Wat ik van die Japanse websites doorkrijg is dat het shag tabak is en geen pijptabak.
Al die sites adverteren met 250gram pouch en zijn gerelateerd aan shagtabakken.
Maar ik kan het mis hebben hoor
Fijne avond verder.
BBN Arjen

Hoi Huub, laat die vriend als hij bij SG is ook eens proberen of hij meer info kan krijgen over deze tabakken:Huub schreef:Hallo Arjen,
Ik heb inmiddels wat meer informatie via een vriend in Engeland.. Het is absoluut geen shag. SG maakt helemaal geen sigaretten tabak.
Deze tabak werd door Bob Gregory, hoofdblender bij SG, onlangs gepresenteerd op het British Pipesmokers Championship 2013.
Mijn vriend is daar geweest en heeft deze tabak ook in een 50 grams blikje gekocht. Het blikje heeft hij voor mij bewaard. Hij gaat zaterdag op een excursie naar SG en zal daar proberen iets meer informatie te verkrijgen over deze tabak. Als hij daar te koop is zal hij voor mij een blikje kopen. Het lege blikje dat hij heeft stuurt hij me volgende week toe.
Fijne dag,
Huub

Arno schreef:Hoi Huub, laat die vriend als hij bij SG is ook eens proberen of hij meer info kan krijgen over deze tabakken:Huub schreef:Hallo Arjen,
Ik heb inmiddels wat meer informatie via een vriend in Engeland.. Het is absoluut geen shag. SG maakt helemaal geen sigaretten tabak.
Deze tabak werd door Bob Gregory, hoofdblender bij SG, onlangs gepresenteerd op het British Pipesmokers Championship 2013.
Mijn vriend is daar geweest en heeft deze tabak ook in een 50 grams blikje gekocht. Het blikje heeft hij voor mij bewaard. Hij gaat zaterdag op een excursie naar SG en zal daar proberen iets meer informatie te verkrijgen over deze tabak. Als hij daar te koop is zal hij voor mij een blikje kopen. Het lege blikje dat hij heeft stuurt hij me volgende week toe.
Fijne dag,
Huub
Ach! Dat is toch die site die je me laatst mailde? Ja het is hem! Oooooh, nu is het wel erg interessant om wat te gaan bestellen!Huub schreef:Hallo Arno,
Natuurlijk zal ik hem dat vragen. Maar ik denk dat ik je ook wel wat informatie kan geven. Vermoedelijk zijn deze tabakken speciaal gemaakt voor de Firma Stanislaw in Tsjechië. Ik kon me ineens herinneren dat ik die blikjes eerder had gezien toen ik op Tjechische sites aan het zoeken was naar de GH Bosun Cut Plug.
Ik kwam toen op deze site: http://www.dymky-online.cz.
Als je daar klikt op Tábak do dýmky en dan Stanislaw kom je ze alle vier tegen. Je ziet op de blikjes op jouw afbeelding dat er Stanislaw staat en links het logo van SG.
Dat laatste is het verschil met de blikjes die op de site staan, waarvan onderstaand een voorbeeld.
Als je op Samuel Gawith klikt kom je ook SG tabakken tegen die je nergens anders ziet o.a. deze Fijne dag verder,
Huub
Arno schreef:Ach! Dat is toch die site die je me laatst mailde? Ja het is hem! Oooooh, nu is het wel erg interessant om wat te gaan bestellen!Huub schreef:Hallo Arno,
Natuurlijk zal ik hem dat vragen. Maar ik denk dat ik je ook wel wat informatie kan geven. Vermoedelijk zijn deze tabakken speciaal gemaakt voor de Firma Stanislaw in Tsjechië. Ik kon me ineens herinneren dat ik die blikjes eerder had gezien toen ik op Tjechische sites aan het zoeken was naar de GH Bosun Cut Plug.
Ik kwam toen op deze site: http://www.dymky-online.cz.
Als je daar klikt op Tábak do dýmky en dan Stanislaw kom je ze alle vier tegen. Je ziet op de blikjes op jouw afbeelding dat er Stanislaw staat en links het logo van SG.
Dat laatste is het verschil met de blikjes die op de site staan, waarvan onderstaand een voorbeeld.
Als je op Samuel Gawith klikt kom je ook SG tabakken tegen die je nergens anders ziet o.a. deze Fijne dag verder,
Huub
Hallo Arno.Arno schreef:Oeps! Ik zie het! Wat stom van me.. Dan heb ik vandaag de verkeerde gemaild...
![]()
Bij Etrafika had je besteld toch?
Het klimaat in het VK betreft, net als in Nederland, een gematigd zeeklimaat. Het verschil in vochtigheid tussen 'tropische' sigaren en Nederlandse sigaren zit hem in de wijze van productie, maar misschien weet je dit al.Bananabox-Ninja schreef:Als ik de foto reportge zo zie, vraag ik met het volgende af.
Samuel Gawith zit in de UK toch?
Zou daarom hun tabak zo vochtig zijn?
Ik meen me te herinneren dat een vriend van mij in het buitenland zo verbaast was dat Nederlandse sigaren zo droog waren ten opzichte van de Cubaanse die hij wel eens rookte. En dat 'tropische' sigaren daarom in een humidor zitten.
Zou dat ook gelden voor pijp tabak ingepakt in een 'nat land' zoals de UK.
Hmm
De flake persen zijn niet van 1750, de machine waarmee de snuiftabak wordt gemaakt (de snuif-molen) is van rond 1750. Deze is gebouwd in Noord-Schotland en werd eerst gebruikt voor het maken van buskruit voor de oorlog met Napoleon. In 1792 heeft Thomas Harrison deze gekocht om zijn bedrijf (pas later werd het Samuel Gawith) mee op te zetten.Stanwell schreef:Die flake-persen zijn echt uit omstreeks 1750.
@ Arno,Arno schreef:De flake persen zijn niet van 1750, de machine waarmee de snuiftabak wordt gemaakt (de snuif-molen) is van rond 1750. Deze is gebouwd in Noord-Schotland en werd eerst gebruikt voor het maken van buskruit voor de oorlog met Napoleon. In 1792 heeft Thomas Harrison deze gekocht om zijn bedrijf (pas later werd het Samuel Gawith) mee op te zetten.Stanwell schreef:Die flake-persen zijn echt uit omstreeks 1750.
Als ik kijk naar de foto's van de flake persen kan ik op de bovenkant nog net "London" ontcijferen. Voor mij genoeg om te weten dat deze zijn gemaakt door de firma Robt. Legg Engineers uit Londen. Iedere zichzelf respecterende tabaksfabriek had eind 19e eeuw, begin 20e eeuw flake-persen van deze firma (W. D. & H. O. Wills, Germain etc.):
Robert Legg was founded in London in 1849 and was originally established as a general engineering company. It became involved in the Primary tobacco industry during the 1870’s manufacturing presses and cutters. Legg’s progressed over the next 80 years to lead the market in tobacco processing equipment, and was acquired by the American based AMF in 1960. In 1853 Robert Legg invented a new type of cutting machine which was mechanically operated. This was the first step taken in the tobacco industry towards automation.
Hallo Arclaud,Arclaud schreef:Goedemorgen Huub,
Een interessant en leuk weetje vertel je me daar. Ik had het nog niet eerder gehoord.![]()
Ik raad mensen die af en toe graag een longfiller roken, maar (nog) geen humidor willen kopen, altijd aan om de sigaren ik een kast in de badkamer te bewaren. Daar is het van nature ook altijd wat vochtiger.
Bij mij gaan De Olifant-sigaren (Nederlandse shortfillers) ook altijd de humidor in. Ik vind ze hierdoor altijd voller en minder scherp smaken.
Prettige dag!