Het was weer een zeer geslaagde Wuustwezel meeting!! Op de heenweg hebben Jeanet en ik eerst Eelco en zijn hondje Lytse opgepikt op het station. Gezellig kletsend in de auto was het ritje naar Wuustwezel snel voorbij en schoven we aan op het inmiddels al goed gevulde terras van het Posthuis.
Het was weer een fijn weerzien van vrienden! Ik zat er zo eens over na te denken terwijl ik het gezelschap gade sloeg....mooi toch hoe je door zo'n forum en een gezamelijke hobby vrienden maakt. Sommige hechte vriendschappen...sommige misschien wat oppervlakkiger....sommige pas sinds een jaartje, anderen al bijna 14 jaar.....en dat allemaal door een gezamelijke liefde voor pijp en tabak. Ik ben niet zo heel erg bedreven in het maken van vrienden. Ik heb een vriend die ik leerde kennen toen we samen dienden in het Korps Mariniers, een enkele andere vriend...... maar de rest van mijn vrienden, waarvan ik sommigen op hetzelfde niveau als vriend zie als mijn dienstmaatje, heb ik leren kennen in dit fijne clubje van pijprokers. Mooi wat het pijproken mij gebracht heeft door de jaren heen.
Maar nu terug naar de meeting....behalve een fijne club mensen was ook het weer formidabel! De biertjes smaakten perfect, net als de worstenbroden en appelbollen. Ik heb weer fijn bij kunnen praten met velen...helaas niet met iedereen, maar zo gaat dat op zulke dagen. Volgende keer weer een herkansing
De tombola was een succes vond ik, erg leuk hoe spullen van eigenaar wisselden en er op deze manier wat geld ingezameld werd voor een goed doel. Bij voldoende animo stel ik voor dit ook in Heukelum te doen. Laat maar horen wat jullie er van vinden.
Ik had het geluk 2 prijzen te winnen. 1 blikje Holly's Discovery, 1 van mijn favorieten......en daarna een pijp, een leuk poker model waarvan ik de aankondiging tijdens de verloting niet had gehoord.
Na het winnen van de pijp kwam Herwig aka Smoorder aka "dichter des forums" bij me aan tafel zitten. We spraken wat....en plots liet hij me 2 pijpjes zien, waarvan 1 heel bijzonder en origineel, die had namelijk een tabaksketel die in tweeën was gedeeld. Beide delen hadden hun eigen rook kanaal...nooit eerder gezien. Kunstig gemaakt.
Gênant momentje was dat bij mij het kwartje nog steeds niet viel....en ik voel me nog steeds wat ongemakkelijk dat ik het zo laat door had....maar de poker die ik zojuist gewonnen had was dus ook gemaakt door Smoorder!!!
Ik vind het echt bijzonder leuk dat ik de winnaar ben van dit fraaie pijpje! Dit forum is weer een pijpmaker rijker!! En echt, de pijpen die Herwig maakt zien er veelbelovend uit, daar gaan we meer van zien en horen! Ik ga eerdaags beginnen met het inroken en zal verslag doen.
Zoals altijd ging ook deze meeting weer te snel voorbij. Gelukkig hebben Jeanet en ik wat foto's gemaakt. Ik moet ze nog wat bewerken en zal ze later posten. De foto's van de gewonnen pijp plaats ik nu wel gelijk uiteraard!
Ik wil bij deze de organisatie bedanken voor weer een top meeting, en een ieder voor de gezelligheid!!
Op naar de volgende!!! O ja....da's waar ook, werk aan de winkel voor mij

Jullie horen snel van me over de 14de Heukelum meeting!