Bruyère.

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2722
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Bruyère.

Bericht door oehoe »

Ik zag en hoorde op Youtube dat met name Salvinelli de "noodklok" heeft geluid over 't gebrek aan Bruyère en met name de grotere afmetingen daarvan waardoor ze zich genoodzaakt zien de prijs van hun pijpen flink te verhogen. Wat weten en denken onze meesters in 't vervaardigen van pijpen (Martin en Nick) over dit vermeende gerucht?
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Bruyère.

Bericht door Pieter »

Mijn persoonlijke gedachte zou zijn dat bij een fabriek als Savinelli de prijs van de grondstoffen een grotere rol in de stuksprijs speelt dan bij een pijp van een ambachtelijke maker, die er toch een stuk meer manuren in heeft zitten vaak.

Dat neemt niet weg dat toenemende schaarste op de markt mogelijk wel tot minder aanbod kan gaan leiden op de lange termijn.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4026
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Bruyère.

Bericht door Martin Romijn »

Ik heb er nog niets over vernomen.
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2722
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Bruyère.

Bericht door oehoe »

Martin Romijn schreef: 25 feb 2023 19:56 Ik heb er nog niets over vernomen.


Volgens de vlog leek 't dan ook meer op 'n marketingstrategie van Salvinelli om de prijzen fors te verhogen. Mogen we nog vele mooie pijpen van Romijn zien verschijnen derhalve. Ik kijk uit naar de eindpresentatie van 't huidige project.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie