Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5
- Smokomang
Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5
Arclaud een schoonheid
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.
- bertus
-
Mooie nieuwe aanwinsten zie ik allemaal zeg...
Ik heb 2 'estate' pijpjes over gekocht van 2 verschillende forumleden. Een Butz-Choquin Moonlight en een Comoy 409 (buldog). Bij beide pijpen kwamen enkele mooie samples mee en ook nog wat ragers en filters..... Oldgreenfield en Godfrey bedankt mannen. De hobby is nu echt begonnen....

Ik heb 2 'estate' pijpjes over gekocht van 2 verschillende forumleden. Een Butz-Choquin Moonlight en een Comoy 409 (buldog). Bij beide pijpen kwamen enkele mooie samples mee en ook nog wat ragers en filters..... Oldgreenfield en Godfrey bedankt mannen. De hobby is nu echt begonnen....

Laatst gewijzigd door Pellie op 13 aug 2015 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En nu met foto....Pellie schreef:Mooie nieuwe aanwinsten zie ik allemaal zeg...![]()
![]()
Ik heb 2 'estate' pijpjes over gekocht van 2 verschillende forumleden. Een Butz-Chocin Moonlight en een Comoy 409 (buldog). Bij beide pijpen kwamen enkele mooie samples mee en ook nog wat ragers en filters..... Oldgreenfield en Godfrey bedankt mannen. De hobby is nu echt begonnen....

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Mikali
Die blauw-gele vind ik nog wel leuk !Pellie schreef:En nu met foto....Pellie schreef:Mooie nieuwe aanwinsten zie ik allemaal zeg...![]()
![]()
Ik heb 2 'estate' pijpjes over gekocht van 2 verschillende forumleden. Een Butz-Chocin Moonlight en een Comoy 409 (buldog). Bij beide pijpen kwamen enkele mooie samples mee en ook nog wat ragers en filters..... Oldgreenfield en Godfrey bedankt mannen. De hobby is nu echt begonnen....

"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"
-
Jazeker en dan te bedenken dat ik bij IKEA werkMikali schreef:Die blauw-gele vind ik nog wel leuk !Pellie schreef:En nu met foto....Pellie schreef:Mooie nieuwe aanwinsten zie ik allemaal zeg...![]()
![]()

-
Ik zag dat ik Butz-Choquin verkeerd getypt had.... heb het veranderd!!
- Mikali
Over een workaholic gesproken dan !Pellie schreef:Jazeker en dan te bedenken dat ik bij IKEA werkMikali schreef:Die blauw-gele vind ik nog wel leuk !Pellie schreef:En nu met foto....Pellie schreef:Mooie nieuwe aanwinsten zie ik allemaal zeg...![]()
![]()

"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"
-

-
Effe denken ik weet dat een ander forumlid daar eveneens werkt!Pellie schreef:Jazeker en dan te bedenken dat ik bij IKEA werkMikali schreef:Die blauw-gele vind ik nog wel leuk !Pellie schreef:En nu met foto....Pellie schreef:Mooie nieuwe aanwinsten zie ik allemaal zeg...![]()
![]()
- smidje
- Contacteer:
wens jullie veel plezier met jullie aanwinsten , en een mooi verslag van jou aankoop Freek , sta er verwonderd van 
het is altijd leuk naar iemand zijn mening te kunnen luisteren en lezen
zo wordt het steeds meer een leuke hobby
Pellie veel plezier er mee
groetjes

het is altijd leuk naar iemand zijn mening te kunnen luisteren en lezen

zo wordt het steeds meer een leuke hobby

Pellie veel plezier er mee

groetjes
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans
- Eliminator
- Moderator
robvoorburg schreef:
Effe denken ik weet dat een ander forumlid daar eveneens werkt!
Geloof dat we dit karakter meestal aanspreken met 'Heer'

-
Wie is het dan?
- L.deJong
- Contacteer:
We spreken wel meer mensen aan met heer, maar de enige die door iedereen als heer wordt aangesproken is altijd de heer Bommel
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service
-Robert W. Service
-
Voortaan doe je hier niet meer aan mee De Jong!
In den Haag valt het mij vaak op wanneer mensen je aanspreken
dat zij dit doen met "heer".
Komt mijns inziens voort uit een gevoel van onzekerheid en geen
houding weten te geven.
Wanneer ik dezelfde persoon steeds weer ontmoet, dan zeg ik er
wel eens wat van, want het gaat op termijn vervelen.
Dank voor de aandacht heren.

houding weten te geven.
Mooi avontuur Freek. Roepen over te heet roken met een filterpijp maar de tabak aansteken met een jetflame deed me wel even grinneken!
- Huub
Dat onderschrijf ik volledig Kees. Overigens heb ik in de 53 jaar dat ik pijp rook nog nooit een filterpijp gehad. Mijn grootvader die heel lang een gepassioneerd pijp roker was vond het roken van een pijp geschikt voor filters, die op zijn oude dag in de winkels verschenen, een soort doodzonde.kiske schreef:Mooi avontuur Freek. Roepen over te heet roken met een filterpijp maar de tabak aansteken met een jetflame deed me wel even grinneken!
Fijne avond,
Huub
- L.deJong
- Contacteer:
Ben ik met je eens, ik merk het ook alleen maar op, echter soms vindt ik het ook heel netjes en beleefd, het gaat alleen wel irriteren als het constant wordt herhaald.robvoorburg schreef:Voortaan doe je hier niet meer aan mee De Jong!![]()
houding weten te geven.
I have some friends, some honest friends, and honest friends are few; My pipe of briar, my open fire, A book that's not too new.
-Robert W. Service
-Robert W. Service
-
Heb je dan nooit het gevoel dat je (te) veel schadelijke stoffen binnen krijgt Huub? Ik twijfel nog, wel of geen filter. Met filter heb ik het idee dat het minder slecht is, maar zonder filter vind ik lekkerderHuub schreef:Dat onderschrijf ik volledig Kees. Overigens heb ik in de 53 jaar dat ik pijp rook nog nooit een filterpijp gehad. Mijn grootvader die heel lang een gepassioneerd pijp roker was vond het roken van een pijp geschikt voor filters, die op zijn oude dag in de winkels verschenen, een soort doodzonde.kiske schreef:Mooi avontuur Freek. Roepen over te heet roken met een filterpijp maar de tabak aansteken met een jetflame deed me wel even grinneken!
Fijne avond,
Huub

-
Dat herken ik wel, enige jaren heb ik steevast een filter gebruikt en van dePellie schreef:Heb je dan nooit het gevoel dat je (te) veel schadelijke stoffen binnen krijgt Huub? Ik twijfel nog, wel of geen filter. Met filter heb ik het idee dat het minder slecht is, maar zonder filter vind ik lekkerderHuub schreef:Dat onderschrijf ik volledig Kees. Overigens heb ik in de 53 jaar dat ik pijp rook nog nooit een filterpijp gehad. Mijn grootvader die heel lang een gepassioneerd pijp roker was vond het roken van een pijp geschikt voor filters, die op zijn oude dag in de winkels verschenen, een soort doodzonde.kiske schreef:Mooi avontuur Freek. Roepen over te heet roken met een filterpijp maar de tabak aansteken met een jetflame deed me wel even grinneken!
Fijne avond,
Huub
een op de andere dag was ik er klaar mee. Nergens heb ik iets gevonden
waar duidelijk wordt dat een filter beter zou zijn, welk filter dan ook.
Zonder filter bevalt mij het roken van een pijp beter.
robvoorburg schreef:Dat herken ik wel, enige jaren heb ik steevast een filter gebruikt en van dePellie schreef:Heb je dan nooit het gevoel dat je (te) veel schadelijke stoffen binnen krijgt Huub? Ik twijfel nog, wel of geen filter. Met filter heb ik het idee dat het minder slecht is, maar zonder filter vind ik lekkerderHuub schreef:Dat onderschrijf ik volledig Kees. Overigens heb ik in de 53 jaar dat ik pijp rook nog nooit een filterpijp gehad. Mijn grootvader die heel lang een gepassioneerd pijp roker was vond het roken van een pijp geschikt voor filters, die op zijn oude dag in de winkels verschenen, een soort doodzonde.kiske schreef:Mooi avontuur Freek. Roepen over te heet roken met een filterpijp maar de tabak aansteken met een jetflame deed me wel even grinneken!
Fijne avond,
Huub
een op de andere dag was ik er klaar mee. Nergens heb ik iets gevonden
waar duidelijk wordt dat een filter beter zou zijn, welk filter dan ook.
Zonder filter bevalt mij het roken van een pijp beter.
En zo rook ik alleen nog maar mét filter omdat zonder mij weer niet bevalt. Hehehe, pijprokers, zó verschillend dat het net gewone mensen lijken!
-
Inderdaad, aanvankelijk vond ik het wel leuk een filter in de steel te
stoppen. Het voegde iets toe, althans zo ervoer ik het toen.
stoppen. Het voegde iets toe, althans zo ervoer ik het toen.
- Freark
Als geboren en getogen Hagenees vind ik het gebruik van "heer" juist een van die leuke Haagse trekjes. Uiteraard gebruik ik het zelf regelmatig.robvoorburg schreef:In den Haag valt het mij vaak op wanneer mensen je aanspreken
houding weten te geven.
De ondertoon is vaak een ironische en is bepaald geen uiting van onzekerheid. Afhankelijk van de toon en het volume waarmee het woord wordt uitgesproken kan het in alle mogelijke situaties gebruikt worden. Erg efficient dus.
Ik kan me voorstellen dat een import-Hagenaar hier de fijne nuances mist, die, althans dat is mijn theorie, de Hagenees reeds bij de eerste ademtocht binnenkrijgt.

Ik zie dat bij mijn oudste nichtje, die het geluk had nog net in het vorstelijk 's-Gravenhage ter wereld te zijn gekomen. Reeds op jeugdige leeftijd had zij er plezier in met oud en nieuw rotjes in het rond te strooien, daarin natuurlijk aangemoedigd en gecoacht door haar oude oom. "En wat zeggen wij dan als zo'n rotje tussen iemands benen terecht komt?" "Sorry, oom Freark". "Heel goed, meisje".
Des Weerelts Eer is niet dan Roock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock
Maer Roock is d’Eer des Weerelts Oock
-
Vele fraaie aanwinsten passeren hier de revue!
Freek, zo te zien heb je geslaagde shopping-dagen achter de rug. Met plezier heb ik je verslag gelezen. Wat betreft Bergheim ben ik blij dat die hond er toevallig niet wél zat wanneer je er was. Ook een erg fraaie calabash heb je op de kop weten tikken. De verkleuring lijkt best mee te vallen en aan te sluiten bij de natuurlijke verkleuring door het roken?
Freek, zo te zien heb je geslaagde shopping-dagen achter de rug. Met plezier heb ik je verslag gelezen. Wat betreft Bergheim ben ik blij dat die hond er toevallig niet wél zat wanneer je er was. Ook een erg fraaie calabash heb je op de kop weten tikken. De verkleuring lijkt best mee te vallen en aan te sluiten bij de natuurlijke verkleuring door het roken?
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.
- Claude
Interessant om te zien dat de Duitsers behoorlijk goede tabak (laten)maken. Ik ben best benieuwd naar die Motzek tabak. Is hij ergens mee te vergelijken en is de Burley erg aanwezig?
- Ribbon
De burley was niet superdominant bij mijn weten. Heb er maar een klein sample van gerookt voor ik de rest in ball jars stopte, maar ik vond hem qua smaak niet echt vergelijkbaar met andere blends. Erg smaakvol t.o.v. andere blends met dezelfde ingrediënten. Kruidig, natuurlijk zoet en een beetje nootachtig.Claude schreef:Interessant om te zien dat de Duitsers behoorlijk goede tabak (laten)maken. Ik ben best benieuwd naar die Motzek tabak. Is hij ergens mee te vergelijken en is de Burley erg aanwezig?
Huidige rotatie:HU Indaba (2014), Ashton Type 3 (<2012), Mullingar Kenmare ('80's)
- smidje
- Contacteer:
met dank aan Godfrey59 heb ik deze pijp van hem gekocht een echte BigOne van Mr.Brog King Size nr 202

dan had ik nog twee pijpjes van heerenpijp overgenomen in zijn zomeropruim
de één is een meerschuim pijpje en de andere is een Sweden Dollar

dan had ik nog twee pijpjes van heerenpijp overgenomen in zijn zomeropruim

de één is een meerschuim pijpje en de andere is een Sweden Dollar

- Melmins
3 mooie pijpjes Smidje. Die BigOne vind ik echt geweldig!
Tobacco smoke is the one element in which men can sit silent together without embarrassment, and where no man is bound to speak one word more than he has actually and veritably got to say.
Thomas Carlyle
Thomas Carlyle
- smidje
- Contacteer:
Die is echt de moeite, daar heb ik mijn handen aan vol
Je kan hem niet aan je lip laten hangen hé
Maar de andere zijn ook wel de moeite waard; )

Je kan hem niet aan je lip laten hangen hé

Maar de andere zijn ook wel de moeite waard; )
-
Mooi Smidje, die Brogs roken goed hè?