Ben zelf best een hardrijder, maar het moet wel kunnen. Dat is: geen drukte, droog weer en de weg moet zich ervoor lenen. Kom veel in Duitsland en jaren geleden 8 maanden lang in de kost gezeten voor een project. Op de zondagavonden (heenreis) en donderdagavonden (terugreis) regelmatig lange stukken hard gereden (circa 200 km/uur).
Nu doe ik dat nog weleens een stukkie. De auto kan het gemakkelijk aan (222 "echte" km/uur dus waarschijnlijk ruim 230 op het tellertje, en dat voor een 1.9 dieseltje). Maar niet meer een half uur of langer achter elkaar. Heb deze auto nog niet op zijn top gekregen, maar regelmatig 210-220 op het tellertje. Tot zover de opschepperij.

(maar wel waar).
Heb met een politie-agent gesproken over die hoge snelheden. Als je ouder wordt, kun je dat (= 200+) gemakkelijk een minuut of 20-30 volhouden, maar bij iedereen schijnt een punt te komen dat er teveel indrukken binnenkomen bij hoge snelheden. Dan is het niet meer wijs om op hoge snelheid te blijven rijden. Je hersens kunnen het niet meer aan, zeker niet als je dit maar af en toe doet. Je moet dit blijven trainen maar dat is in Nederland weer een erg dure hobby.
Dus nu af en toe nog eens de laatste wilde haar losgooien (heb er niet veel meer), maar doorgaans een sneller dan toegestaan tempo en het moet nog wel ontspannen rijden blijven. Als het verkeer het toelaat "standaard" zo'n 20 km boven de toegestane snelheid. En laat het verkeer het niet toe? Dan gewoon met de kudde meesukkelen.
Maar ik vind het nog steeds leuk: zelf tegen de 200 rijden en dan gewoon voorbijgeblazen worden door een dikke Duitse auto, waardoor je even de winddruk voelt van de inhaler. Mannen, mannenspeeltjes, maar de meesten blijven jongetjes.
Motor lijkt mij enger: je zit buiten en er gewoon bovenop. Kwetsbaar.