PietGeniet

Voor dat broodnodige 'ons-kent-ons' gevoel...
Plaats reactie
PietGeniet
Berichten: 710
Lid geworden op: 10 apr 2022 21:37
Locatie: Dessel

PietGeniet

Bericht door PietGeniet »

Beste Forumleden,

Mijn naam is Peter, PietGeniet op het Pijprokersforum. Ik ben in april 2022 lid geworden van het forum en zal me even voorstellen.

Ik ben geboren en getogen aan de Nederlandse kant van de Belgisch/Nederlandse grens, ben 20 jaar geleden naar België verhuisd en woon nu in Dessel. Nog steeds in de buurt van de grens, maar nu dus aan de Belgische zijde.

Ik ben op een leeftijd gekomen dat ik van mijn pensioen mag genieten.
Vroeger, zo’n 40 jaar geleden was ik actief pijproker, maar ben er toen mee gestopt. Waarom weet ik eigenlijk zelf niet meer, maar ik denk wegens tijdgebrek om in alle rust van een pijpje te genieten. Het bloed kruipt waarschijnlijk waar het niet gaan kan en dus heb ik zo’n anderhalf jaar geleden weer twee pijpen gekocht, een Big Ben en een Peterson. Ik kocht daarnaast ook wat tabak en wat andere benodigdheden en begon aan een nieuwe verslaving.
De tabak, Clan, die kende ik nog van vroeger, maar bij nader inzien beviel me die niet echt goed. Dus kocht ik nog wat Winslow no.1 en Harlekin en dat beviel me al beter.

Ik kreeg weer plezier in het pijproken, kocht nog een Winslow Crown en een Stanwell en begon me er steeds meer in te verdiepen. Op YouTube zag ik de filmpjes van het fenomeen Janneman en werd vervolgens lid van het Pijprokersforum.

Vervolgens schreef ik me in voor de bijeenkomst in Wuustwezel, had daar een gezellige babbel met verschillende leden en een bijzonder fijne middag. Daar veel gehoord over allerhande pijpen en tabaksoorten en ik heb daar dankzij enkele gulle medeleden kennis gemaakt met o.a. de Brullende Leeuw, Genietmoment, Latakia en nog meer van dat lekkers.

Ik kan ondertussen wel zeggen dat ik er een echte hobby bij gekregen heb. Ik ben eigenlijk nog een complete leek, maar heb veel plezier van mijn pijpen en het pijproken. Lees er veel over en loop regelmatig een tabak- en pijpenzaak binnen. Familie van me woont in de buurt van Miltenberg (D) en per toeval ontdekte ik daar Falkum Miltenberg, een mooie zaak met een schitterende voorraad pijpen. Vorige week was ik daar weer eens en heb ik daar nog een mooie Deense Stanwell, een Winslow en een pijp van Frank Jacob gekocht. In Duitsland kocht ik dan onder andere meteen ook wat Brullende Leeuw, Genietmoment, Janneman Flake en HU Port Virginia. Een beetje voorraad kan geen kwaad met de steeds stijgende prijzen en naar het schijnt wordt de tabak alleen maar beter als de verpakking dicht blijft.

Ondanks dat ik nog zo goed als alles over pijproken moet leren, heb ik inmiddels toch al een (voor mijn doen tenminste) mooi voorraadje pijpen in huis. In mijn kast staan nu pijpen van Amorelli, Ashton, Big Ben, Caminetto, Design Berlin, Dunhill, Fiamma di Re, Frank Jacob, Peterson, Damiano Rovera, Savinelli, Stanwell, Talamona, Vauen, en Winslow.

Van Damiano Rovera en van Stanwell heb ik verschillende pijpen die ik voorlopig nog te mooi vind om ze te gebruiken. Daar geniet ik nog elke dag van door ze te bekijken. Hoe mooi kan het toch zijn om zo’n kunstwerkje alleen al vast te houden en te bewonderen.

Vele groeten van een elke dag genietende en bijlerende pijproker.
Wie het kleine niet eert is het grote niet weert.

Robbie-san
Berichten: 2084
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: PietGeniet

Bericht door Robbie-san »

Welkom op dit mooie forum!!!!
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Chris
Berichten: 1119
Lid geworden op: 19 feb 2015 21:30
Locatie: Tilburg

Re: PietGeniet

Bericht door Chris »

Welkom! Mooie introductie van de herontdekking van je hobby. Veel plezier ervan

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: PietGeniet

Bericht door GR69 »

Welkom. Al een hele verzameling. Mooi.
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Online
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2751
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: PietGeniet

Bericht door oehoe »

Welkom! Zoals al eerder vermeld heb je 'n inmiddels toch wel indrukwekkende collectie pijpen. Geniet ze.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15122
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: PietGeniet

Bericht door Eliminator »

Welkom
Afbeelding

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1590
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: PietGeniet

Bericht door Geoff »

Na een welkom in WW in real life, nu ook een zeer digitaal welgekomen! :lol:
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
Meester W
Berichten: 1803
Lid geworden op: 28 jan 2014 15:39

Re: PietGeniet

Bericht door Meester W »

Welkom!
I wasn’t born to follow..

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4017
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: PietGeniet

Bericht door Martin Romijn »

Welkom!
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Wil van suske
Berichten: 199
Lid geworden op: 07 nov 2017 19:04

Re: PietGeniet

Bericht door Wil van suske »

Hartelijk welkom

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14897
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: PietGeniet

Bericht door Bommel »

En weer een welkom.
Afbeelding

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: PietGeniet

Bericht door George Bertram »

Van harte welkom Piet.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Jozef
Berichten: 543
Lid geworden op: 17 jun 2022 18:08
Locatie: Budel (Noord Brabant) NL

Re: PietGeniet

Bericht door Jozef »

Welkom Piet !
Non, Je Ne Regrette Rien

Plaats reactie