Het grote 'PRF forumtabak' topic

Daar is het laatste woord nog niet over gesproken...
Plaats reactie
Arno
Contacteer:

Re: Doorstart PRF forumtabakken 2013!!!

Bericht door Arno »

Winslow Collector schreef:En de financiële achtergronden, een stapje dieper? Worden de prijzen een speciaal vriendelijk forumprijsje, of zijn het gewone consumentenprijzen en strijkt HU de volle winst op, of zit er nog een eurootje per blikje opbrengst voor het forum in? Met vooraf laten betalen loopt HU geen enkel zakelijk risico, dus misschien zit er nog wat ruimte in zijn winstmarge voor ons? Vragen, vragen. :-T
Zogauw ik exacte prijzen weet ga ik afdingen. Ben wel een Hollander :mrgreen: Maar van de andere kant gun ik ook Hans wat winst.
Winslow Collector schreef:Het weerhoudt me niet om te bestellen, uiteraard, het is alleen maar een gedachte waar je misschien eens mee naar HU kunt gaan. Hij bepaalt de banderolprijs en kan daar dus een financiële ruimte inbouwen voor het forum. Komt er trouwens een Nederlandse of Duitse banderol op? Ook niet verkeerd om daar even vooraf over na te denken.
Duitse banderol. Als het een Nederlandse zou moeten zijn zou het via Pronk moeten die daar weer geld zou voor vragen. En Pronk kan wat mij betreft de hort op na de bruuske "Germain-weigering". St Patrick en ik gaan de tabak zelf ophalen in Duitsland (er wordt niets opgestuurd) dus alles is in principe geheel legaal.
Laatst gewijzigd door Arno op 24 mei 2013 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

MfOx

Bericht door MfOx »

Arno schreef:En Pronk kan wat mij betreft doodvallen na de bruuske "Germain-weigering".
Ik kan me voorstellen dat dat (enigszins) frustratie heeft opgeleverd, echter zou ik ietwat voorzichtiger zijn met dit soort verwensingen.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

MfOx schreef:
Arno schreef:En Pronk kan wat mij betreft doodvallen na de bruuske "Germain-weigering".
Ik kan me voorstellen dat dat (enigszins) frustratie heeft opgeleverd, echter zou ik ietwat voorzichtiger zijn met dit soort verwensingen.
Precies, excuses :oops:
Afbeelding

St Patrick

Bericht door St Patrick »

Goed bezig vriend.... We dingen gewoon een dikke korting af en laten die om zetten in flessen Whisky... Dan hebben wen een leuke meeting met Forum tabakken en meteen een Whisky proeverij...:)

:B
*****Wie de pijp niet rooken kan, heeft er het Vermaak niet van*****

Winslow Collector

Bericht door Winslow Collector »

Arno schreef:Duitse banderol. Als het een Nederlandse zou moeten zijn zou het via Pronk moeten die daar weer geld zou voor vragen. En Pronk kan wat mij betreft de hort op na de bruuske "Germain-weigering". St Patrick en ik gaan de tabak zelf ophalen in Duitsland (er wordt niets opgestuurd) dus alles is in principe geheel legaal.
Okay, tuurlijk is dat helemaal legaal, op deze wijze. Goed over nagedacht, over de banderollen en afhandeling. Goed werk.
Maar dan moeten het, voor die prijzen, wel heel goede tabakken worden. Duitsland is nogal wat goedkoper dan Nederland. Ben benieuwd, belooft veel goeds.

Inderdaad, Pronk calculeert zijn eigen handel redelijk kapot, maar zit ook gebonden aan de Nederlandse wet. Dus je kunt beter de mensen in de politiek doodwensen (en ik doe dan van harte met je mee :twisted: ), of alle mensen die het politieke systeem in stand houden door steeds maar aan verkiezingen meewerken en jou en mij dwingen aan die flauwekul mee te moeten doen. De wet (dus: de roverheid) is het probleem, niet de oplossing. De importeur bepaalt de accijns en BTW niet, dat doet de politiek. Pronk is maar deels schuldig, doordat zij niet al te zuinig calculeert. We kennen het voorbeeld van Winsløw No.1: € 27,50 in NL van importeur Pronk versus € 19,60 in Duitsland.

Maar ook Hans van HU is daarin bekend. Gunnen is natuurlijk een belangrijk deel van de handel, maar ik ben benieuwd of hij ook aan dit forum denkt en niet alleen aan zichzelf.

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

St Patrick schreef:Goed bezig vriend.... We dingen gewoon een dikke korting af en laten die om zetten in flessen Whisky... Dan hebben wen een leuke meeting met Forum tabakken en meteen een Whisky proeverij...:)
Ik denk dat mensen liever minder geld betalen voor forumtabakken dan dat ze een whisky-proeverij hebben ;)
Afbeelding

Winslow Collector

St Patrick schreef:Goed bezig vriend.... We dingen gewoon een dikke korting af en laten die om zetten in flessen Whisky... Dan hebben wen een leuke meeting met Forum tabakken en meteen een Whisky proeverij...:)

Of in de PRF-clubkas om een volgende meeting te organiseren, of de servers te betalen, of merchandise, of visitekaartjes, of ....?????

St Patrick

Winslow Collector schreef:

Of in de PRF-clubkas om een volgende meeting te organiseren, of de servers te betalen, of merchandise, of visitekaartjes, of ....?????
OK, OK, OK.... das duidelijk... het was ook zomaar ff een gekkigheidje.... maar dan zien we wel waar het schip vol toebak zal stranden... iig gaat er ergens eind dit jaar nog een hele mooie ford met 180km/u (voorzien van 2 pijprokende kale koppen) richting duitsland en weer terug... tot die tijd moeten we het doen met de droommmmm....

MfOx

Bericht door MfOx »

Mooie beeldspraak :)

Ik kijk er ook naar uit :)

Winslow Collector

St Patrick schreef:[... iig gaat er ergens eind dit jaar nog een hele mooie ford met 180km/u (voorzien van 2 pijprokende kale koppen) richting duitsland en weer terug... tot die tijd moeten we het doen met de droommmmm....

Oei, een Ford én 180 km/uur? Dan moet ik mijn bestelling (investering) nog maar eens overwegen. Grotere risico's dan ik aanvankelijk dacht. :wink: :mrgreen: (geintje, Edje)

St Patrick

St Patrick schreef:[... iig gaat er ergens eind dit jaar nog een hele mooie ford met 180km/u (voorzien van 2 pijprokende kale koppen) richting duitsland en weer terug... tot die tijd moeten we het doen met de droommmmm....

Oei, een Ford én 180 km/uur? Dan moet ik mijn bestelling (investering) nog maar eens overwegen. Grotere risico's dan ik aanvankelijk dacht. :wink: :mrgreen: (geintje, Edje)
Dat valt allemaal wel mee.... het staat natuurlijk onwijs stoer en mannelijk om te zeggen dat tie 180km/u gaat maar dat durf ik niet eens.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Weet je hoe snel de wereld dan aan je voorbij schiet... :shock:
Ik kan wel zeggen dat die krokus van mij erg goed is ingereden en hij is zelfs iets hoger geklokt maar dit was eenmalig... Koste me bijna mijn leven en mijn relatie (of was dat andersom...)
Dus laat die investering maar staan, wij zullen alles met de grootste zorg transporteren...

Winslow Collector

St Patrick schreef:

Dat valt allemaal wel mee.... het staat natuurlijk onwijs stoer en mannelijk om te zeggen dat tie 180km/u gaat maar dat durf ik niet eens.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Weet je hoe snel de wereld dan aan je voorbij schiet... :shock:
Ik kan wel zeggen dat die krokus van mij erg goed is ingereden en hij is zelfs iets hoger geklokt maar dit was eenmalig... Koste me bijna mijn leven en mijn relatie (of was dat andersom...)
Dus laat die investering maar staan, wij zullen alles met de grootste zorg transporteren...

Tuurlijk, joh. Just kidding.

Bommel

Bericht door Bommel »

St Patrick schreef:

Met 180 km/u schiet de wereld je voorbij met de zelfde snelheid. :mrgreen:
Doen jullie maar rustig aan tegen die tijd, kan de tabak nog verder fermenteren.
Afbeelding

Sidekickelvis

Bericht door Sidekickelvis »

Ik ben wel eens met 220 over de Autobahn gegaan (in een Ford :lol: ) en boven de 200 slaat het nergens meer op. Dat is echt eng!! Alsof de rest achteruit rijd.... Werd nog wel ff ingehaald door een ouwe lul in een X5...
Executeur Testamentair des Forums! tegen wil en dank!

Arno
Contacteer:

Bericht door Arno »

Bommel schreef:Doen jullie maar rustig aan tegen die tijd, kan de tabak nog verder fermenteren.
Daar zeg je zowaar wat heer Bommel, als we de tabakken krijgen zullen ze erg vers gemengd zijn. Op zijn minst een paar weken rust alvorens het roken na de aanschaf ervan zou de tabakken ten goede moeten komen.
Afbeelding

Bommel

Bericht door Bommel »

Arno schreef:
Bommel schreef:Doen jullie maar rustig aan tegen die tijd, kan de tabak nog verder fermenteren.
Daar zeg je zowaar wat heer Bommel, als we de tabakken krijgen zullen ze erg vers gemengd zijn. Op zijn minst een paar weken rust alvorens het roken na de aanschaf ervan zou de tabakken ten goede moeten komen.
Oplossing.......bijsluiterje op de blikken plakken. :mrgreen:
Afbeelding

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Sidekickelvis schreef:.......... en boven de 200 slaat het nergens meer op. Dat is echt eng!!
Ik ken het gevoel, ooit eens op de motor boven de 185 gezeten (eenmalig, gewoon een keer proberen wat zo'n Eliminator nu echt kan (nee, niet de man,.... de motor)), er zat nog ruimte op de gashendel,... alleen niet meer in de ballen van yours truly,... het zweet stond in de handen,... heb de grenzen niet weten te verkennen, en rap de snelheid verlaagt naar een niveau wat me beter ligt (touring-style).

Terug naar de forumtabakken :mrgreen:
Afbeelding

Winslow Collector

Ben zelf best een hardrijder, maar het moet wel kunnen. Dat is: geen drukte, droog weer en de weg moet zich ervoor lenen. Kom veel in Duitsland en jaren geleden 8 maanden lang in de kost gezeten voor een project. Op de zondagavonden (heenreis) en donderdagavonden (terugreis) regelmatig lange stukken hard gereden (circa 200 km/uur).

Nu doe ik dat nog weleens een stukkie. De auto kan het gemakkelijk aan (222 "echte" km/uur dus waarschijnlijk ruim 230 op het tellertje, en dat voor een 1.9 dieseltje). Maar niet meer een half uur of langer achter elkaar. Heb deze auto nog niet op zijn top gekregen, maar regelmatig 210-220 op het tellertje. Tot zover de opschepperij. :wink: (maar wel waar).

Heb met een politie-agent gesproken over die hoge snelheden. Als je ouder wordt, kun je dat (= 200+) gemakkelijk een minuut of 20-30 volhouden, maar bij iedereen schijnt een punt te komen dat er teveel indrukken binnenkomen bij hoge snelheden. Dan is het niet meer wijs om op hoge snelheid te blijven rijden. Je hersens kunnen het niet meer aan, zeker niet als je dit maar af en toe doet. Je moet dit blijven trainen maar dat is in Nederland weer een erg dure hobby. :cry:

Dus nu af en toe nog eens de laatste wilde haar losgooien (heb er niet veel meer), maar doorgaans een sneller dan toegestaan tempo en het moet nog wel ontspannen rijden blijven. Als het verkeer het toelaat "standaard" zo'n 20 km boven de toegestane snelheid. En laat het verkeer het niet toe? Dan gewoon met de kudde meesukkelen.

Maar ik vind het nog steeds leuk: zelf tegen de 200 rijden en dan gewoon voorbijgeblazen worden door een dikke Duitse auto, waardoor je even de winddruk voelt van de inhaler. Mannen, mannenspeeltjes, maar de meesten blijven jongetjes. :mrgreen:

Motor lijkt mij enger: je zit buiten en er gewoon bovenop. Kwetsbaar.

lestat

Bericht door lestat »

Sorry voor de hardrijders maar naar mijn mening moeten ze naar de Nürburgring. Die kan je tegen betaling weliswaar afrijden.
Voor de rest zoals W.C. zegt als het verkeer er zich toe leent bestaat in mijn ogen niet. Een op het eerste zicht lege baan kan nog steeds een andere weggebruiker bevatten. Jezelf in gevaar brengen zal ik niets op zeggen, iedereen doet wat hij wil. Op openbare wegen breng je echter altijd ook anderen in gevaar.
Het is niet leuk als je pijp de pijp uit is
http://m.youtube.com/user/Doelie5457
https://www.youtube.com/user/Lestat2705
Het ongezondste in het leven is geboren worden. Uiteindelijk ga je eraan dood

Maarten_V
Contacteer:

Bericht door Maarten_V »

Ik zie dit draadje nu pas... Kan ik nog meedoen?
Ik heb de laatste lijst gekopieerd en mijzelf toegevoegd.

Aromatische mixture:
- Sander (2x)
- Arno (1x)
- MfOx (5x)
- Winslow Collector (10x)
- paasei (1x)
- dinck (1x)
- Mikali (1x)
- Bananabox-Ninja (1x)
- Lestat (2x)
- Sidekickelvis (1x)
- Kiske (2x)
- Calinero (2x)
- Luys (1x)
- Jan.Beuwer (1x)
- Wallace (1x)
- Rob (1x)
- Eliminator (1x)
- JanSt (1x)
- joko (1x)
- Massis (1x)
- Janneman (1X)
- Animalis (1x)
- Kees Liebherr (1x)
- Smoking Rob (1x)
- Geloof (11x)
- Hagar666 (1x)
- Nekker (1x)
- Moonhowler (1x)
- Annie69 (1x)
- Dolledokus (1x)
- Teunis (1x)
- Godfrey (1x)
- Gezel (1x)
- Bommel (1x)
- Maarten_V (1x)

Virginia flake:
- Sander (1x)
- Arno (1x)
- Winslow Collector (3x)
- Wowbagger (2x)
- paasei (1x)
- St Patrick (3x)
- dinck (2x)
- Readburd (2x)
- Mikali (1x)
- Bananabox-Ninja (1x)
- dewitte (x1)
- Lestat: (1x)
- Sidekickelvis (1x)
- Pitoe (1x)
- Kiske (2x)
- Dukdalf (1x)
- Luys (2x)
- Jan.Beuwer (1x)
- Eliminator (5x)
- JanSt ( 1 x)
- joko (1x)
- Massis (2x)
- Ignoro Iste (2x)
- Janneman (2x)
- Animalis (1x)
- Kees Liebherr (2x)
- Smoking Rob (1x)
- wimclaessen (1x)
- Geloof (5x)
- Robb (1x)
- Nekker (1x)
- Annie69 (1x)
- Dolledokus (1x)
- Teunis (1x)
- MfOx (1x)
- Wallace (1x)
- Martin Romijn (1x)
- Gezel (1x)
- Culann (1x)
- Upper Ten (1x)
- Bommel (1x)

Latakia mixture:
- Arno (1x)
- Winslow Collector (2x)
- Wowbagger (1x)
- paasei (1x)
- Upper Ten (4x)
- St Patrick (3x)
- dinck (2x)
- Readburd (2x)
- Bananabox-Ninja (1x)
- dewitte (1x)
- Lestat: (1x)
- Sidekickelvis (1x)
- pitoe (1x)
- Kiske (3x)
- Dukdalf (1x)
- Luys (5x)
- Jan.Beuwer (1x)
- Rob (1x)
- Pacco (2x)???????????
- Bart iron (1x)
- JanSt (1x)
- joko (1x)
- Massis (1x)
- Ignoro Iste (2x)
- Robvoorburg (2x)
- Janneman (2x)
- Animalis (1x)
- Kees Liebherr (1x)
- Smoking Rob (1x)
- wimclaessen (1x)
- Smoorder (1x)
- Geloof (5x)
- Eliminator (1x)
- Hagar666 (1x)
- dr. Watson (1x)
- Robb (2x)
- Nekker (1x)
- Kpt. Haddock (1x)
- Ratatosk (3x)
- Teunis (1x)
- MfOx (1x)
- Martin Romijn (1x)
- Mille Luci (1x)
- Culann (1x)
- Maarten_V (1x)

Subtotaal
Aromatisch: 63
Virginia: 62
Latakia: 70
The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten - Benjamin Franklin
.

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Inzake de rijsnelheden, tot ik het verhaal van WC las voelde ik mij een vreemde eend in de bijt, een broekje tussen de 'oude slakken' zogezegd ;) Ook hier iemand die geregeld wat te hard rijdt in NL, en in Duitsland gerust het gas een stukje intrapt. Ik ben van mening dat dat met een behoorlijk lege snelweg, niet voor onveiligheden zorgt, mits iedereen een beetje oplet.. En als er niet zoveel mensen zijn op die baan, dan zijn er ook niet zoveel factoren waarop het fout kan gaan. Dus als ik weer eens naar vrienden in Duitsland knor, gaan we gerust over de 200.. Ooit eens met 'n kameraad naar Oostenrijk gereden, waar zijn ouders op vakantie waren. Hij had destijds een Volvo 850 t5r, en ik moest het stuk Duitsland maar rijden. Hij las zijn krantje, ik had de ogen gespitst, met 250 op de klok. Heerlijke auto, ook bij die snelheid :) Jammer dat ie 'm verkocht heeft. En jammer dat mijn eigen lolvo maar 210 (echte km's) doet :(
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Eliminator
Moderator

Bericht door Eliminator »

Ach, ik rij ook wel eens te hard, maar zal de laatste zijn die zou beweren dat het helemaal geen risico's met zich mee brengt, maar langzaam rijden, onzeker rijden, alles heeft z'n eigen risico's.
Heb wel eens bij mensen in de auto gezeten die ZEKER niet te hard reden, maar ben nog nooit zo bang geweest !

En geef toe, 's nachts om half vier, vierbaansweg, HE LE MAAL leeg, moet je je dan echt aan die honderd houden omdat dat toevallig zo aangegeven staat omdat het er overdag wel eens druk is,.... kom op !

p.s. 140 waar je 30 mag (wegopbreking IN de stad, vorig jaar hier in Rotterdam nog gebeurt, MET ongeluk met dodelijke afloop) da's zijn andere zaken,.....
Afbeelding

dinck

Bericht door dinck »

Het was in het allerholst van de nacht. Twee grote volle manen stonden met verwijtende gezichten aan de hemel.
"Hoe hard rijden we nu?" vroeg ik.
"Zesennegentig," zei Adriaan en draaide achteloos het stuur drie keer rond.
"Waar rijden we nu?" vroeg ik.
"Om de markt in Rittenburg," zei Adriaan.
"Rittenburg is een schilderachtig stadje," zei ik. "Het bezit een fraai middeleeuws stadhuis met een monumentale trap."
"Nee," zei ik toen het lawaai was opgehouden, "het BEZAT een fraai middeleeuws stadhuis. Kijk nou toch eens wat je gedaan hebt. Je kunt toch niet met een automobiel deze monumentale trap op."

Adriaan en Olivier, verhalen van Leonard Huizinga

:D

robvoorburg

Bericht door robvoorburg »

:lol:

Mijn grote jeugdfavorieten!

dinck

Bericht door dinck »

robvoorburg schreef::lol:

Mijn grote jeugdfavorieten!
Generatiegenoten? Ik ben van november '53

Dolledokus

Bericht door Dolledokus »

Hard rijden kan best lekker zijn en zo lang je er niet niemand bij hindert of er brokken van maakt. En dan bedoel ik even wat jullie bedoelen, midden in de nacht bijvoorbeeld. Dan heeft niemand daar last van.

Jullie 200 en meer raakte ik niet met de mini hoor. Ik denk dat je dat niet moet willen met zo`n ding haha.
Harder als de 210 ben ik niet geweest. Dat was een top bak, een oude renault 11 GTX. 700 kilo, maar wel een 1.8 hebben. Maar ik kan er meteen bij melden dat je erg blij bent als je weer van het gas af gaat! Dat rammelt!!

Ook ik trapte goed door als ik in de ochtend rond een uurtje of 04.30uur naar het werk reed. En echt niet te minnetjes hoor. Een mini kan vliegen als het moet ;p Dus dat is zonder blikken of blozen, en vooral géén rem aanraken, met 60 en gierende bandjes (10inch!! lol) over een rotonde vliegen.
Je doet er niemand kwaad mee en het is héérlijk te noemen. Man man, als je toch binnen 32 minuten op je werk staat waar je normaal gesproken een dikke 45 min aan kwijt bent, dan is dat toch gewoon ronduit een vette kick! En reken maar dat die dikke BMW achter me, er echt niet langs kwam. Uh uh [-X
Alles wat hij wint op het rechte stuk is hij kwijt op de rotonde hahahah! Man! Good old times. Echt te gek! Wat heerlijk toch, hard rijden.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

The_Undertaker
Administrator

Bericht door The_Undertaker »

Eliminator schreef:Ach, ik rij ook wel eens te hard, maar zal de laatste zijn die zou beweren dat het helemaal geen risico's met zich mee brengt, maar langzaam rijden, onzeker rijden, alles heeft z'n eigen risico's.
Heb wel eens bij mensen in de auto gezeten die ZEKER niet te hard reden, maar ben nog nooit zo bang geweest !

En geef toe, 's nachts om half vier, vierbaansweg, HE LE MAAL leeg, moet je je dan echt aan die honderd houden omdat dat toevallig zo aangegeven staat omdat het er overdag wel eens druk is,.... kom op !

p.s. 140 waar je 30 mag (wegopbreking IN de stad, vorig jaar hier in Rotterdam nog gebeurt, MET ongeluk met dodelijke afloop) da's zijn andere zaken,.....
Klopt helemaal! Pfoe, sommige mensen, met sommige acties :cry:
Dolledokus schreef:Een mini kan vliegen als het moet ;p Dus dat is zonder blikken of blozen, en vooral géén rem aanraken, met 60 en gierende bandjes (10inch!! lol)
Dat klopt ja, ooit eens een keer met zo'n ding een 'wedstrijdje' gehad.. Op de rechte stukken was ik die mini prima voor, in mijn Manta :D Onderstel wat aangepast voor een extra goede wegligging. Lag ook als een dijk op de weg, maar die mini lag schijnbaar wat beter op de weg, in de bochten won die 't makkelijk, en ging me voorbij :cry:
"The greatest difficulty is the mental resistance to things that arise, and the underlying assumption that they should not." - Eckhart Tolle

Dolledokus

Bericht door Dolledokus »

Zelf altijd erg graag een Mini Cooper willen hebben. Maar die lag altijd net buiten het budget en zo ben ik er nooit toe gekomen. Wel ooit een keer een Mini gehad, daar had de eigenaar iets mee gedaan motorisch. Dat ding kon niet kapot. Zo ontdekte ik dat het blok van iemand was geweest die er allerlei race spul in had laten zetten. Afgedraaid vliegwiel, andere nokken. Noem de frik maar op. Dat was feest met dat ding! Zoop dan ook met gemak een liter olie op een maand weg! Maar vlammen als de beste. ;p

edit : dit zijn overigens nog één van de weinige wagentjes die de achterbank volledig van staal hebben. mede voor wegligging natuurlijk.
Groet Dries,

Lid van de Terminus-club.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
Soms begrijp ik dingen verkeerd of snap ze niet direct, neem me niet kwalijk, ik ben Morfinist ;)

Geloof

Bericht door Geloof »

Ging het hier nog over de Forum tabak???

Dukdalf

Bericht door Dukdalf »

Ja, want je moet er snel bij zijn :wink:

Plaats reactie