Godfried Bomans

Muziek, literatuur, beeldende kunst etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Godfried Bomans

Bericht door oehoe »

De meest gelezen schrijver van de zestiger en zeventiger jaren stond bekend om zijn gevoel voor humor en enkele toch wel zeer leuke literaire werken. In werkelijkheid bleek de gevatte grapperd 'n onaangename zuurpruim te wezen. Met zijn voorliefde voor Dickens en Engeland is hij (gewaarschuwd daar) op 'n doomsday chair gaan zitten waarna 'n onverwacht en voortijdig overlijden volgde ten gevolge van 'n hartinfarct.

De man is inmiddels (helaas) in de vergetelheid geraakt. 't Genieten van zijn soms literaire hoogstandjes is met de tand des tijds vervangen door meer "spannende" literatuur met vooral veel platte sex. 't Platte volk krijgt wat het wil tenslotte.

Naast 'n sigaret was er ook zeer vaak 'n pijp in het hoofd te vinden.

Afbeelding
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Gebruikersavatar
Wowbagger
Berichten: 6404
Lid geworden op: 14 jun 2012 10:31

Re: Godfried Bomans

Bericht door Wowbagger »

oehoe schreef: 13 dec 2021 20:23 De meest gelezen schrijver van de zestiger en zeventiger jaren stond bekend om zijn gevoel voor humor en enkele toch wel zeer leuke literaire werken. In werkelijkheid bleek de gevatte grapperd 'n onaangename zuurpruim te wezen. Met zijn voorliefde voor Dickens en Engeland is hij (gewaarschuwd daar) op 'n doomsday chair gaan zitten waarna 'n onverwacht en voortijdig overlijden volgde ten gevolge van 'n hartinfarct.

De man is inmiddels (helaas) in de vergetelheid geraakt. 't Genieten van zijn soms literaire hoogstandjes is met de tand des tijds vervangen door meer "spannende" literatuur met vooral veel platte sex. 't Platte volk krijgt wat het wil tenslotte.

Naast 'n sigaret was er ook zeer vaak 'n pijp in het hoofd te vinden.

Afbeelding
Ik denk dat je met de zoekterm Godfried Bomans zult merken, dat de beste man hier onder ons op het forum zeker nog niet in vergetelheid is verdwenen.

Gebruikersavatar
GR69
Berichten: 1631
Lid geworden op: 26 jul 2021 20:03
Locatie: Drenthe

Re: Godfried Bomans

Bericht door GR69 »

Zeker niet vergeten en goed vertegenwoordigd in de persoonlijk bibliotheek hier
'De hel is gewoon een bos met een slechte naam'

Gebruikersavatar
Dukdalf
Berichten: 2560
Lid geworden op: 18 okt 2011 08:08
Locatie: Gouda

Re: Godfried Bomans

Bericht door Dukdalf »

Wowbagger schreef: 13 dec 2021 21:45 Ik denk dat je met de zoekterm Godfried Bomans zult merken, dat de beste man hier onder ons op het forum zeker nog niet in vergetelheid is verdwenen.
Uitzonderingen daargelaten, natuurlijk :wink: .

Gebruikersavatar
George Bertram
Berichten: 1394
Lid geworden op: 28 dec 2017 15:36
Locatie: Hulst

Re: Godfried Bomans

Bericht door George Bertram »

Toch ben ik van mening dat er na Godfried Bomans nog zeer veel verdienstelijke schrijvers achter zijn of haar bureau zijn gekropen en ons allen fijne aansprekende boeken hebben bezorgd. Boeken geven ook een tijdsbeeld weer en dat mag zeker het geval zijn, anders lazen we nu misschien de 385e variant op de Max Havelaar.
Fumo et Emergo ;p

Gebruikersavatar
oehoe
Berichten: 2749
Lid geworden op: 05 mei 2016 22:02
Locatie: Meijel

Re: Godfried Bomans

Bericht door oehoe »

George Bertram schreef: 14 dec 2021 12:56 Toch ben ik van mening dat er na Godfried Bomans nog zeer veel verdienstelijke schrijvers achter zijn of haar bureau zijn gekropen en ons allen fijne aansprekende boeken hebben bezorgd. Boeken geven ook een tijdsbeeld weer en dat mag zeker het geval zijn, anders lazen we nu misschien de 385e variant op de Max Havelaar.
Daar ben ik 't volkomen mee eens. Jan Wolkers' "Turks Fruit" besloeg de brillenglazen van iedere mannelijke puber toen al vanwege de expliciete beschrijving van je-weet-wel. Later zonder hormonen gestuurd 't boek nog 'ns gelezen. 't Is één van de mooiste, liefste en tederste liefdesromans ooit. Als beeldend kunstenaar was hij iemand wiens werk ik bewonder en hoog acht. Later op Texel 'n ontzettend lieve amateurbioloog. 'n Meer dan mooi mens.
Good decisions come from experience. Experience comes from making bad decisions.

Mark Twain

Plaats reactie