Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Voor al uw vragen, antwoorden en opmerkingen over het roken van de pijp...
Plaats reactie
The_Undertaker
Administrator

Re: Show hier je nieuwe aanwinsten - Deel 5

Bericht door The_Undertaker »

Schitterend verwoord Kiske! En zó waar :lol:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

annie69
Contacteer:

Bericht door annie69 »

Die Kees,

Ja weggooien die dingen,maar helaas zitten ze soms zo vast ,dat je ze moet uitboren.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

annie69 schreef:Die Kees,

Ja weggooien die dingen,maar helaas zitten ze soms zo vast ,dat je ze moet uitboren.
Hoi Dre , even het aluminium uiteinde verhitten met de brander trek je ze er zo uit. ( beproefde methode :)

Godfrey

cookiemonster

Bericht door cookiemonster »

In een doos met niet gerookte en onverkochte pijpen uit een heel lang verleden vond ik deze Ropp.
Een pijp van dit merk zocht ik al heel lang want die ontbrak nog in de verzameling.
Het is een Ropp Cadet en een serienummer of zo zie ik er niet op staan.
De pijp is nog volledig nieuw en ongerookt maar is volgens mij toch van de jaren 70 of 80 maar ik kan mij vergissen.
Onderaan is hij volledig vlak zodat hij kan blijven staan tijdens rookpauzes of tussendoor ik weet niet hoe men zo een model noemt.
Of hij zal gerookt worden daar twijfel ik nog aan eerst mag hij zo in het rekje
Ik ben altijd heel blij en dankbaar als er iemand iets kan toevoegen over de geschiedenis van deze pijp.
Terwijl ik deze Ropp bewonder steek ik een andere pijp op en kan dan rokend en mijmerend en glunderend van pret er naar de nieuwe aanwinst kijken.
Wellicht geen onbekend gevoel voor mensen met PKZ :wink:
Veel groeten aan iedereen!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

ziet er mij een zeer leuke en bewonderenswaardige pijp uit cookiemonster ;)
veel plezier er mee om hem zo te koesteren ;)
groetjes
Life is what Happens to you while you' re busy making other plans

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Cookiemonster ( ? ).

Gefeliciteerd met de mooie aankoop. De Ropp Cadet was een van de vele pijpseries die Ropp maakte.
Ik zou er snel van gaan genieten, want het waren pijpen gemaakt van een goede kwaliteit bruyère.

Hier kun je iets lezen over Ropp pijpen.

Eugène-Léon Ropp (1830 - 1907) had acquired a patent for a cherrywood pipe (wild cherry, lat.: Prunus avium) in 1869. In 1870 he established a workshop to manufacture such pipes in Büssingen (Bussang, Vosges mountains). Around 1893 the business moved into the former mill of Sicard (part of the community of Baume-les-Dames - Département Doubs, Upper Burgundy - from 1895 on).

The pipes were a big success in the export as well. Shortly before 1914 Ropp designated A. Frankau & Co. (BBB) in to be the exclusive distributor in the UK and it's colonies.

Probably in 1917 a workshop in Saint-Claude in the Rue du Plan du Moulin 8 was acquired to start the fabrication of briar pipes. In 1923 a small building in the environment of Saint-Claude, serving as a workshop for polishing, was added.

Even though cherrywood pipes were the mainstay of Ropp until the company finally closed down in September 1991. The company was taken over by Cuty-Fort Entreprises (Chacom, Jeantet, Vuillard, Jean Lacroix...) in 1994.

Some "seconds" by Ropp: Golden Burl, Grande Morez, Nantua and Versailles.

cookiemonster

Bericht door cookiemonster »

Hartelijk bedankt voor deze informatie Huub!

PhilipV

Bericht door PhilipV »

De Jens "Tao" Nielsen waar ik het al eerder over had is toegekomen. Een prachtige billiard, ietwat chubby gezien de breedte van de steel iets omvangrijker is dan de hoogte (loving it). Het mondstuk, cumberland, zit enorm comfortabel en het rookkanaal is perfect. Ben vooral onder de indruk van het kwaliteit van de sandblast en de aansluiting van het mondstuk (naadloos). Man man man.
IMG_2158.jpg
IMG_2159.jpg
Deze pijp zal - als er een klik is, maar ik vermoed van wel - worden voorbehouden voor VaPer-tabakken.

Het is niet de goedkoopste pijp en een serieuze hap uit het budget, maar ik ben enorm blij dat ik ze gekocht heb.

En Huub, je hebt gelijk! Het maatwerk, oog voor detail waarmee de pijp werd afgewerkt maakt ze tot het kroonstuk van mijn pijpenarsenaal. Ik ben verschoten van het millimeterwerk waarmee er gezandstraald werd. Het stukje met de slagstempel is nauwelijks een millimeter verheven ivm de rest van het oppervlak. Heb weinig pijpen gezien waar dit zo fijn werd uitgevoerd.

Deze schoonheid zal met veel voorzichtigheid en liefde worden ingerookt.

Prettige dag nog verder!
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Smokomang

Bericht door Smokomang »

Fiet fieuuw
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Pellie

Bericht door Pellie »

Prachtige aankoop, geniet er van. Waarom speciaal deze pijp voor Vapor tabak?

Arclaud

Bericht door Arclaud »

Jaloers enzo... Maar toch, veel plezier met deze sjieke aanwinst!
Het leven is wat onze gedachten ervan maken.

Wowbagger

Bericht door Wowbagger »

:shock: Een welgemeend proficiat met deze prachtige aanwinst Philip!

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Philip.

Prachtig. Al zijn pijpen zijn stubby and masculin zoals hij dat zelf altijd zegt. Maar toch heel verfijnd in de afwerking. En dat voor een man met handen als kolenschoppen.
Het maken van het mondstuk op die manier is typisch Jens.
De zandstraling is heel mooi. Of hij dat zelf gedaan heeft is voor mij de vraag. Ik herken in dit stralingswerk ook de hand van Manduela, een goede vriendin.

Vroeger liet hij dat doen bij Stanwell toen die nog in Denemarken zaten. Ook wijlen Peter Hedegaard liet daar het straalwerk doen. Ik zal hem eens bellen of hij het zandstralen tegenwoordig zelf doet.
Jens heeft een aantal jaren om gezondheidsredenen geen pijpen gemaakt.
Maar wat er na die onderbreking gemaakt werd is nog beter als vroeger maar ook heel veel duurder. Alhoewel de hoge prijzen ook veroorzaakt worden door de Russische en Chinese liefhebbers van zijn pijpen. Bij The Danish Pipeshop stonden vorige week 2 nieuwe TAO pijpen te koop voor € 3087,25, waarvan er inmiddels een van verkocht is.
En dan te bedenken dat ik mijn pijpen toendertijd kocht voor Fl. 100,- tot Fl. 150,-, weliswaar rechtstreeks van hem.

Philip, ga het weekend fijn van genieten van deze pijp.

Fijn weekend,

Huub
Afbeelding

Robbie-san

Bericht door Robbie-san »

Duuuuuusss, kwakkel zomer, maar geen kwakkel seizoen voor skôn rookgerei. Heren, geniet ervan.

Groet,

Robbie-san
Non sum qualis eram

Mikali

Bericht door Mikali »

Ik heb nog twee Winslows (D'tjes) voor bij de collectie te voegen :D .

De onderste vind ik echter wat "raar" qua afwerking van het zilverwerk op de pijp.
Wat robuust zeg maar. ik probeer het later nog beter op foto te krijgen?

Afbeelding

Deze vond ik bijzonder met de ring (in acrylaat?) en het vooruitstekende stukje vooraan, deed me een beetje denken aan een boot ...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Mikali op 01 aug 2015 19:01, 1 keer totaal gewijzigd.
"Een tevreden pijproker is geen onruststoker"

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

Waarlijk prachtige pijpen!

Ten aanzien van de onderste pijp vind ik het apart dat er een
recht mondstuk inzit.

Godfrey59

Bericht door Godfrey59 »

Mikali heel mooi deze twee , Het straalt er vanaf dat ze goed roken . Ik had een Winslow tot volle tevredenheid maar omdat ik altijd een pijp hang in de bakkes roker ben :lol: was het geen doen , ik kreeg er kaak kramp van :( Dus nu nog steeds op zoek naar een kleiner model hang van Winslow maar ik ben er pas 1 tegen gekomen op de pfeifenmesse in Lohmar waar ik nu nog spijt van heb deze niet direct meegenomen te hebben. Later op de dag was hij weg :(

Godfrey

Bommel

Bericht door Bommel »

Ongelofelijk mooie Winslow's Mikali.
Bijzonder en schoon.
Afbeelding

MilleLuci
Contacteer:

Bericht door MilleLuci »

Mooi en bijzonder Mikali!
Zonnige Groet,

Magistrale Glinstering vanuit Emotie
Mille Luci
Afbeelding

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

PhilipV
pracht aankoop jongen , gaat ge zeker geen spijt van krijgen =D>

Mikali

Bericht door Mikali »

PhilipV schreef:De Jens "Tao" Nielsen waar ik het al eerder over had is toegekomen. Een prachtige billiard, ietwat chubby gezien de breedte van de steel iets omvangrijker is dan de hoogte (loving it). Het mondstuk, cumberland, zit enorm comfortabel en het rookkanaal is perfect. Ben vooral onder de indruk van het kwaliteit van de sandblast en de aansluiting van het mondstuk (naadloos). Man man man.
IMG_2158.jpg
IMG_2159.jpg
Deze pijp zal - als er een klik is, maar ik vermoed van wel - worden voorbehouden voor VaPer-tabakken.

Het is niet de goedkoopste pijp en een serieuze hap uit het budget, maar ik ben enorm blij dat ik ze gekocht heb.

En Huub, je hebt gelijk! Het maatwerk, oog voor detail waarmee de pijp werd afgewerkt maakt ze tot het kroonstuk van mijn pijpenarsenaal. Ik ben verschoten van het millimeterwerk waarmee er gezandstraald werd. Het stukje met de slagstempel is nauwelijks een millimeter verheven ivm de rest van het oppervlak. Heb weinig pijpen gezien waar dit zo fijn werd uitgevoerd.

Prettige dag nog verder!
Héél mooi ! En waarom juist VaPer tabak? of géén speciale reden ?

Huub

Bericht door Huub »

Hallo Maichel,

Gefeliciteerd met de mooie aankopen.
Ik hoop dat deze beauties je veel rookgenot gaan brengen.

Fijne voortzetting van het weekend,

Huub

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

zeer mooie pijpen Mikali ;)
geniet van ze beide ;)

Smokomang

Bericht door Smokomang »

Heel goed bezig Maichiel trouwens ik heb nog wat voor je liggen he ergens ingepakt maar toch
The fact is, the moment a man takes to a pipe, he becomes a philosopher. It's the poor man's friend; it calms the mind, soothes the temper, and makes a man patient under difficulties. It has made more good men, good husbands, kind masters, indulgent fathers, than any other blessed thing on this universal earth.

Mikali

Bericht door Mikali »

Smokomang schreef:Heel goed bezig Maichiel trouwens ik heb nog wat voor je liggen he ergens ingepakt maar toch
Ik weet het ... Sorry dat je het mee moest verhuizen :lol: :oops:
Spreken mekaar nog om een datum te prikken.

Ignoro Iste

Bericht door Ignoro Iste »

Uw kiloknaller is weer actief!

1 kilo PH-DS
1 kilo PH-GS

Met dank aan Annie69.
Ik moest de tabak wel zelf bij hem afhalen, bezorgen is er niet meer bij. :mrgreen:

Smokomang

Bericht door Smokomang »

Mikali schreef:
Smokomang schreef:Heel goed bezig Maichiel trouwens ik heb nog wat voor je liggen he ergens ingepakt maar toch
Ik weet het ... Sorry dat je het mee moest verhuizen :lol: :oops:
Spreken mekaar nog om een datum te prikken.
No worries ik hoefde het alleen in te pakken de verhuizers doen de rest [emoji16]. Komt in orde het loopt niet weg

PhilipV

Bericht door PhilipV »

Mikali schreef:
PhilipV schreef:De Jens "Tao" Nielsen waar ik het al eerder over had is toegekomen. Een prachtige billiard, ietwat chubby gezien de breedte van de steel iets omvangrijker is dan de hoogte (loving it). Het mondstuk, cumberland, zit enorm comfortabel en het rookkanaal is perfect. Ben vooral onder de indruk van het kwaliteit van de sandblast en de aansluiting van het mondstuk (naadloos). Man man man.
IMG_2158.jpg
IMG_2159.jpg

Prettige dag nog verder!
Héél mooi ! En waarom juist VaPer tabak? of géén speciale reden ?
Eigenlijk omdat ik me steeds meer en meer aan het verdiepen ben.hierin. Geen andere specifieke reden ofzo.
“It is quite a three pipe problem, and I beg that you won't speak to me for fifty minutes.”
― Arthur Conan Doyle, The Red Headed League

Pellie

Bericht door Pellie »

2 nieuwe Mr. Brogs: een Lumberjack Dwarf en een Guardian. Na alle positieve reakties toch maar overstag gegaan. Voor de prijzen hoef je het niet te laten... :) Ik heb ze nog niet binnen, vandaar de internet foto's ;-)

smidje
Contacteer:

Bericht door smidje »

de bovenste heb ik van gisteren in mijn bezit Pellie ;)
een echte kachel als je die in je handen hebt ;)
foto's volgen straks :)

Plaats reactie