Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Online
Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door Jozef »

Beste forumleden.
Nu weet ik niet of dit al eerder is besproken hier,maar loop al een tijdje met een ideetje rond,en wil dit toch met jullie delen.
Het idee... ? een soort PRF ruilbank tabak ( gemakshalve deze naam)
Ik lees veel hier ,over geuren en smaken van tabakjes, wat mij zéér interesseerd. ( of wat ik fijn zou vinden of eens zou willen proberen te roken) Ik ben getriggerd in dit idee, door een forumlid die mij eens een sample stuurde van" oud Brugge" . Vandaar dit idee.
Wat mij toch verder speelde in dit idee, dat iedereen een persoonlijke mail hier heeft op PRF.
Mocht iemand een sample hebben (of aanbied) om eventueel te ruilen, zat ik te denken om een PM naar die persoon te sturen en je adregegevens te wisselen.
Hoe verder te ruilen?
Je stuurt een zelf geadresseerde enveloppe,in een enveloppe ,met postzegel,naar de aanbieder. ( ook wel SAE genoemd) Self Adressed Enveloppe.
Deze hoeft het sample'tje maar in enveloppe te doen in je zelf geadresseerde enveloppe met postzegel , en deze weer op de brievenbus te doen.
Terug naar het begin.
Nu heb ik zelf niets te ruilen, (helaas) maar zou dit idee een aanzet kunnen zijn om elkaar te helpen om meer over tabak te weten te komen ? en wat men fijn vind om (eens) te roken ?
Uiteraard zullen er meer vragen zijn, maar dit was zomaar even een los ideetje van mij.
Mochten er leden zijn om dit idee verder uit te voeren, ga gerust u gang !
Ik wens u een genoeglijke dag toe,
Gegroet
Jozef
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door The_Undertaker »

Doet een klein beetje denken aan de doorgeefdoos, welke helaas een stille dood is gestorven wegens tegenvallende resultaten.. maar er zijn altijd leden bereid om samples van het een of ander te sturen. Was daar geen topic voor?
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door Deadl0ck »

The_Undertaker schreef: 15 jan 2023 18:44 Doet een klein beetje denken aan de doorgeefdoos, welke helaas een stille dood is gestorven wegens tegenvallende resultaten.. maar er zijn altijd leden bereid om samples van het een of ander te sturen. Was daar geen topic voor?
Correct, op de marktplaats voor tabak...
viewtopic.php?t=2112
Groet, Mark

Online
Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door Jozef »

Oké...een berichtje uit 2009...Nu snap ik waarom ik dit over het hoofd heb gezien..
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
The_Undertaker
Administrator
Berichten: 8807
Lid geworden op: 22 nov 2012 17:37

Re: Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door The_Undertaker »

De sampleruil lijkt nog alive and kicking, recente berichten in 2022 :) Waar ben je benieuwd naar? Ongetwijfeld staat er her en der wat open 😁
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Online
Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door Jozef »

Als ik het voortouw mag nemen..?
Zeker iets zoets ! Vanille, caramel, maar zeker ook iets fruitigs. Denk dan aan kersen, aardbei of iets dergelijk. Ook inmiddels sample van Old Brugge geprobeerd, deze viel ook zeker in de smaak.👍👍
Non, Je Ne Regrette Rien

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1183
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door Pieter »

Hoi Jozef,

Ik raad je aan om eens een keer naar een van de PRF-meetings te komen. Een ideale plaats om heel snel veel nieuwe tabakken te leren kennen als je nog een beetje aan het zoeken bent.

Ik zou graag met je een keer een proeverij ondernemen aangezien een rit naar Budel vanuit Den Bosch nou ook weer niet heel erg ver is, maar helaas lijkt het erop dat onze smaken nog al ver uit elkaar liggen. Eigenlijk alles wat je in je voorbeeld noemt is voor mij onverteerbaar duivelskruid...
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door Deadl0ck »

Jozef schreef: 15 jan 2023 21:15 Oké...een berichtje uit 2009...Nu snap ik waarom ik dit over het hoofd heb gezien..
2009 is de registratie datum van de eerste poster in het topic... het eerste bericht in het topic is van 2011, het meest recente bericht, 14 pagina's verder, is van augustus 2022. Maar het is een belangrijk topic, en staat dus vastgeplakt bovenaan in het marktplaats voor tabak.

Helaas is alles wat ik open heb qua zoet werk al een paar jaar open, en daardoor, zoals aromatics doen, minder van kwaliteit dan net vers open. dus veel verder met samples kan ik je ook niet helpen.
Groet, Mark

Gebruikersavatar
Tirman
Berichten: 221
Lid geworden op: 01 feb 2021 19:36

Re: Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door Tirman »

Stuur maar… zo een enveloppe.. ik stuur hem wel terug. Via pb verder?

BelgianGourmand
Berichten: 66
Lid geworden op: 07 jan 2023 11:38

Re: Idee ?..een ruilbank tabakjes ?

Bericht door BelgianGourmand »

Leuk idee. Stuur maar een pm'etje!

Plaats reactie