Snuif tabak

voor de sigarenliefhebbers, de tabakspruimers, enz. onder ons
Plaats reactie
FaraoNebur
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2022 10:22

Re: Snuif tabak

Bericht door FaraoNebur »

Ribbon schreef: 13 aug 2022 11:00
Zo te lezen heb je wel een redelijk goed beeld over de verkrijgbaarheid van snuif in dit taalgebied. Volgens mij zijn de Bernards, Hedges etc. echter enkel in andere landen te verkrijgen. Duitsland lijkt me de meest vruchtbare optie aangezien het online aanbod ook o.a deze merken bevat. Het lijkt me dan de kunst binnen een schappelijke afstand een fysieke winkel te vinden die deze merken heeft liggen. Schneiderwind in Aken lijkt een voor de hand liggende optie, al zie ik geen snuif op hun site staan. Wellicht kun je er een mailtje aan wagen.

De snuifmolens in Rotterdam verkochten tot een aantal jaar (?) geleden nog huisgemalen snuif, maar op hun site is daar helaas niets meer over te vinden...
Bedankt, dan ga ik eens bellen naar Schneiderwind. De ene tabakspeciaalzaak kent het wel, de andere heeft er dan weer nog nooit van gehoord. Maar inderdaad, in Duitsland is dat misschien weer net wat anders. Ik lees dat sommige tankstations het hebben :). Maar lukraak overal binnevallen is wel een hele onderneming.

Heel jammer van de snuifmolens. Die had ik graag een keer geproeft. Mij gaat het echt om de geurbeleving. Ik ben namelijk zelf ook bezig met het maken van parfum, en ik zie heel wat interessante ingredienten terugkomen in snuif zoals bergamot, lavendel, roos, wintergroen, sandelhout, ceder, patchouly, koffie, turf, iriswortel,...

FaraoNebur
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2022 10:22

Re: Snuif tabak

Bericht door FaraoNebur »

Wowbagger schreef: 13 aug 2022 11:31 Je zou Linzbach in Düsseldorf eens kunnen bezoeken. Laatste keer dat ik daar was (al wel een hele poos geleden), heb ik daar Celtic Talisman gekocht. Of tevoren even met ze bellen over het huidige aanbod.
Bedankt, dat is het onderzoeken waard. Wel al weer wat verder rijden, maar dat kan ook een uitstapje met het gezin worden :)

FaraoNebur
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2022 10:22

Re: Snuif tabak

Bericht door FaraoNebur »

Arno schreef: 13 aug 2022 12:59 Ahh, snuif, jaren flink genomen. Heb er nog ooit een blogje over geschreven: https://dutchpipesmoker.com/2015/10/31/ ... hat-snuff/

Toen ik het nog nam, ben er eind 2017 mee gestopt, had je nog verschillende Duitse en Engelse webshops die snuif verstuurden. Nu na Brexit en strengere Europese tabakwetgeving doen en mogen die shops het niet meer. Deze shop deed het ooit maar of ze het nog doen.. Eigen risico! https://www.mrsnuff.com In Duitsland lijkt het me dat je nog het meeste kans maakt bij de wat grotere tabakszaken.

Overigens, ik heb nog 1 aangebroken en 2 dichte pakken Schmalzler staan. Als je wil mag je die voor verzendkosten hebben.

Afbeelding
Haha geweldig, ik had je blog inderdaad al gelezen! Heel interessant :)!

Mrsnuff doet het vokgens mij nog, op hun website staan een aantal landen aangegeven waar ze niet meer naar verzenden, maar België staat daar niet bij. Helaas worden sinds enige tijd, alle pakketjes van buiten de eu aan een douane controle onderworpen met bijhorende invoerkosten tot gevolg. Vroeger was dit alleen voor pakketten boven de 100 euro ongeveer. Dus dat blijft toch wel een risico helaas.

Die pakjes wil ik heel graag van je overnemen! Ik ben erg benieuwd naar schmalzler! Is dat gewoon niet geparfumeerde tabak of is dit op basis van varkensvet? Ik kon de juiste vertaling er niet voor vinden, het enige wat ik kon vinden was dat schmalzler het zelfde was als 'smout'!

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Arno »

FaraoNebur schreef: 13 aug 2022 13:45 Die pakjes wil ik heel graag van je overnemen! Ik ben erg benieuwd naar schmalzler! Is dat gewoon niet geparfumeerde tabak of is dit op basis van varkensvet? Ik kon de juiste vertaling er niet voor vinden, het enige wat ik kon vinden was dat schmalzler het zelfde was als 'smout'!
Mooi, PB me maar even je adres als je wil.
Ik vind het zelf een prima bijna-niet gearomatiseerde snuif voor dagelijks gebruik. Heb er heel wat van die pakjes doorheen gesnoven. Dit is wat ik kon vinden, je hebt gelijk met het varkensvet:

Schmalzler, Schmai of Brasil komt vooral veel voor in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het is gemaakt van donkere Braziliaanse tabak en een speciale kruidentabak. De Schmalzler ruikt aards-pittig naar tabak en is nauwelijks extra gearomatiseerd. Deze snuiftabak is grofgemalen en heeft een stevige tot plakkerige, vochtige consistentie. Schmalzler dankt zijn naam aan het varkensvet of reuzel dat vroeger in het snuifje werd verwerkt om het minder stoffig te maken. Het nadeel was dat de snuiftabak na een paar dagen ranzig werd. Tegenwoordig wordt in plaats daarvan etherische olie van tabak gebruikt.
Afbeelding

FaraoNebur
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2022 10:22

Re: Snuif tabak

Bericht door FaraoNebur »

Arno schreef: 13 aug 2022 18:18
FaraoNebur schreef: 13 aug 2022 13:45 Die pakjes wil ik heel graag van je overnemen! Ik ben erg benieuwd naar schmalzler! Is dat gewoon niet geparfumeerde tabak of is dit op basis van varkensvet? Ik kon de juiste vertaling er niet voor vinden, het enige wat ik kon vinden was dat schmalzler het zelfde was als 'smout'!
Mooi, PB me maar even je adres als je wil.
Ik vind het zelf een prima bijna-niet gearomatiseerde snuif voor dagelijks gebruik. Heb er heel wat van die pakjes doorheen gesnoven. Dit is wat ik kon vinden, je hebt gelijk met het varkensvet:

Schmalzler, Schmai of Brasil komt vooral veel voor in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het is gemaakt van donkere Braziliaanse tabak en een speciale kruidentabak. De Schmalzler ruikt aards-pittig naar tabak en is nauwelijks extra gearomatiseerd. Deze snuiftabak is grofgemalen en heeft een stevige tot plakkerige, vochtige consistentie. Schmalzler dankt zijn naam aan het varkensvet of reuzel dat vroeger in het snuifje werd verwerkt om het minder stoffig te maken. Het nadeel was dat de snuiftabak na een paar dagen ranzig werd. Tegenwoordig wordt in plaats daarvan etherische olie van tabak gebruikt.
Heel fijn Arno, ik stuur je in BP. Bedankt ook voor de extra info over Schmalzler. Ik ben erg benieuwd naar het verschil of gelijkenis met de Braziliaanse rapé.

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7982
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Snuif tabak

Bericht door Arno »

FaraoNebur schreef: 13 aug 2022 22:22
Arno schreef: 13 aug 2022 18:18
FaraoNebur schreef: 13 aug 2022 13:45 Die pakjes wil ik heel graag van je overnemen! Ik ben erg benieuwd naar schmalzler! Is dat gewoon niet geparfumeerde tabak of is dit op basis van varkensvet? Ik kon de juiste vertaling er niet voor vinden, het enige wat ik kon vinden was dat schmalzler het zelfde was als 'smout'!
Mooi, PB me maar even je adres als je wil.
Ik vind het zelf een prima bijna-niet gearomatiseerde snuif voor dagelijks gebruik. Heb er heel wat van die pakjes doorheen gesnoven. Dit is wat ik kon vinden, je hebt gelijk met het varkensvet:

Schmalzler, Schmai of Brasil komt vooral veel voor in Zuid-Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Het is gemaakt van donkere Braziliaanse tabak en een speciale kruidentabak. De Schmalzler ruikt aards-pittig naar tabak en is nauwelijks extra gearomatiseerd. Deze snuiftabak is grofgemalen en heeft een stevige tot plakkerige, vochtige consistentie. Schmalzler dankt zijn naam aan het varkensvet of reuzel dat vroeger in het snuifje werd verwerkt om het minder stoffig te maken. Het nadeel was dat de snuiftabak na een paar dagen ranzig werd. Tegenwoordig wordt in plaats daarvan etherische olie van tabak gebruikt.
Heel fijn Arno, ik stuur je in BP. Bedankt ook voor de extra info over Schmalzler. Ik ben erg benieuwd naar het verschil of gelijkenis met de Braziliaanse rapé.
Ik moest opeens denken aan de Zuid-Afrikaanse snuif: Taxi. Heerlijk rustiek spul. En wat blijkt, het wordt verkocht in Nederland door een winkel die allemaal Zuid-Afrikaanse producten verkoopt! https://www.diespens.nl/Webwinkel-Produ ... Snuff.html Nu woon jij natuurlijk in België.. Maar wie weet?
Afbeelding

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Snuif tabak

Bericht door Robbie-san »

Thuis heb ik nog snuif liggen van die molen bij de Kralingse plassen A/P snuif, prima spul in prima conditie, hele pure snuif tabak. Verder nog wat van het geijkte spul Pöschl, Löwen.
Maar ook nog wat pareltjes van SG en naam vergeten!!!

Ik gebruik het nog maar zelden, maar heel af en toe, heel stiekem wil ik nog wel eens testen of de snuif het nog doet :mrgreen:

Oh ja, meestal haalde ik mijn snuif bij het altijd fijne Linzbach!!!
Ad impossibile nemo tenetur

FaraoNebur
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 aug 2022 10:22

Re: Snuif tabak

Bericht door FaraoNebur »

Robbie-san schreef: 14 aug 2022 14:18 Thuis heb ik nog snuif liggen van die molen bij de Kralingse plassen A/P snuif, prima spul in prima conditie, hele pure snuif tabak. Verder nog wat van het geijkte spul Pöschl, Löwen.
Maar ook nog wat pareltjes van SG en naam vergeten!!!

Ik gebruik het nog maar zelden, maar heel af en toe, heel stiekem wil ik nog wel eens testen of de snuif het nog doet :mrgreen:

Oh ja, meestal haalde ik mijn snuif bij het altijd fijne Linzbach!!!

Ik vind het ook wel leuk om er heel wat verschillende te hebben liggen. De een keer wil ik ietd fruitig, de ander keer kruidig :). Eergisteren nog keek ik de film 'Northman', daar hoorde dan voor mij willsons kendal brown bij: rokerig, leerachtig, turf, wat peper en een snuifje bergamot.

Linzbach is een eindje, maar als ze daar meer hebben als de typische pöschls dan kan dat wel eens de moeite zijn :) Bedankt alvast voor je reactie!

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Snuif tabak

Bericht door Robbie-san »

Bij Linzbach hebben ze meer dan het gemiddelde.
Gisteren nog ff gekeken of Grand Cairo van Wilsons of Sharrow Snuff, nog werkte.

Ja, die deed het nog :mrgreen:
Het leek erop of ik vloeibare Wasabi aan het snuiven was,…….
Maar ik was wel gelijk wakker!!!
Deze snuff is absoluut niet voor de beginneling, echt niet!!!!!

Mocht je direct, de signaal overdracht van de neuronen in de frontale cortex willen stimuleren, dan is dit de snuff voor je!!!!
Ad impossibile nemo tenetur

Plaats reactie