iemand naar de Oude Leeuw in Rijswijk willen, dat ligt op 10 minuten met de auto van Delft.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

hmm leuk om te weten. Bovendien hadden wij hier thuis een bezoek aan Delft en/of Gouda in het achterhoofd als uitstap deze zomer - niet dat het al vast stond maar het is toch leuk te weten wat er zo allemaal is en dan is een tabaksmuseum mooi meegenomen.
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Nekker
Erelid
Berichten: 5097
Lid geworden op: 29 jul 2010 21:16
Locatie: Duffel

Bericht door Nekker »

Leuk idee, Rob! Houden we zeker in het achterhoofd.
Groet, Nekker

.°. Het licht schijnt in de duisternis en de duisternis heeft het niet begrepen .°.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7979
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Bericht door Arno »

Leuk idee Rob! Ik kom bijna nooit in deze contreien dus misschien heb ik nu een goed excuus :wink:

Bert van Hell
Berichten: 693
Lid geworden op: 04 jan 2010 22:33
Locatie: Houten

Bericht door Bert van Hell »

Lijkt me een leuk idee, Rob. Het ligt er alleen aan wanneer. Op zondagen ben ik altijd bezet. Een zaterdag moet lukken.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

Eindelijk eens iets in de buurt :D mocht ik op de geplande datum kunnen ben ik zeker van de partij !!
Afbeelding

robvoorburg
Berichten: 12670
Lid geworden op: 18 sep 2010 12:54
Locatie: 's-Gravenhage

Bericht door robvoorburg »

Het is maar een idee. Een datum moet nog worden geprikt. Misschien later in het jaar?

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

robvoorburg schreef:Het is maar een idee. Een datum moet nog worden geprikt. Misschien later in het jaar?
qua eventuele meeting: mag inderdaad zeker later op het jaar plaats vinden
Groeten,
jarnogab

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15086
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Bericht door Eliminator »

De agende van sommige leden slippen wat dicht door de meetings geloof ik :D , misschien na de zomervakantieperiode een dag prikken ?
Afbeelding

Gebruikersavatar
teunis
Berichten: 1495
Lid geworden op: 26 nov 2010 09:21
Locatie: Coevorden

Bericht door teunis »

Misschien zelfs voor volgend jaar, want het Ardennerweekend staat ook nog op de rol.

Als we alle tabaksgerelateerde bezienswaardigheden in 1 jaar proppen, wat moeten we dan volgend jaar doen, behalve een herhalingsrondje :shock:
Wie zoekt naar (een) waarheid, moet durven twijfelen.

Gebruikersavatar
jarnogab
Berichten: 2694
Lid geworden op: 20 feb 2011 16:21
Locatie: Nieuwpoort (Vlaanderen)

Bericht door jarnogab »

teunis schreef:Misschien zelfs voor volgend jaar, want het Ardennerweekend staat ook nog op de rol.

Als we alle tabaksgerelateerde bezienswaardigheden in 1 jaar proppen, wat moeten we dan volgend jaar doen, behalve een herhalingsrondje :shock:
Bierbezienswaardigheden? :D
Groeten,
jarnogab

Plaats reactie