sniper

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sniper
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2023 09:40

sniper

Bericht door sniper »

Mijn naam is Jerry van Goor en ik woon in Hoogeveen.
Ik merk de laatste jaren dat de maatschappij behoorlijk veranderd is, er is meer angst en alles is geconcentreerd op veiligheid. Ondertussen moeten we wel mee in de "ratrace" en waar blijft onze tijd? We krijgen het niet meer terug. Voor je het weet heb je alleen maar hard gewerkt, enorm ingezet voor je veiligheid en gezondheid en dan ga je alsnog "de pijp uit". Ik denk dat we het allemaal wat genuanceerder mogen nemen en onze (voor)oordelen even goed onder de loep nemen tijdens een mooi overpeinsmoment.
Nu denk ik dat het beoefenen van de kunst "pijproken" ons kan helpen. De genoten tijd, het observeren, overpeinzen, proeven, ruiken en gewoon zitten en genieten van iets kleins zoals een pijp maakt ons stabiel, tevreden en nieuwsgierig.
Overigens, naar mijn mening, is pijproken echt wel een mannelijke activiteit. Al het mannelijke lijkt ook steeds meer verbannen in onze maatschappij.
Al met al het pijproken trok mij, aan de ene kant een verdieping, genieten (slowing down the time) en aan de andere kant ook iets rebels.

Ik hoop veel van jullie te mogen leren en wie weet samen een keer een pijpje op te steken.

Vriendelijke groet,

Jerry
“I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgment in all human affairs.” Einstein

Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 7978
Lid geworden op: 24 aug 2010 14:14
Locatie: Olst
Contacteer:

Re: Jerry

Bericht door Arno »

Hallo Jerry, welkom hier! Misschien ben je wel een verre neef van me 😄 Groeten van Arno van Goor.
Afbeelding

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1392
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Jerry

Bericht door George Bertram »

Hallo Jerry,
Van harte welkom op het forum, waar vooral mannen met elkaar overleggen over het pijproken, maar zeker ook vrouwen deelgenoot zijn van deze passie.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 196
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: Jerry

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom kerel

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2726
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Jerry

Bericht door oehoe »

'n Hartelijk welkom.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Jerry

Bericht door Robbie-san »

Welkom op dit forum.
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1622
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Jerry

Bericht door GR69 »

:D welkom.
Hoogeveen is niet zo ver weg.
Mocht je behoefte hebben ben je van harte welkom om eens samen een pijp te stoppen.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6378
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Jerry

Bericht door Wowbagger »

En nog een warm welkom!

Gebruikersavatar
sniper
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2023 09:40

Re: Jerry

Bericht door sniper »

Bedankt voor de reacties heren, ik voel me welkom. Fijn dat iedereen welkom is, respect voor de kunst en elkaar.
Jammer dat het tabak zo duur is, verschilt de helft met DLD.

Weet iemand ook of je in Meppen/Emlicheim mooie tabak kunt kopen?
“I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgment in all human affairs.” Einstein

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 548
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Jerry

Bericht door Jozef »

Hoi Jerry.
Hartelijk welkom.
Gegroet Jozef
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Jerry

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.

Wil wel even vermelden dat hier ook dames van het pijproken genieten dus hier is het roken van de pijp gender neutraal.
Hoewel…..een pijp wordt hier vaak geduid met vrouwelijkheid.
Waarom, ik zou het niet weten.😀
Afbeelding

Johan86
Berichten: 419
Lid geworden op: 04 mei 2020 17:05
Locatie: Nijkerk

Re: Jerry

Bericht door Johan86 »

Van harte welkom

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1585
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Jerry

Bericht door Geoff »

Een warm welkom, Jerry!
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

PietGeniet
Berichten: 718
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

Re: Jerry

Bericht door PietGeniet »

Van harte welkom op dit mooie forum :sherlock:
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1118
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: Jerry

Bericht door Chris »

Welkom Jerry! Pijproken kun je inderdaad wel zien als een meditatieve bezigheid. In het hier en nu zijn, de geest wat ophelderen en reflecteren..

Behalve dan als je een pijp rookt met tabak hoog in Nicotinegehalte. Dan is het maar hopen dat je makkelijk even horizontaal kunt gaan om ervan bij te komen ;)

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Jerry

Bericht door NoneNicer »

Welkom Jerry!

Op je profielfoto is een Corncob pijp te zien, welke heb je geregeld? Ik ben benieuwd naar de vorm/stijlnaam en verder even alert omdat er ook slechte imitaties te koop zijn. Via een grote online marktplaats in Azië worden deze aangeboden die schadelijk zijn voor de gezondheid in het slechtste geval en in het beste geval van een minder duurzaam (qua pijproken) soort mais is gemaakt. Deze branden snel door.

Waarmee ben je aan de slag qua pijptabak?

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1622
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Jerry

Bericht door GR69 »

NoneNicer schreef: 02 mei 2023 16:14 Welkom Jerry!

Op je profielfoto is een Corncob pijp te zien, welke heb je geregeld? Ik ben benieuwd naar de vorm/stijlnaam en verder even alert omdat er ook slechte imitaties te koop zijn. Via een grote online marktplaats in Azië worden deze aangeboden die schadelijk zijn voor de gezondheid in het slechtste geval en in het beste geval van een minder duurzaam (qua pijproken) soort mais is gemaakt. Deze branden snel door.

Waarmee ben je aan de slag qua pijptabak?
Die laatste hebben ze als mandjespijp, bij de kassa, bij Hajenius liggen. Kosten niks, leuk voor nood, mijn geval, niet voor keeps.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
sniper
Berichten: 25
Lid geworden op: 30 apr 2023 09:40

Re: Jerry

Bericht door sniper »

NoneNicer: Bedankt voor je bericht en het voor de zekerheid checken, dat wordt zeker gewaardeerd!
Ik heb de Corn Cob aangeschaft bij een erkende shop in Utrecht: "De Oude Tijd". Deze zaak kan veel meer geld verdienen op basis van hun vakmanschap dan afdingen op de Corn Cob's ;-)

Het is een: Missouri Corn Cob Maïs pijp Bent.

Desalniettemin zie ik je reactie met belangstelling tegemoet!
“I believe that pipe smoking contributes to a somewhat calm and objective judgment in all human affairs.” Einstein

BelgianGourmand
Berichten: 64
Lid geworden op: 07 jan 2023 11:38

Re: Jerry

Bericht door BelgianGourmand »

Welkom, Jerry.
Pijproken is inderdaad een mooie vorm van antidotum, misschien zelfs van verzet, tegen onze dolgedraaide samenleving.

Dat we ze nog lang mogen smoken!

Gebruikersavatar
NoneNicer
Berichten: 1304
Lid geworden op: 23 jan 2016 22:46
Locatie: Lisse

Re: Jerry

Bericht door NoneNicer »

jerryvangoor schreef: 02 mei 2023 21:34 NoneNicer: Bedankt voor je bericht en het voor de zekerheid checken, dat wordt zeker gewaardeerd!
Ik heb de Corn Cob aangeschaft bij een erkende shop in Utrecht: "De Oude Tijd". Deze zaak kan veel meer geld verdienen op basis van hun vakmanschap dan afdingen op de Corn Cob's ;-)

Het is een: Missouri Corn Cob Maïs pijp Bent.

Desalniettemin zie ik je reactie met belangstelling tegemoet!
De Oude Tijd is een bekende, zelf ook meermalen wat aangekocht daar. Is daarom een prima product naar verwachting.

Veel plezier er in elk geval mee!

Plaats reactie