Carve your own pipe

Alles over de pijp zelf...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Carve your own pipe

Bericht door Beginneling »

Iemand dat wel es geprobeerd ? Ervaringen?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Carve your own pipe

Bericht door Massis »

Zelf ben ik 11 jaar geleden zo ook begonnen. De foto's doen het niet meer, maar het verhaal staat hier wel nog op het forum:
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=1605

Ondertussen maak ik al 11 jaar pijpen, en heb ik ook wel eens voor anderen een blokje voorbereid tot kit, waarbij ik het blok voorboor en een mondstuk voorboor en passend maak op het blok. Als ik me niet vergis heeft Martin met zulke blokjes van me zijn eerste pijpen destijds gemaakt.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1395
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Carve your own pipe

Bericht door George Bertram »

Massis schreef: 24 jan 2022 12:31 Zelf ben ik 11 jaar geleden zo ook begonnen. De foto's doen het niet meer, maar het verhaal staat hier wel nog op het forum:
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=1605

Ondertussen maak ik al 11 jaar pijpen, en heb ik ook wel eens voor anderen een blokje voorbereid tot kit, waarbij ik het blok voorboor en een mondstuk voorboor en passend maak op het blok. Als ik me niet vergis heeft Martin met zulke blokjes van me zijn eerste pijpen destijds gemaakt.
heb je nog wel een foto van die pijp? Zo ja, graag laten zien.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
Martin Romijn
Berichten: 4020
Lid geworden op: 23 sep 2009 14:19
Locatie: Leerdam
Contacteer:

Re: Carve your own pipe

Bericht door Martin Romijn »

Massis schreef: 24 jan 2022 12:31 Zelf ben ik 11 jaar geleden zo ook begonnen. De foto's doen het niet meer, maar het verhaal staat hier wel nog op het forum:
http://pijprokersforum.nl/viewtopic.php?f=61&t=1605

Ondertussen maak ik al 11 jaar pijpen, en heb ik ook wel eens voor anderen een blokje voorbereid tot kit, waarbij ik het blok voorboor en een mondstuk voorboor en passend maak op het blok. Als ik me niet vergis heeft Martin met zulke blokjes van me zijn eerste pijpen destijds gemaakt.
Ik had wel blokjes van jou Nick, maar niet voorgeboord. Het waren kleine bruyere blokjes.
De voorgeboorde kits zijn wel leuk als je zelf niet de mogelijkheid hebt om te boren, zeker doen @Beginneling !
Afbeelding pijpen, tampers, en meer...

Gebruikersavatar
Beginneling
Berichten: 352
Lid geworden op: 25 nov 2020 17:40

Re: Carve your own pipe

Bericht door Beginneling »

Het zit al een tijdje in mijn achterhoofd om het eens te proberen. Lijkt me leuk.

Gebruikersavatar
Massis
Administrator
Berichten: 5240
Lid geworden op: 11 mei 2010 15:07
Locatie: Bilzen - Belgie
Contacteer:

Re: Carve your own pipe

Bericht door Massis »

George Bertram schreef: 24 jan 2022 18:06 heb je nog wel een foto van die pijp? Zo ja, graag laten zien.
Ik heb het topic van destijds aangepast en enkele foto's opnieuw geupload. Niet allemaal op hun plek, maar toch een kort overzicht :-)
viewtopic.php?f=61&t=1605&p=25935#p25935

Martin Romijn schreef: 24 jan 2022 20:08 Ik had wel blokjes van jou Nick, maar niet voorgeboord. Het waren kleine bruyere blokjes.
De voorgeboorde kits zijn wel leuk als je zelf niet de mogelijkheid hebt om te boren, zeker doen @Beginneling !
Ik heb je ook enkele van die hele kleine blokjes bezorgd, klopt, maar ik heb ook ooit 1 of 2 blokken voorgeboord en van stafmateriaal voorzien om tot mondstuk te maken voor iemand van het forum, dacht dat dat ook voor jou was maar dan vergis ik me :)
Ik heb het in elk geval wel een aantal keren gedaan.
Website: massispipes.com
Instagram:@MassisPipes
Facebook: MassisPipes

Gebruikersavatar
Deadl0ck
Berichten: 2151
Lid geworden op: 09 mar 2012 15:07
Locatie: Fout bij GPS bepaling.

Re: Carve your own pipe

Bericht door Deadl0ck »

Massis schreef: 25 jan 2022 08:51 Ik heb je ook enkele van die hele kleine blokjes bezorgd, klopt, maar ik heb ook ooit 1 of 2 blokken voorgeboord en van stafmateriaal voorzien om tot mondstuk te maken voor iemand van het forum, dacht dat dat ook voor jou was maar dan vergis ik me :)
Ik heb het in elk geval wel een aantal keren gedaan.
Dat was ik, maar helaas nog niet echt aan toegekomen, want in de studiokamer bruyere gaan bewerken schiet niet echt op qua stof etc...
Groet, Mark

Plaats reactie