Peterson sherlock

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
Martijn-Roden

Peterson sherlock

Bericht door Martijn-Roden »

Beste leden,

Een week geleden heb ik een Peterson gekocht. Een sherlock Holmes Mycroft. Best een mooie pijp. Ik vind de steel iets los zitten (maar volgens mij niet te los), sluit ook niet perfect aan op de kop, maar dat is misschien Peterson eigen. Ik las dit vaker op het forum.
Nu vind ik dat p-lip gebeuren wel een dingetje. Het is niet onhandig, maar ik zou zelf kiezen voor een fishtail. Eigenlijk alleen omdat ik het dan beter tussen m’n tanden kan houden.

Nu is de vraag, kan er niet gewoon een ander mondstuk op? Het ziet er niet naar uit dat dit mondstuk specifiek voor deze pijp gemaakt is. Lijkt meer random. Zou Peterson hier iets mee kunnen denken jullie? Of werkt dit niet zo?

Dank!

:sherlock:

Afbeelding

Ametist

Re: Peterson sherlock

Bericht door Ametist »

Hallo Martijn,

Ook hier een Peterson waar van ik dacht dat het mondstuk te los zat. Na een potje of 10 zit hij nu wel goed. Niet te strak, niet te los, eigenlijk perfect. Hou nog even vol, geef de pijp even de tijd om zijn ware aard te laten zien.
Als ik toen al wist wat ik nu weet was ik er waarschijnlijk nooit aan begonnen.

Martijn-Roden

Bericht door Martijn-Roden »

Dank, gaan we doen. Misschien moet ik even wennen aan de p-lip. De 2de keer ging al beter. Misschien inderdaad te voorbarig!

oehoe

Bericht door oehoe »

Ik heb één Peterson en ik ben geen fan van dat raar geplaatste gaatje. Van mij mag ie weg.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie