Ooit ( 2019 ) een groene Petersons gekocht omdat de soort pijp me goed bevallen was en de collectie wilde aanvullen met zo'n St Patricks day uitvoering . Echter na een paar maal gerookt te hebben verdween het mooie Ierse groen helaas ... De pijp rookt fantastisch maar nooit koop ik nog een gekleurde pijp .
Vind em ongekleurd mooier eerlijk gezegd, maar ja je kocht hem niet voor nix groen. Coating/verf er stukje bij beetje afgesleten of heb je een handje geholpen?
Kan redelijk lezen, tellen en schrijven. Maar heb eigenlijk nergens verstand van. Beter zo dan andersom..
Groen is leuk, ik snap je wel. Al met al wel een mooie pijp.
“In times of change, learners inherit the earth, while the learned find themselves beautifully equipped to deal with a world that no longer exists.”
Eric Hoffer
Gaande weg is door het roken de pijp steeds valer geworden . Het lijkt als of de gekozen beits niet tegen warmte of vocht vanuit de ketel kan . In ieder geval zag je het per rookbeurt overgaan naar bruin . Hoewel de echte bruine Peterson's uit mijn collectie er nog wel goed uitzien .
Zelf ben ik qua kleur niet veranderd , wel in gewicht en andere 50+ verschijnselen...