Sinaasappel.

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2721
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

De lokale medicijnvrouw vond dat ik iets meer vitamines in de vorm van groente en fruit tot me dien te nemen. Op mijn repliek dat deze ook via pillekes van de drogist tot zich te nemen zijn had ze geen antwoord paraat verder.

Sinaasappel. Bij ons in Nederland beneden de grote rivieren net als bij de Vlamingen bekend als appelsienen. Heeft er iemand 'n tip wat 'n goede aromatische en zoete tabak zou kunnen zijn met de voornoemde smaak?

Ik rook zo nu en dan iets met kersen. Voor 'n keer of wat leuk maar dan wel je er wel weer even klaar mee. 't Zal bij de appelsien niet anders zijn maar toch.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 372
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Sinaasappel.

Bericht door Beginneling »

Reiner long flake heeft in de verte een heel licht sinaasappel smaakje maar is geen aromaat gaat niet aan de eis voldoen vrees ik

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2721
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

Wie weet. Bedankt voor de suggestie in ieder geval.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain


Gebruikersavatar
Lonny
Berichten: 1111
Lid geworden op: 07 feb 2014 15:28
Locatie: Luxemburg

Re: Sinaasappel.

Bericht door Lonny »


Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2128
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Sinaasappel.

Bericht door Deadl0ck »

Bibo van Dan pipe.
Groet, Mark

Henricus
Berichten: 275
Lid geworden op: 12 jun 2019 08:57

Re: Sinaasappel.

Bericht door Henricus »

Deadl0ck schreef: 11 mar 2022 11:16 Bibo van Dan pipe.
Ja,is ook mijn aanbeveling.
Ik heb hem ook in roulatie.
Het is beter een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken.

Gebruikersavatar
Pieter
Berichten: 1161
Lid geworden op: 31 mei 2011 13:19
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Sinaasappel.

Bericht door Pieter »

Orlik Golden Slices is met bergamot, is ook een citrusvrucht, maar geen zware casing, eerder licht aroma bij een virginia flake.
"U bent schijt in een zijden kous." - Napoleon tegen Talleyrand

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Sinaasappel.

Bericht door Eelco »

En als je daar per dag twee pijpen van rookt, hoef je dan van het Voedingscentrum geen fruit meer te eten? :lol:

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2721
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

Eelco schreef: 11 mar 2022 15:40 En als je daar per dag twee pijpen van rookt, hoef je dan van het Voedingscentrum geen fruit meer te eten? :lol:
:mrgreen:

'n Ieder een idee waar de Bibo verkrijgbaar is?
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sinaasappel.

Bericht door Sidekickelvis »

Eelco schreef: 11 mar 2022 15:40 En als je daar per dag twee pijpen van rookt, hoef je dan van het Voedingscentrum geen fruit meer te eten? :lol:
Als je per dag twee pijpen BiBo smoort dan smaakt de rest van je leven alles naar Mandarijn.... Yeg!!
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6378
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Sinaasappel.

Bericht door Wowbagger »

Sidekickelvis schreef: 11 mar 2022 21:24
Eelco schreef: 11 mar 2022 15:40 En als je daar per dag twee pijpen van rookt, hoef je dan van het Voedingscentrum geen fruit meer te eten? :lol:
Als je per dag twee pijpen BiBo smoort dan smaakt de rest van je leven alles naar Mandarijn.... Yeg!!
En om het af te maken nog een paar pijpen met Memories of Tuscany.

Gebruikersavatar
Geoff
Berichten: 1585
Lid geworden op: 03 feb 2012 17:08
Locatie: Turnhout, België

Re: Sinaasappel.

Bericht door Geoff »

oehoe schreef: 11 mar 2022 15:58
Eelco schreef: 11 mar 2022 15:40 En als je daar per dag twee pijpen van rookt, hoef je dan van het Voedingscentrum geen fruit meer te eten? :lol:
:mrgreen:

'n Ieder een idee waar de Bibo verkrijgbaar is?
Bij Gerd Jansen's Pfeifendepot.
Laatst gewijzigd door Massis op 12 mar 2022 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link buitenlandse webshop verwijderd. Verzenden Tabak naar NL is niet toegelaten.
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Sinaasappel.

Bericht door Eelco »

Nu ik toch de bibbers heb: bestaat er ook Earl Grey pijptabak, verrijkt met bergamot?

Edit: ja dus :shock:
https://www.cigarworld.de/en/pfeifentab ... 6697_31849
https://www.cigarre24.de/house-of-smoke ... -50g-96481

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2721
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

In ieder geval 'n tabakszaak in Duitsland gevonden die zowel Brullende Leeuw als Bibo verkoopt, niet al tever weg.

Dank voor Uw aller inbreng overigens! :D
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Sinaasappel.

Bericht door Eliminator »

De BiBo niet in de aanwezigheid van anderen roken, van de roomnote alleen vallen de tanden uit :-T
Afbeelding

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2721
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

Ik geniet de vrijwillig gekozen en gelukkige status van alleenstaande. Nou ja, op de kat na.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Bommel
Berichten: 14871
Lid geworden op: 11 okt 2009 16:32
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Sinaasappel.

Bericht door Bommel »

oehoe schreef: 13 mar 2022 15:25 Ik geniet de vrijwillig gekozen en gelukkige status van alleenstaande. Nou ja, op de kat na.
Hou de kat in de gaten tijdens de BiBo sessie.
Bij draaiende ogen en verkrampte klauwtjes direct ventileren.
Afbeelding

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2721
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

Zal wel loslopen denk ik. Ik heb wel 'n kat gehad die helemaal waus werd van de lucht van muntthee van Zonnatura. Eénmaal de kop in 't doosje met theezakjes en hij ging helemaal los. Ik weet dat munt verwant is met kattenkruid. De huidige heeft ooit met zijn kop in 'n mok vastgezeten waarin 'n kruidenthee van 't zelfde merk had gezeten. Ergens jammer dat ik deze eufore geneugten niet ervaar bij 't drinken van welke thee dan ook. Ik hou 't op zeer sterke koffie zonder melk of suiker.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6378
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Sinaasappel.

Bericht door Wowbagger »

oehoe schreef: 14 mar 2022 16:18 Zal wel loslopen denk ik. Ik heb wel 'n kat gehad die helemaal waus werd van de lucht van muntthee van Zonnatura. Eénmaal de kop in 't doosje met theezakjes en hij ging helemaal los. Ik weet dat munt verwant is met kattenkruid. De huidige heeft ooit met zijn kop in 'n mok vastgezeten waarin 'n kruidenthee van 't zelfde merk had gezeten. Ergens jammer dat ik deze eufore geneugten niet ervaar bij 't drinken van welke thee dan ook. Ik hou 't op zeer sterke koffie zonder melk of suiker.
Hetzelfde geldt voor kiwi. Als ik de struik in de achtertuin snoei is Lemmy er als de kippen bij om wat stokjes te knagen.

Gebruikersavatar
Eliminator
Moderator
Berichten: 15085
Lid geworden op: 25 okt 2010 09:34
Locatie: Pijnacker

Re: Sinaasappel.

Bericht door Eliminator »

"Lemmy" :lol: geweldig
Afbeelding

Gebruikersavatar
Paasei
Berichten: 5376
Lid geworden op: 18 jan 2010 18:31
Locatie: Wuustwezel

Re: Sinaasappel.

Bericht door Paasei »

zo heet deze sufkop ook
(het kopje dat je over zijn kont ziet piepen is Lena, trouwens)

Afbeelding
Koninklijke Eikel Des Forums.

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Sinaasappel.

Bericht door Robbie-san »

@Eelco ik weet dat er pijptabak bestaat met Bergamot! Ik heb zo’n blik gehad, misschien nog wel staan, maar ben de naam ff kwijt! Volgens mij is Horst Lichter (snor en pijp, iets met Duitse televisie) betrokken geweest bij deze tabak!!!

Ik zou ff moeten zoeken voor het hoe en wat!!!
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Sidekickelvis
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 dec 2012 19:11
Locatie: Pijnacker

Re: Sinaasappel.

Bericht door Sidekickelvis »

Robbie-san schreef: 16 mar 2022 15:21 @Eelco ik weet dat er pijptabak bestaat met Bergamot! Ik heb zo’n blik gehad, misschien nog wel staan, maar ben de naam ff kwijt! Volgens mij is Horst Lichter (snor en pijp, iets met Duitse televisie) betrokken geweest bij deze tabak!!!

Ik zou ff moeten zoeken voor het hoe en wat!!!
Er zijn er meerdere zelfs. Bergamot tabakken bedoel ik. Volgens mij heb ik er zelfs ooit 1 gerookt. Dat ik twijfel geeft meteen aan hoe goed de tabak was....
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2721
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Sinaasappel.

Bericht door oehoe »

Ik ga één der komende dagen mijn bestelling in Duitsland ophalen. Ik zal er even naar vragen en hoe 't de met Horst Lichter (Bares für Rares) link zit.

Vauen heeft twee tabakjes waar de man ooit zijn aan naam verbonden heeft. Sinds hij als boegbeeld op TV 'n uitgesproken tegenstander van roken moet zijn dragen de volgende tabakken zijn naam niet meer. De info komt met wat gepuzzel maar 't zou deze tabakken moeten betreffen.

https://www.vauen.com/tobacco/detail/co ... roduct1043

https://www.vauen.com/tobacco/detail/co ... roduct1045

Geen citrusvruchten, laat staan bergamot.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Kiske

Re: Sinaasappel.

Bericht door Kiske »

Ik raad je aan je ook in in de W.o. larsen tabakken te verdiepen. Daar zitten ook wat citrus tabakken tussen.

Kiske

Re: Sinaasappel.

Bericht door Kiske »


Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Sinaasappel.

Bericht door Robbie-san »

@Eelco,
Ik ben achter de naam van die tabakmaker. Het was tabak van Danpipe!!!!
Ad impossibile nemo tenetur

Gebruikersavatar
Eelco
Berichten: 892
Lid geworden op: 07 dec 2013 00:00
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Re: Sinaasappel.

Bericht door Eelco »

Robbie-san schreef: 17 mar 2022 22:09 @Eelco,
Ik ben achter de naam van die tabakmaker. Het was tabak van Danpipe!!!!
Ah, dat is een leuke om morgen eens verder te onderzoeken. Horst Lichter is inderdaad een bekende, van o.a. "Lafer! Lichter! Lecker!" en "Bares für Rares", én Pfeifenraucher des Jahres 2011. Zijn snor is jaloersmakend, ik geloof dat het geheim héél véél haarlak is. Hij heeft een keer een gast met zielig hangende snor achter de schermen uitgenodigd voor een krulsessie. Lichter is volgens mij vooral een fan van Süßkram :lol: .

Afbeelding

Robbie-san
Berichten: 2083
Lid geworden op: 20 jan 2013 21:41

Re: Sinaasappel.

Bericht door Robbie-san »

@Eelco
https://www.danpipe.de/de/Pfeifentabak/ ... Aroma_1363
De mix heet Jirsa. En hoewel de foto op het blik een man is met een snor, na wat groter beeld, blijkt het een ringbaardje te zijn, is het niet onze Horst.
De tabak, zit vol Bergamot, dat dan weer wel😀😀😀
Ad impossibile nemo tenetur

Plaats reactie