PRF Forumtabak - Blend X Heukelum jubileum tabak
- Martin Romijn
- Contacteer:
PRF Forumtabak - Blend X Heukelum jubileum tabak
Wie heeft z'n blikje / blikjes al opengetrokken?
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen
- Wowbagger
Re: Blend X Heukelum jubileum tabak
Zitten nog keurig dicht, te wachten op XX...
- cipke
Hier zijn ze ook nog steeds dicht.
Vond hem nog wat jong om hem gelijk open te trekken.
Vond hem nog wat jong om hem gelijk open te trekken.
Nicotine isn’t a drug … it’s a vitamin
- TommyLF
- Contacteer:
Ook hier nog dicht! Heb teveel lekkers nog open om te paffen
Grt TommyLF
Grt TommyLF
Een pijp- en/of sigarenroker is geen onruststoker...
"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK
"Ask not what your country can do for you. Ask what you can do for your country" JFK
- Sidekickelvis
Ik kreeg het restant van het probeerblikje mee van Rudi. Lekkere tabak maar ik denk dat deze van wat aging een stuk voller en volwassener word. Was nog wat jong imho.
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!
- Geoff
Alles nog mooi toe en in de kelder.
“Nowhere in the world will such a brotherly feeling of confidence be experienced as amongst those who sit together smoking their pipes.”
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- The Results and Merits of Tobacco, 1844, Doctor Barnstein -
- Meester W
Ik heb er via via van geproefd. Overheerlijk. Mijn complimenten !
I wasn’t born to follow..
- Meester W
P.S. Het deed mij sterk denken aan Tjordenskjold van Dan Pipe
I wasn’t born to follow..
- Bommel
- Martin Romijn
- Contacteer:
In de blend X zit echter geen perique...wel virginia's van Dan pipe. Fijn te lezen dat 'ie smaakt!
- Deadl0ck
Heb er toen ook wat uit gebietst geloof ik... was een zeer fijn tabakje, maar mijn 2 blikkies staan (net zoals het meeste van mijn flatlander) nog lekker te rijpen.Sidekickelvis schreef: ↑13 mar 2019 19:12 Ik kreeg het restant van het probeerblikje mee van Rudi. Lekkere tabak maar ik denk dat deze van wat aging een stuk voller en volwassener word. Was nog wat jong imho.
Groet, Mark
- Huub
Re: PRF Forumtabak - Blend X Heukelum jubileum tabak
Hallo Martin,
Ik heb inmiddels een blikje gerookt. Het tweede blikje laat ik nog enige tijd rijpen.
Ik vond het een fijne ervaring deze tabak te roken. Zou zo een favoriet van mij kunnen zijn.
Heb spijt me dat ik niet nog enige blikjes meer heb besteld.
Ik heb inmiddels een blikje gerookt. Het tweede blikje laat ik nog enige tijd rijpen.
Ik vond het een fijne ervaring deze tabak te roken. Zou zo een favoriet van mij kunnen zijn.
Heb spijt me dat ik niet nog enige blikjes meer heb besteld.
Martin Romijn schreef: ↑13 mar 2019 09:32 Wie heeft z'n blikje / blikjes al opengetrokken?
- Chris
Ik wilde weer een een nieuw blik openen en al zoekende kwam ik deze tegen zoals altijd… hij heeft nu 6 jaar liggen rijpen en ik dacht.. let’s try. Heb hiernaast nog 1 blikje mocht deze te vroeg zijn geopend dus die kan sowieso verder rijpen..
Mooi compact blikje. Toen ik hem opende meteen m’n neus erin gestoken: wow. En nog eens wow. Zurige fermentatielucht maar bovenal: chocolade. Koetjesrepen. Chocoladeliefhebbers gaan ervan smullen. De zurigheid vervliegt wel overigens, maar die chocolade….
Ik heb hem gestopt in de Eldritch forumpijp. Dit vind ik zo’n fijne flake pijp, de beste uit mijn bescheiden collectie. Kleine diameter, conische ketel. En toch heb ik deze pijp al een jaar of meer niet gerookt.. teveel ribbon cut dat de revue passeerde denk ik. Hoe dan ook, een grotere kop zou voor mij iets teveel zijn qua nicotine punch en brutaalheid in de keel, maar zoals de deksel vermeldt, het is een naturally sweet, mild all day Virginia flake.
Ik houd van pure Virginia, maar ook in een blend. Maar puur, dat heeft iets bijzonders en mysterieus. Ik snap bijvoorbeeld niet wat met de citrus smaak-/geurnuance wordt bedoeld. Ik pik 0,0 citrusnuances op tijdens het roken van een Virginia. Een prikkeling in de neus, een zurige hint… ok. Maar waar hebben die mensen het over?? Ik zoek naar limoen/citroen smaaknuances maar helaas..
Anyway. Dit is een heerlijke Virginia flake, punt. Ik vermoed met een beeeetje burley, dat dacht ik op te pikken in het allereerste begin. Dat verdwijnt in het vervolg ook weer. Wat rest is de drang om gulzig die geweldige smaken/geuren van deze tabak tot je te nemen. Heel even laten drogen is wel aan te raden, ik moest redelijk wat bijvuren het eerste moment. Voor de rest is het genieten.
Ps. Nostalgische gevoelens bekropen mij bij het zien van de foto’s van de Heukelum meeting in 2018, het jaar/moment van afgifte.
Mooi compact blikje. Toen ik hem opende meteen m’n neus erin gestoken: wow. En nog eens wow. Zurige fermentatielucht maar bovenal: chocolade. Koetjesrepen. Chocoladeliefhebbers gaan ervan smullen. De zurigheid vervliegt wel overigens, maar die chocolade….
Ik heb hem gestopt in de Eldritch forumpijp. Dit vind ik zo’n fijne flake pijp, de beste uit mijn bescheiden collectie. Kleine diameter, conische ketel. En toch heb ik deze pijp al een jaar of meer niet gerookt.. teveel ribbon cut dat de revue passeerde denk ik. Hoe dan ook, een grotere kop zou voor mij iets teveel zijn qua nicotine punch en brutaalheid in de keel, maar zoals de deksel vermeldt, het is een naturally sweet, mild all day Virginia flake.
Ik houd van pure Virginia, maar ook in een blend. Maar puur, dat heeft iets bijzonders en mysterieus. Ik snap bijvoorbeeld niet wat met de citrus smaak-/geurnuance wordt bedoeld. Ik pik 0,0 citrusnuances op tijdens het roken van een Virginia. Een prikkeling in de neus, een zurige hint… ok. Maar waar hebben die mensen het over?? Ik zoek naar limoen/citroen smaaknuances maar helaas..
Anyway. Dit is een heerlijke Virginia flake, punt. Ik vermoed met een beeeetje burley, dat dacht ik op te pikken in het allereerste begin. Dat verdwijnt in het vervolg ook weer. Wat rest is de drang om gulzig die geweldige smaken/geuren van deze tabak tot je te nemen. Heel even laten drogen is wel aan te raden, ik moest redelijk wat bijvuren het eerste moment. Voor de rest is het genieten.
Ps. Nostalgische gevoelens bekropen mij bij het zien van de foto’s van de Heukelum meeting in 2018, het jaar/moment van afgifte.
- Ribbon
Interessant!
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Ashton Type 3 (<2012), Peter Stokkebye Luxury Bullseye Flake (2019)
- Martin Romijn
- Contacteer:
Fijn te horen dat de tabak bevalt!!Chris schreef: ↑31 okt 2024 22:35 Ik wilde weer een een nieuw blik openen en al zoekende kwam ik deze tegen zoals altijd… hij heeft nu 6 jaar liggen rijpen en ik dacht.. let’s try. Heb hiernaast nog 1 blikje mocht deze te vroeg zijn geopend dus die kan sowieso verder rijpen..