Show hier je nieuwe aanwinsten
- Luys
- Moderator
- janneman
- Contacteer:
- annie69
- Contacteer:
- janneman
- Contacteer:
- stoffel
stillaan door het eerste hoofdstuk (ik lees meestal onder het pijproken) zeer leuk om eens wat meer over pijproken te weten te komen, in de bib staan verschillende boeken over sigaren, maar geen enkel over de pijp. zéér informatief!janneman schreef:Maar laat wel eens horen wat je van het pijpenbrevier vindt als je er wat meer tijd mee hebt doorgebracht!
Groet, Janneman
heil Donar god van de donder!
- derkbait
- Contacteer:
- wimclaessen
Mijn pijpen
Klik op de foto's voor grotere afbeelding

Mijn verzameling pijpen bestaande uit :

De derde pijp die mijn broer (ondertussen professionele pijpenmaker) heeft gemaakt. Mijn allereerste pijp
Website van mijn broer : http://web.me.com/claessenpipes

Een Stanwell Deluxe 53 : mijn eerste gekochte pijp bij Verloo in Antwerpen

Een Joh's Bent Dublin gekocht via http://www.smokingpipes.com/

Een oude falcon pijp die ik gekregen had en zelf helemaal heb opgelapt

Een oude anonieme pijp die mijn broer helemaal heeft opgelapt en waarvoor hij het mondstuk helemaal heeft bijgewerkt

Een Claessen Pipes (mijn broer) Lovat, gekregen als kerstkado

Een Stanwell Venturi : mijn laatste aanwinst gekocht bij Verloo in Antwerpen
Klik op de foto's voor grotere afbeelding

Mijn verzameling pijpen bestaande uit :

De derde pijp die mijn broer (ondertussen professionele pijpenmaker) heeft gemaakt. Mijn allereerste pijp
Website van mijn broer : http://web.me.com/claessenpipes

Een Stanwell Deluxe 53 : mijn eerste gekochte pijp bij Verloo in Antwerpen

Een Joh's Bent Dublin gekocht via http://www.smokingpipes.com/

Een oude falcon pijp die ik gekregen had en zelf helemaal heb opgelapt

Een oude anonieme pijp die mijn broer helemaal heeft opgelapt en waarvoor hij het mondstuk helemaal heeft bijgewerkt

Een Claessen Pipes (mijn broer) Lovat, gekregen als kerstkado

Een Stanwell Venturi : mijn laatste aanwinst gekocht bij Verloo in Antwerpen
- Joey Peters
Een nette verzameling!
http://marktplaats.puffaway.nl/ - goedkope occasion pijpen voor ieder wat wils
- janneman
- Contacteer:
- Martin Romijn
- Contacteer:
- annie69
- Contacteer:
- Kapitein Haddock
- multiballs
- Martin Romijn
- Contacteer:
Zaterdag tijdens een bezoek aan mijn schoonouders in Middelburg even snel de stad in gegaan. Mijn favoriete tabakszaak is daar helaas verdwenen maar gelukkig zit er op de markt nog een zaakje met een aardig assortiment tabak. Deze 2 aangeschaft, heb ze alletwee al eerder gehad. De Sunday's fantasy is een lekkere "aromatic" en de MacBaren Harmony, in de USA verkocht als Symphony, is een lekkere Burley met wat Virginia, niet echt een complexe tabak maar ik vind hem erg lekker.

- Paasei
Dochter is op kamp met de jeugdbewing, dus vandaag met vrouw en zoon naar het kasteel van Godfried van Bouillon. Iedereen heeft zich goed geamuseerd, maar eigenlijk was het maar een excuus... om aan onderstaande te geraken...
voor en achteraanzicht van de twee pakjes :

bovenste 'coupe moyenne', onderste 'coupe grosse'.
Onderste is zonet al getest in de big ben... Eerste indruk wel lekker, very 'cigar-like', tenminste, lijkt erg op de semois sigaartjes. Voor sommigen is dit een minpunt, voor mij maakt het niet echt uit.
Wat me wel opviel na openen van het mooie pakje, is dat de tabak behoorlijk droog is, je hoort 'm gewoon ritselen bij het stoppen.
Edit :
onderste pakje kwam uit een 'gewone' tabakswinkel in Bouillon, het bovenste echter uit het zaakje in Corbion waar Stoffel in onderstaande post ook al over berichtte.
http://pijprokersforum.forum2go.nl/semo ... ght=semois
Als je die deur opent en binnen gaat, stap je in een typisch herenhuis binnen, met links en rechts van de voordeur een voorkamer. Vriendelijke uitbater, komt uit de prive vertrekken en doet deur voor je open van het andere voorkamertje waar de tabak verkocht wordt.
Bij het binnenkomen ruik je het al, bij het betreden van het winkel gedeelte ben je helemaal in (Semois)tabakheaven.
Die geur, ongelooflijk... Ik was geneigd me een stoel te vragen, ter plekke een pijp te kopen (had m'n eigen gerief niet bij) en er eentje te stoppen en roken, ware het niet dat mijn halve kroost op mij zat te wachten.

voor en achteraanzicht van de twee pakjes :

bovenste 'coupe moyenne', onderste 'coupe grosse'.
Onderste is zonet al getest in de big ben... Eerste indruk wel lekker, very 'cigar-like', tenminste, lijkt erg op de semois sigaartjes. Voor sommigen is dit een minpunt, voor mij maakt het niet echt uit.
Wat me wel opviel na openen van het mooie pakje, is dat de tabak behoorlijk droog is, je hoort 'm gewoon ritselen bij het stoppen.
Edit :
onderste pakje kwam uit een 'gewone' tabakswinkel in Bouillon, het bovenste echter uit het zaakje in Corbion waar Stoffel in onderstaande post ook al over berichtte.
http://pijprokersforum.forum2go.nl/semo ... ght=semois
Als je die deur opent en binnen gaat, stap je in een typisch herenhuis binnen, met links en rechts van de voordeur een voorkamer. Vriendelijke uitbater, komt uit de prive vertrekken en doet deur voor je open van het andere voorkamertje waar de tabak verkocht wordt.
Bij het binnenkomen ruik je het al, bij het betreden van het winkel gedeelte ben je helemaal in (Semois)tabakheaven.
Die geur, ongelooflijk... Ik was geneigd me een stoel te vragen, ter plekke een pijp te kopen (had m'n eigen gerief niet bij) en er eentje te stoppen en roken, ware het niet dat mijn halve kroost op mij zat te wachten.

Koninklijke Eikel Des Forums.
- Joey Peters
Ziet er mooier uit dan plastic!
- stoffel
- multiballs
- Paasei
Ik heb er nog maar eentje open, de andere volgt later...stoffel schreef:wat ben ik jaloers nu! ! ! !![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
prachtige pakjes, idd mooi zonder al dat plastiek, het sigaar-achtige vind ik juist lekker aan semois, het geeft ook een goede nicotine stoot.
zit er verschil van smaak in deze pakjes?
Koninklijke Eikel Des Forums.
- janneman
- Contacteer:
- Ronnie de Ponnie
Gister binnengekregen van cigarwebshop:

Een Big Ben Lombok Rosa 205.
In het kader van: weer iets heel anders. Ondanks dat ik net begonnen ben met pijproken leek het me toch zinvol om een beetje experimenteel te blijven. Voor een derde pijp (en de eerste Big Ben) wel een aparte.
Voornamelijk door de verhalen op dit forum over churchwardens leek deze me wel wat. Een pijp voor des avonds op een bank, eventueel met wat leesvoer.
Anyway, ik heb hem gister natuurlijk meteen uitgeprobeerd. Ondanks dat ook deze pijp voorgekoold is, de normale inrookprocedure volgen (goeie tip van Janneman!).
De eerste ervaring is zeer positief. De rook is inderdaad merkbaar veel koeler dan een 'normale' pijp. Extra omdat ik ook een filter in deze pijp gebruik.
Opmerking over de pijp zelf: zij komt nogal fragiel over. Niet vreemd natuurlijk gezien het ontwerp. Ik denk dat als je haar laat vallen dat het meteen einde oefening is.
Qua afwerking vind ik het allemaal niet 100%. De ketel is wel erg mooi (hoewel ik geen fan ben van die hoogglans polish), echt mooi getekend hout, maar de opening van het mondstuk is niet 100% in het midden. Maakt voor het roken niks uit overigens.
Al met al goed te spreken hierover, tot nu toe.
Wat betreft de levering van de cigarwebshop: erg goed, pijp was binnen 2 dagen in huis. En men was zo vriendelijk om er 3 samples bij te voegen, te weten:

, alsmede een boekje over allerlei tabak. Reclame weliswaar, maar toch erg interessant.

Een Big Ben Lombok Rosa 205.
In het kader van: weer iets heel anders. Ondanks dat ik net begonnen ben met pijproken leek het me toch zinvol om een beetje experimenteel te blijven. Voor een derde pijp (en de eerste Big Ben) wel een aparte.
Voornamelijk door de verhalen op dit forum over churchwardens leek deze me wel wat. Een pijp voor des avonds op een bank, eventueel met wat leesvoer.
Anyway, ik heb hem gister natuurlijk meteen uitgeprobeerd. Ondanks dat ook deze pijp voorgekoold is, de normale inrookprocedure volgen (goeie tip van Janneman!).
De eerste ervaring is zeer positief. De rook is inderdaad merkbaar veel koeler dan een 'normale' pijp. Extra omdat ik ook een filter in deze pijp gebruik.
Opmerking over de pijp zelf: zij komt nogal fragiel over. Niet vreemd natuurlijk gezien het ontwerp. Ik denk dat als je haar laat vallen dat het meteen einde oefening is.
Qua afwerking vind ik het allemaal niet 100%. De ketel is wel erg mooi (hoewel ik geen fan ben van die hoogglans polish), echt mooi getekend hout, maar de opening van het mondstuk is niet 100% in het midden. Maakt voor het roken niks uit overigens.
Al met al goed te spreken hierover, tot nu toe.
Wat betreft de levering van de cigarwebshop: erg goed, pijp was binnen 2 dagen in huis. En men was zo vriendelijk om er 3 samples bij te voegen, te weten:

, alsmede een boekje over allerlei tabak. Reclame weliswaar, maar toch erg interessant.
I'm thinking, Lewis...
- Joey Peters
Dat is echt een mooie churchwarden. Eentje met karakter.