Mac Baren tabakken

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
DaLoona
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 mar 2022 21:23
Locatie: Nijmegen

Mac Baren tabakken

Bericht door DaLoona »

Goedendag mede forum gebruikers en pijprokers,

gewoon even een post omtrent mijn bevindingen in mijn zoektocht naar lekkere tabak.

Ik ben nu aangekomen bij Mac Baren tabak. Ik wilde graag de classic amber maar die heb ik nog niet kunnen vinden, wel bij de Oude Tijd staat ie in het assortiment, maar hij is niet leverbaar op dit moment, ik heb daarom maar wat andere genomen. Te weten: Black Ambrosia, Scottish Blend en de "gewone" classic.

De Scottish Blend is ene met een licht aroma, welk je (of in ieder geval ik) pas na enkele pijpen begint te merken en ik vind het wel een aangename tabak voor zo nu en dan. Ik kan nu nog niet echt meer vertellen dan dat er een hint van vanille en caramel in zit, hij heeft een wat neutrale, tabakgeur, roomnote, Zodra de smaak wat verder ontwikkeld is kom ik hier op terug.

De Black Ambrosia ben ik nu echt aan verknocht. Een mooie zwarte tabak, met een heerlijk aroma van donkere chocola met een vleugje vanille en een lekkere roomnote welk licht zoetig is. Met een goede kop koffie is deze tabak een waar genot.

De Classic ruikt in de verpakking heerlijk, maar als ik hem rook is ie wat chemisch van smaak en geeft snel een tongbite. Misschien ligt het aan mij en ik heb hem nog niet opgegeven en wellicht dat ook die zich moet ontwikkelen, maar ik ben er bang voor. De roomnote daarentegen is weer wel lekker zoet, en plezant om te ruiken.

Ik heb verder een klein tabakzaakje annex lotto kantoor gevonden hier niet ver vandaan in Goch, waar ik bijna alle soorten pijp tabak kan bestellen voor zeer schappelijke prijzen. Mocht iemand interesse hebben geef ik graag het telefoonnummer door.
Certified nutcase since 1974

- Chacom Custom 920
- Chacom Saint Claude 43
- Chacom L'Essard 268

Plaats reactie