Natafelen Posthuispaf II 20-05-2023.

Organisatie en verslaggeving van ontmoetingen IRL
TommyLF
Contacteer:

Natafelen Posthuispaf II 20-05-2023.

Bericht door TommyLF »

Tsja omdat ie er nog niet was, dacht maak ik hem maar een keertje ;-)
Hoop niet dat ik onder je duiven geschoten heb, @Paasei ;-) Anders hoor ik het wel...

Tnx aan allen voor het mede gezellig maken van deze dag en ik moet zeggen dat het bijkomstig ook erg leuk was om Geoff zijn 40ste verjaringsdag ietwat op te leuken...

Voldaan dadelijk het mandje in...

En tot een volgende...
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker... :-?

"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK

Wowbagger

Re: Natafelen Posthuispaf II 20-05-2023.

Bericht door Wowbagger »

Letterlijk even natafelen:
Afbeelding
Al bij al een heerlijke dag gehad weer, en dankzij de tombola een mooie pijpentas rijker. Alle betrokkenen enorm bedankt, en hopelijk weer tot volgend jaar!

Paasei

Bericht door Paasei »

langzaamaan weer onder de levenden, de Hoppige blonde was duidelijk ook een Koppige...

Allen, dank voor de aanwezigheid en de mooie dag !
Koninklijke Eikel Des Forums.

bospaffer

Bericht door bospaffer »

Gezellige dag!

Martin Romijn
Contacteer:

Bericht door Martin Romijn »

Het was weer een zeer geslaagde Wuustwezel meeting!! Op de heenweg hebben Jeanet en ik eerst Eelco en zijn hondje Lytse opgepikt op het station. Gezellig kletsend in de auto was het ritje naar Wuustwezel snel voorbij en schoven we aan op het inmiddels al goed gevulde terras van het Posthuis.
Het was weer een fijn weerzien van vrienden! Ik zat er zo eens over na te denken terwijl ik het gezelschap gade sloeg....mooi toch hoe je door zo'n forum en een gezamelijke hobby vrienden maakt. Sommige hechte vriendschappen...sommige misschien wat oppervlakkiger....sommige pas sinds een jaartje, anderen al bijna 14 jaar.....en dat allemaal door een gezamelijke liefde voor pijp en tabak. Ik ben niet zo heel erg bedreven in het maken van vrienden. Ik heb een vriend die ik leerde kennen toen we samen dienden in het Korps Mariniers, een enkele andere vriend...... maar de rest van mijn vrienden, waarvan ik sommigen op hetzelfde niveau als vriend zie als mijn dienstmaatje, heb ik leren kennen in dit fijne clubje van pijprokers. Mooi wat het pijproken mij gebracht heeft door de jaren heen.

Maar nu terug naar de meeting....behalve een fijne club mensen was ook het weer formidabel! De biertjes smaakten perfect, net als de worstenbroden en appelbollen. Ik heb weer fijn bij kunnen praten met velen...helaas niet met iedereen, maar zo gaat dat op zulke dagen. Volgende keer weer een herkansing :wink:
De tombola was een succes vond ik, erg leuk hoe spullen van eigenaar wisselden en er op deze manier wat geld ingezameld werd voor een goed doel. Bij voldoende animo stel ik voor dit ook in Heukelum te doen. Laat maar horen wat jullie er van vinden.
Ik had het geluk 2 prijzen te winnen. 1 blikje Holly's Discovery, 1 van mijn favorieten......en daarna een pijp, een leuk poker model waarvan ik de aankondiging tijdens de verloting niet had gehoord.
Na het winnen van de pijp kwam Herwig aka Smoorder aka "dichter des forums" bij me aan tafel zitten. We spraken wat....en plots liet hij me 2 pijpjes zien, waarvan 1 heel bijzonder en origineel, die had namelijk een tabaksketel die in tweeën was gedeeld. Beide delen hadden hun eigen rook kanaal...nooit eerder gezien. Kunstig gemaakt.
Gênant momentje was dat bij mij het kwartje nog steeds niet viel....en ik voel me nog steeds wat ongemakkelijk dat ik het zo laat door had....maar de poker die ik zojuist gewonnen had was dus ook gemaakt door Smoorder!!! :oops:
Ik vind het echt bijzonder leuk dat ik de winnaar ben van dit fraaie pijpje! Dit forum is weer een pijpmaker rijker!! En echt, de pijpen die Herwig maakt zien er veelbelovend uit, daar gaan we meer van zien en horen! Ik ga eerdaags beginnen met het inroken en zal verslag doen.
Zoals altijd ging ook deze meeting weer te snel voorbij. Gelukkig hebben Jeanet en ik wat foto's gemaakt. Ik moet ze nog wat bewerken en zal ze later posten. De foto's van de gewonnen pijp plaats ik nu wel gelijk uiteraard!
Ik wil bij deze de organisatie bedanken voor weer een top meeting, en een ieder voor de gezelligheid!!
Op naar de volgende!!! O ja....da's waar ook, werk aan de winkel voor mij :mrgreen: Jullie horen snel van me over de 14de Heukelum meeting!

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Robbie-san

Bericht door Robbie-san »

Hij was weer tof!!!
Ik keek er naar uit om WW 2023 bij te wonen, ik was er aan toe zeg maar!!! Even, bij kletsen, een luisterend oor zijn, stilstaan bij zij die ons ontvallen zijn, lachen en fijne tabak roken.

Ik mocht mijzelve gelukkig prijzen met een, inmiddels, well aged JM flake, gewonnen bij de tombola. Heerlijke tabak vindt ik persoonlijk!!
Wat had Jan en consorten, toch heerlijk weer geregeld!!! Dank aan Jan en consorten voor het organiseren van deze dag. Dank aan Peter voor het regelen van de T’shirts,
Dank aan alle aanwezigen voor het speciaal maken van deze dag!!!!

Huzzah
Ad impossibile nemo tenetur

Martin Romijn
Contacteer:

Alvast enkele sfeerbeelden.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GR69

Bericht door GR69 »

Ondanks mijn late aankomst een onwijs gezellige meet gehad. Kameraden gezien die ik gemist had, deze keer niet katjelam...maar voldoende..😄
Kijk uit naar de volgende. En ..ik had bij het inchecken niet opgelet...je bedenkt het niet...dit was mijn kamernummer..😂
Afbeelding
"There are two medicines for all ills: time and silence"
Alexandre Dumas

GR69

Bericht door GR69 »

Afbeelding

Afbeelding
Bijna vergeten. Voor het archief😄
"There are two medicines for all ills: time and silence"
Alexandre Dumas

Martin Romijn
Contacteer:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PietGeniet

Bericht door PietGeniet »

Met een kop koffie en de mooie tamper van MilleLuci die ik won bij de tombola langs me, een Holmer Knudsen met wat 4th Generation 1882 in mijn mond, bezie ik de mooie foto's die al geplaatst zijn. Met veel plezier kijk ik zo terug op de mooie dag van gisteren. Wederom alles perfect georganiseerd door Jan c.s. en ik zie dan ook terug op een zonnige en vooral gezellige dag met allemaal hele fijne mensen.
Ik wil iedereen dan ook bedanken. Wat een mooie club. Het was TOP.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Geoff

Bericht door Geoff »

Heren, dames,
Ik kijk weken op voorhand uit naar de meetings en ook ditmaal zo naar de Posthuispaf. Rustig erheen tuffend miste ik toch m'n kameraad Cipke die even een pauze heeft ingelast aangaande pijproken. Met een beetje geduld komt dat wel terug in orde. :wink: Wou echter toch even zeggen dat je er in gedachte en in het hart zeker bij was!
Aangekomen in het mooie Wuustwezel, bleek ik er sneller te zijn dan ingeschat. Blij te zien dat de motortrekkers Richard en Tamara niet te kloppen waren. Meteen een fijne babbel! Eén voor één kwamen bekende gezichten aan en zoals het spreekwoord het zegt: hoe meer zielen er waren, hoe meer vreugd er was.
Plots werd daar om stilte geroepen. Onze beste Robbie-san nam het woord en liet ons even stilstaan bij onze vrienden die ons allen ontvallen zijn op zo'n korte tijd. Het bleef nog even hangen in men hoofd en was nog op zoek naar mijn glas dat ik in eer van hen wou heffen, toen plotseling Rob het over een andere boeg gooide. Mijn vrouwtje had zonder mijn weten Rob een berichtje gelaten om me in mijn onderbroek -excuseer, ik bedoel de bloemetjes :mrgreen: - te zetten met mijn 40ste verjaardag. Ik stond perplex, wat verlegen, wat te draaien. In zo'n situaties weet ik me niet echt een draai te geven. Enfin, ik was helemaal het noorden kwijt terwijl er werd gezongen, ik fijne cadeaus kreeg en felicitaties alom. Heren, dames, 40 is al zo'n speciale verjaardag, maar jullie hebben hem onvergetelijk gemaakt voor me! Hartelijk dank aan jullie allemaal, in het bijzonder voor Rob!
Ik heb met velen van jullie kunnen spreken, de één al wat langer dan de andere, maar geen van allen zo lang als ik zou willen. Je kent het wel: tempus fugit. Het gezelschap, de tombola, de humor, de samenhorigheid,... het vloog voorbij. De band nogmaals aangehaald, genietend van de warmmenselijkheid die deze zo diverse groep voor elkaar overheeft onder de gemeenschappelijke hobby van het pijproken! Prachtig!!! Trots dat ik van deze groep deel mag uitmaken. Bovendien kan ik dat nu aan de wereld laten zien met nieuwe T-shirts en polo's waar Peter voor gezorgd heeft! :lol: Peter, bedankt!
Tot slot zou ik Jan, Dirk en iedereen uit de organisatie die ik nu nog vergeet willen bedanken om het weer op punt te zetten! Top! =D> Ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg dat er toch telkens weer naar deze meetings uitgekeken wordt!

Bedankt allen!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Mooi pictuuures! Rob, mooie pose en je hebt een zeer verlichte straal van boven ergens op je!
Heerlijk om te zien, boek en Tamperd goed terecht gekomen!
Tot in het Heukelemse of tussendoor.
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

GR69 schreef: 21 mei 2023 11:02 Ondanks mijn late aankomst een onwijs gezellige meet gehad. Kameraden gezien die ik gemist had, deze keer niet katjelam...maar voldoende..😄
Kijk uit naar de volgende. En ..ik had bij het inchecken niet opgelet...je bedenkt het niet...dit was mijn kamernummer..😂
Afbeelding
:lol: :lol: :lol:

Affin, het was inderdaad heel gezellig! Wat gekletst met nieuwe en oude gezichten, zalig weer, leuk! Voor mij een van de beste WW edities. Eerbetoon aan de overledenen, de tombola en de verjaardag van Geoff waren mooi. Johnny en ik zijn ook eigenlijk tot bijna het laatst gebleven (ik wilde er eerst wat vroeger tussenuit piepen maar dankzij Johnny gelukkig toch gebleven). Jan bedankt weer voor de organisatie, de uitbater van Café ’t Posthuis voor de locatie en drankjes en Johnny voor het rijden! Het was raar eerst Mark niet te hoeven ophalen maar ja, het is helaas wat het is.
Afbeelding

ikpatje

Bericht door ikpatje »

Buiten het hoofdonderwerp : de pijp valt mij nog iets op , de baarden in alle maten en vormen waren er goed vertegenwoordigd :-)

oehoe

Bericht door oehoe »

"Al die deftige pijpkens smoren, moeten mannen met baarden zijn!" aldus in 't lied Kaap'ren Varen.

De vlag tot op 't borstbeen is er hier af overigens.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Alles is al gezegd maar bevestig het graag, leuk gezelschap, lekker pilsje, prima geregeld allemaal weer, zoals we eigenlijk gewent zijn van Jan en zijn team, wederom bedankt.

@ de shirtdragers, heel erg graag gedaan, check het shirt topic nog even want mogelijk heb ik, ofwel de drukker, iets fout gegaan.
Mocht iemand een te grote polo hebben ontvangen meldt me dat even alsjeblieft !

@ Jorg, bedankt voor de veilige rit :wink:

En een voor mij bijzonder momentje is toch altijd even een babbeltje met mijn Vlaamse vriendinnetje Miep, kus kanjer !
Afbeelding

Robbie-san

Bericht door Robbie-san »

Ik had nog wat visueel materiaal van zaterdag:
Afbeelding

Heel veel cooler worden ze niet meer gemaakt tegenwoordig!
Ad impossibile nemo tenetur

Meester W

Bericht door Meester W »

Fijn te lezen dat het geslaagd was.

En een Proficiat voor de jarige G.
I wasn’t born to follow..

Kiske

Bericht door Kiske »

Goed om te zien dat het wederom een geslaagde meeting is!

Proficiat voor Geoff!

Maar zie ik het nu goed dat onze Undertaker zijn haren verloren is?

Martin Romijn
Contacteer:

En nog een paar.....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Kiske schreef: 22 mei 2023 21:44 Goed om te zien dat het wederom een geslaagde meeting is!

Proficiat voor Geoff!

Afbeelding

Denk het wel he? :mrgreen: Na al die jaren aankijken tegen mijn schitterende kale kop heeft hij eindelijk het wijze besluit genomen.
Afbeelding

Martin Romijn
Contacteer:

Arno schreef: 23 mei 2023 09:27
Kiske schreef: 22 mei 2023 21:44 Goed om te zien dat het wederom een geslaagde meeting is!

Proficiat voor Geoff!

Afbeelding

Denk het wel he? :mrgreen: Na al die jaren aankijken tegen mijn schitterende kale kop heeft hij eindelijk het wijze besluit genomen.
Als jij dan nu ook even je baard laat staan.......

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Martin Romijn schreef: 23 mei 2023 09:35

Proficiat voor Geoff!

Afbeelding

Als jij dan nu ook even je baard laat staan.......
Afbeelding
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

AH, liefhebber van Luis Royo zie ik, geweldig artiest met een geweldige smaak, tat van op mijn been staan, mooie prenten !!
Afbeelding

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Eliminator schreef: 23 mei 2023 14:36 AH, liefhebber van Luis Royo zie ik, geweldig artiest met een geweldige smaak, tat van op mijn been staan, mooie prenten !!
Yup, heb er nog meer hangen hier op mijn werk/hobby kamer :mrgreen: Onder in de woonkamer mochten ze niet van mijn vriendin.. :roll:
Laat die tattoo eens zien, ben benieuwd :)
Afbeelding

Kiske

Bericht door Kiske »

Proficiat voor Geoff!

Afbeelding

Ben ik nu de enige die hem op een bebaarde Joran van der Sloot vind lijken?

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Kiske schreef: 22 mei 2023 21:44 Maar zie ik het nu goed dat onze Undertaker zijn haren verloren is?
Ja, sommige dingen zijn soms onvermijdelijk...
Kiske schreef: 23 mei 2023 16:54 Ben ik nu de enige die hem op een bebaarde Joran van der Sloot vind lijken?
Denk dat het dan de hoogste tijd is om dat eens in levende lijve te aanschouwen, dan ziet het er echt wel wat anders uit :lol: Tot in Heukelum? ;-)
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Kiske

Bericht door Kiske »

Ik kan dat helaas niet toezeggen Johnny.

Goed om te zien dat je het naar je zin hebt!

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Kiske schreef: 23 mei 2023 21:14 Ik kan dat helaas niet toezeggen Johnny.
Begrijpelijk Kees, maar weet dat je gemist wordt op de meetings. No pressure verder natuurlijk.
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Plaats reactie