Cornell & Diehl - Burley flake #2

Bericht plaatsen:
[merk] - [type]
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ribbon
Berichten: 4212
Lid geworden op: 29 mar 2010 19:45
Locatie: Goeree-Overflake

Cornell & Diehl - Burley flake #2

Bericht door Ribbon »

Burley flake #2
--------------------------------------------------------------------------------------------
Merk: Cornell & Diehl
Blender/ fabriek: Cornell & Diehl
Blend type: Burley gebaseerd
Ingrediënten: Burley, Kentucky, Virginia
Toegevoegde smaken: Geen
Snede: Flake
Verpakking: 2 oz. blik
Land: VS
Productie: verkrijgbaar

https://www.tobaccoreviews.com/blend/35 ... ey-flake-2

Afbeelding

Inmiddels zijn er vijf Burley flakes van C&D op de markt. Nummertje vijf ligt hier nog even op het juiste moment te wachten. Nummer drie is toch wel een min of meer vaste waarde die ik eens in de zoveel tijd met plezier rook. Deze derde in de serie is al redelijk stevig qua nicotine, maar de #2 (die ik in Wuustwezel van SKE kreeg) doet daar nog een schepje bovenop. Voor mij betekent dit rustig roken in een kleine ketel. Dit blijkt niet alleen de juiste manier om niet zachtjesaan steeds witter weg te trekken, maar ook de subtiele smaaknuances komen beter naar voren. Sneller puffen levert een vlakke, weinig boeiende smaak op.

Het gaat hier om een natuurlijke blend met weinig fratsen of verrassingen. Vooral Burley dus, met wat kleinere hoeveelheden Virginia en Kentucky voor de 'vorm'. Eenvoud troef dus. De snede is zoals vele andere C&D's ook worden gepresenteerd; vrij dikke, losse (gebroken) flakes.

Ik kan me goed voorstellen dat hij voor velen te eenvoudig en saai is, zeker gezien de minder heftige en smaakvollere blends in deze serie. Mijn voorkeur zal voorlopig in ieder geval uitgaan naar de #3, al is nummertje twee zeker geen slechte blend.
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Orlik Bull's Eye (2014), John Patton - Storm Front (2019)

Plaats reactie