VAUEN
- janneman
- Contacteer:
Re: VAUEN info
Mooie bijdrage Gypsko, en leuk om te horen hoe hij rookt!
Groet, Janneman
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
youtube pijp-rook-filmpjes: http://www.youtube.com/user/oeoek1?feature=mhee
mijn 'pijpenboek': http://members.home.nl/j.kusters/PIJPENBOEK.htm
mijn pijpenrek: viewtopic.php?f=41&t=1822
- Gypscoprotheres
- Contacteer:
Re: VAUEN info
Bedankt. 
Ik probeer trouwens wat meer Vauen info toe te voegen aan de openingspost. Een shape-chart kan ik helaas niet vinden...

Ik probeer trouwens wat meer Vauen info toe te voegen aan de openingspost. Een shape-chart kan ik helaas niet vinden...
- Bommel
- Pitoe [*RIP*]
Vauen lounge pijp
Nu we het toch over rariteiten hebben zoals een sigaar die een pijp is enz.
Een waterpijp zonder water

ziehier de pijp voor heel het gezin, vrouwlief en kinderen kunnen nu ipv alleen te genieten van de roomnote, ook eens van een trekje latakia genieten en zo ook meespreken waar papa zo de mond van vol heeft!
geweldig, maar werkt ie ook?
Is hij ook makkelijk te reinigen? zijn er speciale Vauen pijpenragers hiervoor te verkrijgen?
Een waterpijp zonder water

ziehier de pijp voor heel het gezin, vrouwlief en kinderen kunnen nu ipv alleen te genieten van de roomnote, ook eens van een trekje latakia genieten en zo ook meespreken waar papa zo de mond van vol heeft!
geweldig, maar werkt ie ook?
Is hij ook makkelijk te reinigen? zijn er speciale Vauen pijpenragers hiervoor te verkrijgen?
- Bart Iron
- Moderator
Re: Vauen lounge pijp
Ik heb deze al eens eerder gezien en eigenlijk..
[Mart Smeets mode][/Mart Smeets mode]
Ik vind een pijp niet om er met meerdere mensen tegelijk aan te hangen.
[Mart Smeets mode]
Code: Selecteer alles
Mag ik het zeggen?...
Ik vind het niks!
....Ja, ik mag het zeggen.
Ik vind een pijp niet om er met meerdere mensen tegelijk aan te hangen.
-
Beetje jaren 60 van de vorige eeuw, net als de vlees- en kaasfondue.
- Immler
Dan zeg ik het ook.Mag ik het zeggen?...
Bovendien heeft Vauen wel vaker vreemde ideeën

- Eliminator
- Moderator
Deze rariteit is inderdaad wel eens eerder voorbij gekomen op het forum, maar al wel een heeeele tijd geleden, denk niet dat het werkt overigens, drie rustige rokers brengen toch een hoop luchtcirculatie in de ene kop en wordt er derhalve 'snel' gerookt,... laat staan als er drie rokers aan het werk zijn die er een flake in 20 minuten doorheen jagenBart Iron schreef:Ik heb deze al eens eerder gezien en eigenlijk..

- Rob
Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar.Eliminator schreef:Deze rariteit is inderdaad wel eens eerder voorbij gekomen op het forum, maar al wel een heeeele tijd geleden, denk niet dat het werkt overigens, drie rustige rokers brengen toch een hoop luchtcirculatie in de ene kop en wordt er derhalve 'snel' gerookt,... laat staan als er drie rokers aan het werk zijn die er een flake in 20 minuten doorheen jagenBart Iron schreef:Ik heb deze al eens eerder gezien en eigenlijk..
Maar vooral de pijp niet uit de mond nemen! "Sorry, volgens mij zit je nu aan mijn rietje te zuigen." "Nee, de jouwe is die Piet nu in z'n mond heeft." Piet: "ik dacht al, zit er nu ineens latakia door de tabak?"
Re: Vreemde pijpen (2) - Vauen Zeppelin
Ik heb getwijfeld of ik dit model zou aanschaffen. De prijs (nu 175,=), het feit dat je er natuurlijk een bijpassend stampertje moet hebben (70'=) en de vraag van de rookbaarheid hebben mij van koop weerhouden. Hetzelfde geldt voor de Briar Cigar van Morgan pipes al weet ik daar de prijs niet meer van.......
Nieuwe Vauen pijpen, Auenland serie
Gisteren op de beurs in Frankfurt de première gezien van de nieuwe Vauen serie "Auenland", die als alternatief gezien kan worden voor de Hobbit-pijp. De filmmaatschappij wil om politiek correcte (ahum, alsof die bestaan) redenen niet meer met roken in aanraking gebracht worden via merchandise, dus een voortzetting van de LotR pijpenserie moht niet. Ik had vorig jaar al aangegeven, dat Vauen met een plannetje bezig was om een alternatief op de markt te brengen. Dat was toen nog heel geheimzinnig, voornamelijk vanwege allerlei onderzoeken naar beschermde namen e.d. Maar nu is het er dan, wordt ook in Nederland verkrijgbaar: de Auerland serie.
3 verschillende modellen in 2 uitvoeringen (glad en gerustificeerd). Sorry dat de foto's zo slecht zijn maar ik had mijn SLR-camera's niet bij me en tja, smartphones zijn niet om te fotograferen, natuurlijk. Het geeft in ieder geval een indruk van de pijpen. Formaat vergelijkbaar met de lange LotR-modellen.

NOG EVEN EEN EDIT:
Omdat ik weet, dat één van de mensen van de Nederlandse importeur van Vauen dit form ook leest, wil ik even expliciet melden dat ik uitdrukkeijke toestemming heb gekregen van Vauen om deze foto's te plaatsen. Het zou namelijk weleens kunnen zijn dat de importeur de pijpen nog niet eens heeft gezien.
3 verschillende modellen in 2 uitvoeringen (glad en gerustificeerd). Sorry dat de foto's zo slecht zijn maar ik had mijn SLR-camera's niet bij me en tja, smartphones zijn niet om te fotograferen, natuurlijk. Het geeft in ieder geval een indruk van de pijpen. Formaat vergelijkbaar met de lange LotR-modellen.

NOG EVEN EEN EDIT:
Omdat ik weet, dat één van de mensen van de Nederlandse importeur van Vauen dit form ook leest, wil ik even expliciet melden dat ik uitdrukkeijke toestemming heb gekregen van Vauen om deze foto's te plaatsen. Het zou namelijk weleens kunnen zijn dat de importeur de pijpen nog niet eens heeft gezien.
Laatst gewijzigd door Winslow Collector op 17 feb 2013 00:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- jarnogab
Re: Nieuwe Vauen pijpen, Auenland serie
Er zitten daar wel mooie stuks tussen, zeg!
Vermoed dat de prijs ook wel mooi zal zijn.
Groeten,
jarnogab
jarnogab
Oh sorry, vergeten te vermelden. Wat de prijs in Nederland zal worden (of België) weten ze nog niet. In Duitsland ergens rond de € 160 per stuk. Worden binnenkort (in maart 2013) in Nederland uitgeleverd en zullen dan later volgende maand wel te koop aangeboden worden. Heb al een setje van 3 gladde in bestelling via Rudi.jarnogab schreef:Er zitten daar wel mooie stuks tussen, zeg!
Trouwens, de nieuwe jaarpijp van Vauen is ook erg mooi. Geen foto's van, maar houd de websites maar in de gaten (heb al een zwartgelakte besteld).
- jarnogab
Winslow Collector schreef:Oh sorry, vergeten te vermelden. Wat de prijs in Nederland zal worden (of België) weten ze nog niet. In Duitsland ergens rond de € 160 per stuk. Worden binnenkort (in maart 2013) in Nederland uitgeleverd en zullen dan later volgende maand wel te koop aangeboden worden. Heb al een setje van 3 gladde in bestelling via Rudi.jarnogab schreef:Er zitten daar wel mooie stuks tussen, zeg!
Trouwens, de nieuwe jaarpijp van Vauen is ook erg mooi. Geen foto's van, maar houd de websites maar in de gaten (heb al een zwartgelakte besteld).
Zou de prijs hoger ingeschat hebben. Dus best ok.
Bedankt voor de aanvulling!
Groeten,
jarnogab
jarnogab
- Arno
- Contacteer:
- Immler
Die zien er weer mooi uit. Misschien dat ik mezelf daar toch nog eens op ga trakteren. Nog even wachten totdat ze ook in Nederland te verkrijgen zijn.
- Arno
- Contacteer:
Want? Vanaf Veldhoven is Duitsland toch niet al te ver weg en anders kan je altijd bestellen via internetAnimalis schreef:Die zien er weer mooi uit. Misschien dat ik mezelf daar toch nog eens op ga trakteren. Nog even wachten totdat ze ook in Nederland te verkrijgen zijn.

Klopt inderdaad met 90 km ben ik ook in Duitsland. En bestellen zou eventueel kunen doen mocht ik er niet anders kunnen aankomen.Arno schreef:Want? Vanaf Veldhoven is Duitsland toch niet al te ver weg en anders kan je altijd bestellen via internetAnimalis schreef:Die zien er weer mooi uit. Misschien dat ik mezelf daar toch nog eens op ga trakteren. Nog even wachten totdat ze ook in Nederland te verkrijgen zijn.
Wie weet word het binnenkort een ritje naar Duitsland...

- St Patrick
Ik ben zelf meer van de korte en stevige modellen maar ik zie er hier toch ook wel een paar mooie tussen...
Ook maar eens sparen voor 2 mooie leespijpen...

Ook maar eens sparen voor 2 mooie leespijpen...

*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****
- Wowbagger
Ai, als ik dat had geweten had ik de centjes van de Nobile nog in de zak gehouden. Nou ja, dan maar volgend jaar met mijn verjaardag. Ik neem aan dat dit niet binnen een jaar weer verdwijnt.
- St Patrick
We hebben tussentijds ook nog Sinterklaas en Kerst...Wowbagger schreef:Ai, als ik dat had geweten had ik de centjes van de Nobile nog in de zak gehouden. Nou ja, dan maar volgend jaar met mijn verjaardag. Ik neem aan dat dit niet binnen een jaar weer verdwijnt.

Althans IK wel...

- Bananabox-Ninja
- Contacteer:
Deitus, mijn portemonnee sprong bijna uit mijn broekzak.
Bedankt WC voor deze update.
"Friddo"
Bedankt WC voor deze update.

An item at rest cannot be stopped.
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
Float like a butterfly, sting like a ninja.
"Ninja des forums"
vaderdag komt er ook nog aan.. redenen genoeg.
Ah, dank je, Immler. Ziet er beter uit.Immler schreef:Mooie serie.
@WC ik heb de foto's even gecorrigeerd op kleurtemperatuur zodat ze nog beter uitkomen.
- Bommel
Ik liet de foto's even aan Mme zien en ze vond de eerste die voor de doos ligt wel heel mooi.
ik ook trouwens
Dus wellicht zit er iets in de pijplijn.........?
ik ook trouwens

- St Patrick
Die vind ik dus ook het mooiste... Een gladde en rustieke worden het dan...Bommel schreef:Ik liet de foto's even aan Mme zien en ze vond de eerste die voor de doos ligt wel heel mooi.
ik ook trouwens

Heel erg mooi maar ik vrees voor de prijs...