Haha, Virginia en Latakia

Het zit bij mij in de buurt, dus ik kan is een keer langswandelen natuurlijk...
Ik wil het gewoon eens proberen.Wowbagger schreef:Hier haal ik mijn neus toch voor op hoor!
't is onder andere deze snuif die ik besteld heb.Pitoe schreef:Die gletsjer prise behoort ook tot m'n favorieten discus123!
Laat maar eens weten... ik ben erg benieuwd hoe dit zal bevallen als pijproker zijnde.gezel schreef:Misschien mijn vrouw eens flink laten ruiken en haar laten raden wat het is.![]()
Als er dan géén heftige reactie komt, zelf eens héél voorzichtig proberen.
Is ook mijn favoriet maar snuif niet veel meer.... Doet me nog teveel denken aan het veel duurdere spul dat ik een tijd door mijn neus propte.... Dat is nu gelukkig verleden tijd dus zal de snuifdoos weer eens opsnorren.Jos schreef:weer naar mijn doosjes Gawith Apricot Snuff gegrepen.
Heb er misschien nog wel 1 voor je maar elke smartshop verkoopt ze ook. Zal eens kijken of ik hem nog heb.....discus123 schreef:@jarnogab,
Bedankt voor het verslag, ik kijk uit naar het vervolg.
Heb je de tabak in een winkel gekocht? Zo ja, hadden die ook snuff bullets te koop?
Zo'n apparaatje lijkt me wel handig namelijk.
Heb er inderdaad nog 1 gevonden. Jammer dat je er morgen niet bij bent. Anders misschien bij de Meeting bij Schimmel??Sidekickelvis schreef:Heb er misschien nog wel 1 voor je maar elke smartshop verkoopt ze ook. Zal eens kijken of ik hem nog heb.....discus123 schreef:@jarnogab,
Heb je de tabak in een winkel gekocht? Zo ja, hadden die ook snuff bullets te koop?
Heel vriendelijk aangeboden maar ben al voorzien.Sidekickelvis schreef:Heb er inderdaad nog 1 gevonden. Jammer dat je er morgen niet bij bent. Anders misschien bij de Meeting bij Schimmel??Sidekickelvis schreef:Heb er misschien nog wel 1 voor je maar elke smartshop verkoopt ze ook. Zal eens kijken of ik hem nog heb.....discus123 schreef:@jarnogab,
Gebruik ik dus toch al jaren de juiste.jarnogab schreef:Ik quote (cursief) even een eerder bericht en vul aan, zodat er een totaalreview ontstaat.
Ik heb vier doosjes snuiftabak gekocht:
Poschl Gletscher PriseSamuel Gawith's Aniseed
Samuel Gawith's Lavender GoldOzona English Menthol
Wat info over opgezocht.
Belangrijkste gebruiksaanwijzing: niet te hard snuiven. De tabak moet eerder vooraan in de neus blijven hangen, dan tot aan de sinussen worden opgesnoven.
Aanvulling: hoe zachter ik snuif, hoe beter het aroma ontdekt wordt en hoe aangenamer in de neus.
Eerste bevindingen (algemeen):
Na het opsnuiven volgt er dadelijk een niesbui met een salvo van een 3-tal keer niezen. Naderhand voel je je gek genoeg een beetje ontlast van mogelijke hindernis in de neus. Ik heb in de herfst en winter nogal vaak een ietwat licht verstopte neus door allergie voor huisstofmijt, maar dat is niet ernstig hoor. Alleen is de neus zelden helemààl vrij. Dankzij de tabak gebeurt dat even wel.
Aanvulling: niezen is niet meer standaard. Soms wel (en het kan deugd doen, soms enkel een prikkeling die net niet uitmondt in een niesbui, en soms helemaal geen niesbui op de wacht.
Ik begin met het linker neusgat, en ga dan naar rechts over. Het aroma prikkelt links sterker dan rechts. Snuif ik iets teveel binnen via links? Het kan. Ik zal de volgende keer omwisselen. Het kan ook zijn dat links gewoon gevoeliger is. Ik ervaar iets soortgelijks bij het toedienen van neusdruppels bij een verkoudheid: links altijd meer prikkeling dan rechts.
Aanvulling: er blijft links een grotere prikkeling dan rechts, maar sinds ik rechts eerst snuif is het verschil miniemer.
Vooralsnog maak ik geen combinatie snuiven en roken van pijptabak, zeker niet met de aroma's die ik hieronder al geprobeerd heb. Eerst maar eens de snuiftabak leren kennen, vooraleer ik mogelijke wisselwerkingen met pijptabak kan inschatten.
Aanvulling: ik denk eigenlijk niet dat ik uberhaupt zal combineren. De menthols bevallen mij het meest, en ik zie hier geen combinatie met pijproken voor weggelegd. Ik vrees aroma's van pijptabak te zullen missen.
Eerste ervaringen met Poschl Gletscher Prise:
Een menthol snuiftabak. Heerlijk verfrissend. De menthol blijft ook lang aanwezig. Menthol is dan ook een ferm en langdurig aroma. Denk maar gewoon aan het feit dat je vrij lang een tandpastasmaak in de mond hebt nadat je met een metnhol tandpasta hebt gepoetst.
Ook bij de snuiftabak is dit zo.
Aanvulling: langdurige, duidelijk aroma maar onderscheidt zich van de Ozona Menthol (zie onder)
Eerste ervaringen met SG Aniseed:
Een anijs snuiftabak. Ik ben dol op anijs en aanverwante smaken of geuren. Zo heb ik het bijvoorbeeld ook voor venkel en drink ik ook graag pastis. Top geuren en smaken.
Ik open de snuiftabak, en ja hoor, daar is die geur die ik herken. Maar ook duidelijk vermengd met een tabaksgeur.
Dadelijk komt de anijsgeur je tegemoet eenmaal opgesnoven. Maar misschien iets te scherp? Tijdens deze allereerste seconden is de snuiftabak toch niet direct hetgeen ik er van verwachtte. Na de ondertussen gebruikelijke niesbui, wordt het aroma iets minder scherp. Het lijkt goed te komen. Maar nog een minuutje later is het aroma nog slechts te flauw aanwezig. Misschien nog het best te vergelijken met een aromatic pijptabak die na een halve pijp zijn smaak laat wegvliegen. Enkel als ik even door de neus blaas kan ik het aroma opnieuw duidelijker oproepen. Het trucje werkt maar een paar keer.
Ik ga deze snuiftabak nog een paar keren proberen, maar voorlopig ontgoochelt ie me toch wat.
Aanvulling: ik blijf, na nog een 2-3 tal keren geprobeerd te hebben, bij wat ik hierboven schreef.
Aanvullingen:
Eerste ervaringen met SG Lavender Gold:
Een lavendel snuiftabak, duh. Eigenlijk kan ik een beetje dezelfde review pennen als hierboven bij de Aniseed. Ik hou van de geur van lavendel, zowel natural (de plant) als in zeep allerhande. En ook hier: mja, geen voltreffer. Niet slecht...maar niet meer dan dat;
Eigenlijk deed de geur me vooral denken aan babytalkpoeder.
Bovendien is het aroma ook hier weer vrij snel verdwenen.
Noot: de tweede SG snuiftabak... de tweede kleine tegenvaller. Of het komt omdat toegevoegde aroma's (behalve menthol) in snuiftabak te snel vergaan, of SG ligt me niet. Moet ik toch nog even nader onderzoeken bij een volgende bestelling. (trouwens niet voor direct... tegen dat ik vier doosjes heb opgesnoven)
Eerste ervaringen met Ozona Menthol
Super verfrissend met langdurig aroma. Maakt de neus vrij. Deze snuiftabak onderscheidt zich wel van de Poshl Gletscher Prise. Misschien kan ik het beste een vergelijking maken met kauwgom of muntjes. De Poshl Gletscher Prise verhoudt zich tegenover de Ozona Menthol zoals een zachte maar duidelijk menthol kauwgom (of muntje) zich verhoudt tot van die mega chill menthol kauwgom of muntjes (genre frisk). Elk heeft zijn waarde, of zijn moment om te gebruiken maar de Gletscher Prise is eigenlijk de aangenaamste.
Nu, ook deze Ozona Menthol waardeer ik heel erg.